خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبرها از مسمومیت دانش‌آموزان در قم | «بیش از ۴۰ مدرسه با این اتفاق روبرو شده‌ است»

خبرگزاری اصولگرای فارس نوشت:

«سریال اعلام مسمومیت درمدارس قم همچنان ادامه دارد؛ این ماجرا هفته گذشته با حضور وزیر بهداشت و درمان در قم پیگیری شد تا سطح نگاه کارشناسی در حوزه درمانی تا بالاترین وضعیت ممکن ارتقاء‌ پیدا کند.

روز گذشته هم با ورود دادستان کل کشور پرونده روی میز دادستانی قم قرار گرفت؛ حجت‌الاسلام منتظری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم را مامور به پیگیری ویژه و برخورد قاطع با مقصرین احتمالی کرد.

خبرنگار فارس ماجرای حوادث مدارس دانش‌آموزان را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داده و این نتایج را به دست آورده است.

1- تا امروز بیش از 200 دانش‌آموز از طریق اورژانس به مراکز درمانی اعزام شده‌اند که تا لحظه تنظیم این گزارش تنها 6 نفر در این مراکز بستری هستند، پزشکان اعلام کرده‌اند این 6 دانش‌آموز نیز به زودی مرخص می‌شوند.

2- روند درمان مابقی دانش‌آموزانی که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند به پایان رسیده است. البته برخی مدعی تأثیرپذیری جدی این اتفاق بر فرزندان خود شده‌اند. گروه‌های پزشکی اعزامی از تهران اما به منازل این افراد مراجعه و این دانش‌آموزان را معاینه کرده‌اند؛ این معاینات منجر به تأیید بروز مشکلاتی نظیر فلج شدن نشده است.

3- اکثر دانش‌آموزانی که به بیمارستان منتقل شده‌اند در همان ساعات اولیه بعد از آنکه به آرامش رسیده‌اند از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

4- فصل مشترک اظهار نظر دانش‌آموزانی که درگیر این ماجرا شده‌اند «اضطراب» است؛ در مصاحبه‌هایی که از این دانش آموزان گرفته شده همه ابراز کرده‌اند که از این اتفاق ترسیده‌اند.

5- در شبکه‌های اجتماعی اظهار نظرهای عجیب و غریبی از افرادی با عناوین والدین دانش‌آموزان، پزشک و معلم منتشر شده که بر اضطراب دانش‌آموزان افزوده است؛ به طور مثال یکی از این صوت های جنجالی آمده است: یکی از دانش آموزان فلج شده، آبروانش ریخته و چشمانش نابینا شده است. بررسی پرونده درمانی تمام دانش آموزانی که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند وجود این مورد را تکذیب می‌کند.

6_ بر اساس مشاهدات میدانی تاکنون استشمام بوهای متعددی توسط دانش آموزان و مدیران اعلام شده است از جمله بوی عطر، پرتقال، برف شادی، مواد شوینده، نارنگی، بمب بدبو، سیم سوخته، چوب سوخته، تنباکو، ماست ترشیده و … که منجر به بروز علائمی چون حالت تهوع، حس خفگی و بی حسی شده است.

7- پزشکان متخصص بعد از معاینه و آزمایشات به مورد خاصی دست پیدا نمی‌کنند و تعداد قائل توجهی از موارد بستری با درخواست والدین که بیشتر از روی نگرانی است،‌ صورت می‌گیرد.

8- گروه‌های تخصصی از آتش‌نشانی،‌ پدافند غیرعامل و وزارت بهداشت در فرصت تعطیلی‌های اخیر، مدارسی که دانش‌آموزان آن درگیر این ماجرا شده بودند را با دستگاه‌هایی تخصصی پایش هوا که از پایتخت برای بررسی اوضاع به قم ارسال شده را چک نموده اند اما نتیجه‌ای از این پایش‌ها حاصل نشده است.

9- تیم پیگیری ویژه وزارت بهداشت با حضور متخصصین عالی در استان قم حضور پیدا کرده اند که یافته‌های بالینی اولیه‌ای را برای بررسی بیشتر به وزارت بهداشت و درمان ارسال نمودند.

10- برخی متخصصان علوم اعصاب بر این باورند که شواهد اعلام شده از وضعیت این دانش‌آموزان نشان از علائم پَنیک یا سایکوسوماتیک و حتی اُوِر دایاگنوز دارد.

  • در حملات پنیک که ناشی از استرس زیاد است حالت تهوع شدیدی به فرد دست می‌دهد که البته منجر به استفراغ نمی‌شود.
  • در سایکو سوماتیک نیز علائم ذهنی تأثیرات جسمی بر فرد می‌گذارد؛ به عنوان مثال اضطراب باعث بدن‌درد می‌شود.
  • در موارد اُوِر دایاگنوز نیز فرد وقتی یک علامت کوچک از یک وضعیت بیماری را دارد، احساس می‌کند دچار آن بیماری شده است و علائم را خود را تعمیم می‌دهد.

11_ از نهم آذرماه که اولین مورد حوادث در مدارس در بین دانش آموزان قمی رسانه‌ای شد تا امروز بیش از ۴۰ مدرسه با این اتفاق روبرو شده‌ است»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام مدیر محترم رسانه انصاف نیوز، به اطلاع شما می رسانم که دانش آموزان هموطن قمی صددرصد با ماده ای خاص آلوده شده اند این ماده بو یا مونواکسید نیست، آلودگی این ماده بدین شکل است که ماده با تماس با بدن فورا جذب میشود یک یا دو ساعت بعد علائمی نظیر بیحالی،سرگیجه،حالت تهوع، افت فشار خون، کمبود وپائین آمدن اکسیژن خون،و برخی مواقع نداشتن تعادل راه رفتن یا نشستن،ودر بعضی مواقع نیز علائم برآمدگی به اندازه یک دانه تسبیح کوچکتر یابزرگتر دربدن ایجاد میکند، من آماده ام برای بهتر شناسایی شدن این موضوع به مسئولین محترم کمک نمایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا