خرید تور تابستان ایران بوم گردی

منصور ارضی: حاضرند برای سازش هزینه کنند

حاج منصور ارضی در انتقاد به دولت گفت: می‌خواهند سازش کنند و حاضرند برای سازش هزینه کنند حالا این سند 2030 اگر دقت کنید، می‌بینید مباحث آموزش جنسی را برای کودکان ما ایجاد کردند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از سایت حاج منصور ارضی، متن سخنان او در شب بیست و دوم ماه رمضان در مسجد ارک در پی می‌آید:

توصیه‌های حاج منصور ارضی برای شب آخر لیله القدر

حتماً برای خودتان یک برنامه‌ی داشته باشید چون یک شب بیشتر از لیله القدر باقی نمانده درست است که اینجا تا آخر ماه برنامه داریم اما لیله القدر چیزی دیگری است کاری کنید که بعداً پشیمان نشوید، هر برنامه‌ی که شما را به خدا بیشتر متوجه می‌سازد آن کار را انجام دهید یک وقت می‌بینید با افطاری دادن، یک وقت با بذل مال و یا جان به خدا نزدیکتر می‌شوید، پس همان کار را انجام دهید. چون اگر امشب و فردا نتوانی کاری برای خودت انجام دهید از کفتان رفته است.

به صورت عام به تو عنایت می‌شود. تا به حال هم که نتوانستیم روزه خاص بگیریم، یعنی چشم و گوش و زبان خود را کنترل کنیم. حالا هم دیر نشده آن توسلات شما به اهل بیت و استمساک به دستگاه الهی اثر زیبایی می‌تواند داشته باشد، حالا خودتان چه در نظر دارید اگر دلتان می‌گوید بهترین غذا و دسر بعد از غذا و قبل از غذا را تهیه کنید و یا خواندن دعای جوشن کبیر که بزرگان به آن رسیدند، و یا بالاتر از آن هزار “انا انزلنا” است را ختم کنید، که شب بیست و سوم بسیار مجرب است، خواندن سه سوره روم و دخان و عنکبوت را نیز سفارش کردند. این روزها این دعا را در تعقیبات نماز صبح بخوانید:
“صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اهْدِنِی لِمَا اخْتُلِفَ فِیهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِکَ إِنَّکَ تَهْدِی مَنْ تَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ”
خدایا بر محمد و خاندان محمد درود فرست و مرا به آن حقیقتى که در آن اختلاف شده، به اذن خود راهنمایى کن، تو هرکه را بخواهى به راه راست هدایت میکنى.

اما در مورد حق که بحث‌هایی شده است باید گفت حق در اصول دین قرار دارد. خداوند در توحید و خداشناسی حق را قرار داده و ما باید آن را تحصیل کرده و سپس به آن عمل کنیم و در نبوت و امامت و قیامت و عدل آن را به کار گیریم. پس وقتی حقی را از جانب خداوند بارسالت همراه و به امامت اجین می‌کنند نمی‌توان آن را از مردم خواست بلکه مردم اختیار دارند به آن عمل کنند و یا نکند. بعضی علمای ما به این شبهه جواب درخور داده‌اند. البته عده‌ی می‌خواهند علاوه بر بازی با سرمایه‌های این مردم با اعتقادات مردم هم بازی کنند. وقتی می‌خواهی از حق دفاع کنی هرینه دارد، امر به معروف و نهی از منکر کردن دولت می‌شود چالش و ایجاد هزینه… چون می‌خواهند سازش کنند و حاضرند برای سازش هزینه کنند حالا این سند 2030 اگر دقت کنید، می‌بینید مباحث آموزش جنسی را برای کودکان ما ایجاد کردند. می‌خواهم بگویم کار شده و اتفاق افتاده است باید برای بالا بردن سطح آگاهی مردم امر به معروف و نهی از منکر کرد.

راه‌های برپایی حق درکلام امیرالمومنین علیه السلام:
1. شناخت حق
امام علی علیه السلام: کسی بر عمل به حق استقامت نمی‌کند مگر آن که به ارزشش آگاه باشد. ( غررالحکم و دررالکلم، ص 397)
وقتی به حق رسیدی دیگر نمی‌توانی از آن باز گردی، در اعتقادات نمی‌توانی سلیقه‌ی عمل و برخورد داشته باشیم، یعنی نمی‌توان قرائت‌های مختلف از دین معنی ندارد. تفکری که قرائت‌های مختلفی از دین را عنوان می‌کنند، فتنه‌هایی می‌سازند که الان با آن در جامعه رو به رو هستیم.

2. تلاش و کوشش
امام علی علیه السلام می‌فرماید: “لا یُدْرَکُ الْحَقُّ إِلَّا بِالْجِدِّ” ( نهج البلاغه، خطبه29)
«جز با تلاش، حق درک نمی‌شود»
ما نباید فقط به مرگ بر آمریکا یا مرگ بر انگلیس بسنده کنیم باید حرف‌ها و دلایلی روشن برای تبری از این شیاطین بیان کنیم چه در سطح دانشگاه، چه در سطح حوزه و یا محل کار و غیره… از خداوند بخواهیم تا بتوانیم کتبی مناسب مطالعه کنیم با افراد مطلع نشست و برخواست کنیم.

3. امیدواری:
امام علی علیه السلام می‌فرماید:
“حَقٌّ وَ بَاطِلٌ وَ لِکُلٍّ أَهْلٌ فَلَئِنْ أَمِرَ الْبَاطِلُ لَقَدِیماً فَعَلَ وَ لَئِنْ قَلَّ الْحَقُّ فَلَرُبَّمَا وَ لَعَلَّ وَ لَقَلَّمَا أَدْبَرَ شَیْ‏ءٌ فَأَقْبَلَ أقول إن فی هذا الکلام الأدنى من مواقع الإحسان ما لا تبلغه مواقع الاستحسان و إن حظ العجب منه أکثر من حظ العجب به و فیه مع الحال التی وصفنا زوائد من الفصاحة” ( نهج البلاغه، خطبه166)
سرنوشت حقّ و باطل که هر یک را مریدانی است. امّا فزونی باطل چیز تازه‌‏ای نیست، ولی طرفداری از حق چه بسا که افزایش یابد و اهل حق بر باطل چیره گردند. و چه کم است چیزی که از دست شود بازگردد.

حق و باطل وجود دارند و برای هر یک پیروانی است. پس اگر باطل بسیار و پرتعداد شد، این عجیب نیست و از گذشته دور نیز چنین بوده است و اگر حق کم تعداد شد جای امیدواری است که زیاد گردد”وَقَلِیلٌ مِنْ عِبَادِی الشَّکورُ”(13سبا) به همین دلیل هم قران تاکید می‌کند، و اکثریت را لایعقلون ولا یفقهون می‌داند. وقتی خداوند رسالت خود رابه پیامبر ابلاغ کرد تعدادو عده برای رسالت معنی نداشت ! حالا یک عده بیایند و بگویند اکثریت دین دیگری می‌خواهند، و امیرالمومنین علی علیه السلام این ادعا را قبول کند! مگردر دعای افتتاح با همین مضامین آشنا نشدیم “اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنَا وَ غَیْبَةَ إِمَامِنَا [وَلِیِّنَا] وَ شِدَّةَ الزَّمَانِ عَلَیْنَا… کَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا اللَّهُمَّ فَافْرُجْ ذَلِکَ عَنَّا بِفَتْحٍ”
(خدایا به تو شکایت مى‌کنیم، از فقدان پیامبران، و غیبت اماممان، و سختى زمانه علیه وجودمان، و فرودآمدن فتنه‌ها بر سرمان، و پشت به پشت هم دادن دشمنان به زیانمان، و بسیاری دشمنانمان، و کمى نفراتمان، خدایا این گرفتاریها را از ما بگشا)

4. استقامت:
امام علی علیه السلام می‌فرماید: «خداوند رحمت کند کسی را که چون حقی را می‌بیند، به یاری آن برمی خیزد و هر گاه ستمی را مشاهده کرد، از آن جلوگیری می‌کند و همیشه یاور حق و اهل حق است تا آن حد که برای یاری حق به استقبال دشواری‌ها می‌شتابد»( نهج البلاغه، خطبه 205)

در این شبها برای امنیت موجود در شهرها و یا مجالسمان دعا می‌کنید؟ از نیروهای مختلف سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و اطلاعات و بسیج مردمی قدردانی می‌کنید؟! افراد زیادی برای برقراری این مجالس و برای آرامش شهرها خیلی زحمت کشیده‌اند، من نمی‌خواهم روزنامه و خبر برای شما بخوانم ولی بدانید که می‌خواستند کامیونی مواد منفجره وارد شهر‌های ما کنند، بیاید مرزبانان را دعا کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حاضرم قسم بخورم این آدم هم مثل بقیه همفکرانش سند 2030 رو تا حالا ندیده و اینطور علیهش موضع میگیره و فقط از دیگران شنیده و به خدا باید پناه برد از شر ان دیگرانِ دروغگوی بد ذات بد طینت. ذهن های خراب و منحرفی که تا کلمه جنسی رو میبینند فکرشون میره سمت همجنس بازی، لواط، خود ارضایی… در حالی که منظور از آموزش جنسی به کودکان آگاهی بخشی جنسی است تا مورد آزار و اذیت امثال س.ط.سی قرار نگیرند. در هیچ جای این سند مواردی که اینها در شبنامه هاشون آورده اند نیومده وگرنه یکبار به جای این همه پرت و پلا گویی به بندهایی که مدعیند حاوی مسائل غیر اخلاقی است با قید عنوان و شماره صفحه اشاره میکردند و عین متن رو میاوردند.

  2. دراین دیار همه چیز …..است شب لیله القدر وسخنان کذب گفتن ودروغ بستن …..والعفو العفو سرودن……
    گفتن

  3. بجرأت ميگم که اين بابا، اصلا 2030 رو نميدونه چيه! به احتمال قريب به يقين با اخبار 2030 خودمون اشتباه گرفته!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا