خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امیرعبداللهیان: همکارانم در حال آماده‌سازی پاسخ به آمریکا هستند

وزیر امور خارجه دولت سیزدهم گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق قوی و پایدار، حسن نیت و جدیت خود را نشان داده و همکارانم با دقت و سرعت در حال بررسی متن آمریکا و آماده سازی پاسخ به آن هستند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان و «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات متحده عربی امروز (پنجشنبه) دهم شهریور ماه در خصوص مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور و نیز آخرین تحولات مذاکره برای رفع تحریم‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان سیاست خارجی دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اولویت بخشیدن به روابط با همسایگان را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از توسعه مناسبات رو به رشد دو کشور، حل و فصل برخی مشکلات کنسولی مربوط به ایرانیان در امارات از جمله مدارس ایرانی در آن کشور را خواستار شد.

  • همکارانم با دقت و سرعت در حال بررسی متن و آماده سازی پاسخ هستند

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همتای اماراتی خود را در جریان آخرین تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق قوی و پایدار، حسن نیت و جدیت خود را نشان داده است و همکارانم با دقت و سرعت در حال بررسی متن و آماده سازی پاسخ هستند.

روز چهارشنبه دوم شهریور ماه ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقیمانده در مذاکرات رفع تحریم از طریق هماهنگ کننده اروپایی گفت‌وگوها خبر داد و افزود: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ کننده اعلام خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ششم شهریور ماه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی نیز با بیان این‌که پاسخ طرف آمریکایی با دقت در حال بررسی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با پایان یافتن بررسی و جمع بندی نظرات خود را اعلام خواهد کرد. (اینجا بخوانید)

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به اهمیت روابط کشورش با ایران، بر آمادگی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و همچنین برگزاری نشست‌های اقتصادی و کنسولی دوجانبه تأکید کرد.

وی همچنین سلام‌های گرم شیخ محمد بن زائد، رئیس دولت امارات را به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان ابلاغ و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز سلام رئیس جمهور کشورمان برای شیخ محمد بن زاید رئیس امارات را ابلاغ کرد.

پیش از این خبرگزاری رسمی امارات (وام) از این گفت‌وگوی تلفنی خبر داد و اعلام کرد که دو طرف در این گفت‌و‌گوی تلفنی روابط دوجانبه و راه‌های پیشبرد و تقویت این روابط در راستای منافع مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند و وزیر امور خارجه امارات در این گفت‌و‌گو تأکید کرده است که این کشور خواستار «تقویت همکاری‌ با کشورهای همسایه در جهت تثبیت ارکان امنیت و ثبات در منطقه و محقق ساختن آرزوی ملت‌‌های منطقه برای توسعه و شکوفایی است.»

وزیر امور خارجه کشورمان ۲۹ خرداد نیز در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اماراتی، حضور رژیم اشغالگر قدس در منطقه را موجب بی ثباتی و ناامنی و عامل ترور و خرابکاری در کل منطقه خواند.امیرعبداللهیان ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ در گفت‌وگوی تلفنی همتای اماراتی، حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را تهدیدی برای همه کشورها و منطقه خواند و با اشاره به بحران یمن گفت: تداوم جنگ و گسترش درگیری ها و منازعات به نفع هیچ یک از طرف ها و منطقه نیست. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هشتم آذر ماه سال گذشته نیز در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اماراتی از وی برای سفر به تهران دعوت و بر مشورت مستمر دو کشور تأکید کرده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا