خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس ستاد جلیلی: اقدامات صداوسیما برای عدم ایجاد شور انتخاباتی است

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی گفت: انتقادی که وجود دارد این است که اولاً چرا هر سه مناظره کاندیداها در روز مسابقات فوتبال هست آن هم در روز کاری. موضوع دوم این است که چرا اولین مناظره، ده روز قبل از روز انتخابات است، درحالی که از قبل‌تر می‌شد مناظرات را برگزار کرد. باید تعداد مناظرات افزایش یابد، آقای جلیلی از همین امروز حاضر است تا در هر مناظره‌ای در صداوسیما حضور پیدا کند. به عزیزان صداوسیما سوءظن نداریم، با این حال ابهاماتی وجود دارد مبنی بر اینکه این مجموعه اقدامات برای عدم ایجاد شور انتخاباتی است.

به گزارش فارس، حجت الاسلام مهدی تجریشی در نشست خبری که بعداز ظهر امروز با اشاره به حمایت جلیلی از جوانان گفت: یکی از ویژگی های ایشان در تعامل و ارتباط با جوانان است. در واقع فضای ایجاد شده در اطراف آقای جلیلی همه جوان بوده و افرادی توانمند هستند.

تجریشی تصریح کرد: آقای جلیلی به دنبال کار واقعی و حل مشکلات کشور است و با افرادی که کارایی ندارند همکاری نمی کنند. آقای جلیلی تاکید دارند که در صورت که رئیس جمهور شوم الزاماً از افرادی که در ستاد انتخابات من فعالیت می کنند استفاده نکرده و از اقشار و طیف های مختلف استفاده خواهند کرد. به همین خاطر ما شاهد حضور همه جناح ‌ها و حتی اشخاصی خواهیم بود که شاید موافق تفکر دکتر جلیلی هم نباشند. اصل ایشان در تشکیل دولت سایه شایسته سالاری است و شاید به مذاق عده ای هم خوش نیاید چون کارامدی ندارند اما از طرفی دوست دارند از آنها در دولت هم استفاده شود.

وی اضافه کرد: دغدغه اصلی آقای جلیلی شایسته سالاری است شاید افراد سرشناس در تیم آقای جلیلی حضور داشته باشند اما براساس کارآمدی از افراد متخصص استفاده می شود.

رئیس ستاد جلیلی درباره تشکیل دولت سایه گفت: دولت سایه، دولت تهرانی نیست و افراد از شهرهای مختلف کشور به تهران و دفتر دکتر جلیلی دعوت شده‌اند، به آنها کار سپرده شده و توانایی آنها اثبات شده است. تنوعی که در فضای پیرامونی آقای جلیلی وجود دارد در جاهای دیگر وجود ندارد.

وی ادامه داد: در مقابل دکتر جلیلی به سلبریتی‌ها و افراد مشهور که کارایی و کارآمدی ندارند، روی خوش نشان نخواهد داد و با آنها کار نخواهد کرد. ما روی فرهنگ سیاسی تاکید داریم و به دنبال اسم و رسم نیستیم و به همین خاطر دکتر جلیلی می‌گوید با بخشی که معروف و مشهورند ولی کارآمدی ندارند،کار نمی‌کنم و در نقطه مقابل از ظرفیت هایی که اصلاً از آنها استفاده نشده استفاده خواهم کرد.

تجریشی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال کناره گیری آقای جلیلی در روز های پایانی انتخابات به نفع آیت‌الله رئیسی گفت: از رسانه‌ها درخواست داریم تا به موضوعات اصلی مردم و مواردی که دغدغه آن‌هاست بپردازند. اینکه آیا ستاد کاندیداها با هم هماهنگی دارند یا خیر، مسئله مهمی نیست.

وی با اشاره به تلاش برخی رسانه‌ها برای پوششی نامیدن برخی کاندیداها، گفت: کاندیدای پوششی، سنت غلطی بود که از دور قبل باب شد و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یک کاندیدا،‌دارای ضعف باشد و نیاز داشته باشد تا برخی افراد با حضور در انتخابات، ضعف‌های او را پوشش دهند.

رئیس ستاد انتخابات جلیلی با بیان اینکه آقای جلیلی حضور غیرواقعی در انتخابات را غیرصادقانه می‌داند گفت: پوششی نامیدن آقای جلیلی، توهین به مردم و خود آقای رئیسی است.

تجریشی افزود: وقتی فردی کاندیدای انتخابات می‌شود خود را در معرض قضاوت مردم قرار می‌دهد یعنی خود را اصلح می‌داند و می‌خواهد برنامه‌های خود را به مردم معرفی کند.

رئیس ستاد جلیلی گفت: از تیکه و کنایه انداختن به سایر کاندیداها نیز برائت می‌جوییم.

وی درباره نگاه «دولت جهاد و جهش» به سیاست خارجی گفت: سیاست خارجی برای مردم اهمیت دارد چرا که ملت مسائل اقتصادی و معیشت را در برجام و سیاست خارجی می دانند که در این رابطه باید گفت مسیر مذاکرات اشتباه بود و آقای جلیلی هم از ابتدا با روش ارتباط در سیاست خارجی مخالف بود. خلاصه حرف آقای جلیلی این است که مذاکره ای که خوب باشد آثار آن در سفره مردم مشاهده می شود و به عنوان یک دیپلماسی و سیاست خارجی خوب است نه سیاست خارجی که دولت فعلی انجام می دهد.

تجریشی ادامه داد: برای تک تک استان‌ها حرف داریم چرا که آقای جلیلی در طی ۸ سال بیش از ۱۱۰ سفر استانی داشته اند و از نزدیک با همه دغدغه های مردم و مشکلات کلان استان ها آشنا شده است.

وی با تقدیر از صداوسیما بابت زحمات روزهای اخیر گفت: انتقادی که وجود دارد این است که اولاً چرا هر سه مناظره کاندیداها در روز مسابقات فوتبال هست آن هم در روز کاری. موضوع دوم این است که چرا اولین مناظره، ده روز قبل از روز انتخابات است، درحالی که از قبل‌تر می‌شد مناظرات را برگزار کرد.

تجریشی با انتقاد از اینکه زمان مناظره از ۲۲۰ دقیقه به ۱۸۰ دقیقه کاهش یافته است، گفت: با این وضع، آگاهی بخشی به معنای واقعی اتفاق نمی افتد.

وی با بیان اینکه باید تعداد مناظرات افزایش یابد، گفت: آقای جلیلی از همین امروز حاضر است تا در هر مناظره‌ای در صداوسیما حضور پیدا کند.

رئیس ستاد جلیلی با بیان اینکه به عزیزان صداوسیما سوءظن نداریم، گفت: با این حال ابهاماتی وجود دارد مبنی بر اینکه این مجموعه اقدامات برای عدم ایجاد شور انتخاباتی است.

فیروزآبادی: جلیلی در تحکیم گفتمان انقلاب با دیگر کاندیداهای جبهه انقلاب هم‌افزایی دارد

مرتضی فیروز آبادی سخنگوی ستاد سعید جلیلی در این نشستگفت: بخشی از مشکلات امروز کشور فرا دولتی است و باید مشکلات را با نگاه ریشه حل و فصل کرد البته سهم دولت های مختلف باید مورد بررسی قرار گیرد از طرفی بیشتر مشکل امروز کشور غرب زدگی دولت فعلی است.

وی افزود: آقای جلیلی در طول ۸ سال مسائل و مشکلات کشور را حلاجی کردند که حل مسائل کشور نیاز به افزایش کیفیت حکمرانی دارد به طوری که سهم رئیس جمهور در حکمرانی بالا است همانگونه که در تمامی پروژه های بزرگ کشور شخص ایشان دخالت داشته است.

فیروزآبادی بیان داشت: رئیس جمهور باید فهم عمیقی از مسائل داشته باشد تا بتواند ایستادگی کند که این موضوع شرط لازم برای ریاست جمهوری است که این ویژگی ها در آقای جلیلی وجود دارد.از طرفی باید بگویم برای حل مشکلات باید از عرصه فناوری استفاده کرد و با بهره مندی از ظرفیت های موجود با برنامه ریزی صحیح کشور را به رشد و توسعه بیشتر برساند.

سخنگوی ستاد انتخابات جلیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه آقای جلیلی برای حضور مشارکت حداکثری مردم گفت: هر چقدر آشنایی مردم با افراد بیشتر شود باعث افزایش حضور مردمی می شود موضوعاتی مثل فرهنگ سیاسی نقش مهمی در این راستا دارد.

فیروزآبادی در پاسخ به سؤالی درباره هماهنگی بین ستادهای جلیلی و رئیسی گفت: بحث هماهنگی بین ستادها مطرح نیست، بلکه بحث این است که آقای جلیلی در تحکیم گفتمان انقلاب با دیگر کاندیداهای جبهه انقلاب هم‌افزایی دارد.

همچنین وی در پاسخ به این سوال که آیا تضمینی برای عمل آقای جلیلی به وعده های خود وجود دارد،گفت: در گفتمان آقای جلیلی این صراحت وجود دارد که مسائل مختلف طبق اولویت‌بندی دنبال می‌شود و مسائلی مثل باندبازی تا کنون از ایشان مشاهده نشده است و این نکات می تواند به عنوان ضمانت مطرح شود.

عزیزی: برنامه‌های جلیلی خیالی نیست

وحید عزیزی عضو کارگروه اقتصادی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، در این نشست گفت: قبل از پرداختن به برنامه‌های آقای جلیلی، باید از کارنامه ایشان گفت؛ چرا که از دوران دبیری شورای‌ ‌عالی امنیت ملی و بعد در دولت سایه، وی در حال برنامه‌ریزی و اقدام برای حل مشکلات مردم بوده است.

وی ادامه داد: مزیت آقای جلیلی این است که در نشست‌های متعدد با اصناف، صاحبنظران و نیز حضور میدانی در روستاها و شهرهای کشور به برنامه‌ای واقعی برای حل مشکلات کشور رسیده است. برنامه‌های آقای جلیلی خیالی نیست.

عضو کارگروه اقتصادی ستاد جلیلی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تضمینی بر وعده های آقای جلیلی وجود دارد یا تنها در قالب شعار مطرح می شود و آیا تضمینی وجود دارد که بعد از انتخابات به طور مثال دلار با افزایش غیرمنطقی همراه نشود، پاسخ داد: مسائلی را که ۶۰ درصد قدرت انجامش وجود دارد، اعلام نمی‌کنیم و تنها مسائلی که محرز بوده و توانایی ۱۰۰ درصدی اجرا دارد، مطرح می شود.

عزیزی رئوس کلی برنامه‌های سعید جلیلی برای دولت جهاد و جهش را بدین نحو اعلام کرد: تورم، اشتغال، صادرات غیرنفتی، پروژه های پیشران، افزایش رفاه خانوار، مدیریت شرکت های دولتی، خنثی سازی تحریم ها، اصلاح ساختار، برنامه‌های بخشی: نفت و گاز، نیرو، معدن، خودرو، کشاورزی، صنعت و اصناف و افزاش رفاه که شامل مسکن، وان، سبد غذایی و طرح سفر رایگان می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا