خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی، گزینه‌ی امیدآفرین ریاست مجلس خبرگان

حیدر روشن، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی درباره‌ی انتخابات هیات رییسه‌ی مجلس جدید خبرگان نوشت:

در آستانه ­ی آغاز به کار دوره ­ی جدید مجلس خبرگان رهبری، گمانه ­زنی ­­ها برای انتخاب رییس این مجلس در رسانه ­ها افزایش یافته است. رییس پیشین مجلس خبرگان موفّق به کسب آرای مردم تهران برای ورود به این مجلس نشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز که بیشترین آرای مردم را در میان منتخبان، برای ورود به خبرگان رهبری به دست آورده، اعلام کرده است که مایل به کسب ریاست مجلس یادشده نیست.

تا کنون، از اشخاص زیر در گمانه­ زنی­ ها برای ریاست مجلس خبرگان، نام برده شده است:

آیت‌الله ابراهیم امینی

آیت‌الله هاشمی شاهرودی

آیت ­الله موحّدی کرمانی

آیت ­الله احمد جنّتی

آیت ­الله مؤمن

از این میان، آیت ­الله جنّتی نیز نسبت به کاندیداتوری برای ریاست خبرگان، اظهار عدم تمایل کرده است. به نظر می ­رسد که با توجّه به شرایط کشور و در راستای پاسخ به خواست عمومیِ مردم، می ­توان گزینه­ ی دیگری را نیز به اشخاص یادشده افزود. این گزینه، کسی نیست جز رییس جمهور محبوب و منتخب، جناب حجّت الاسلام والمسلمین آقای حسن روحانی که پس از کسب اکثریّت مطلق آرا در انتخابات ریاست جمهوری سال 92، در انتخابات خبرگان سال 94 نیز با رأیی بسیار بالاتر از دیگر منتخبان، مجدّداً از تأیید مردم بهره ­مند شد.

بدون تردید، با توجّه به ویژگی ­های منحصر به فرد ایشان در مقایسه با سایر اعضای محترم مجلس خبرگان و جلب نظر اکثریّت مردم در دو انتخاب متوالی، ریاست آقای روحانی بر مجلس خبرگان، می­ تواند امیدهای بیشتری را در مردم زنده کند و بیش از پیش، بر پیوند میان ملّت و نهادهای تصمیم‌گیر بیفزاید.

فراموش نکنیم که جناب روحانی در کلام رهبر انقلاب، این‌گونه توصیف شده­ اند:

«شخصیّتی دانشمند و کارآزموده­ ی میدان­ های گوناگون، و دارای سوابق جهادی متعدّد، و مفتخر به حضور در مسوولیّت‌های دینی و سیاسی… منتخب شایسته ­ای که آزمون بیش از سه دهه خدمت به نظام جمهوری اسلامی را در کارنامه‌ی خود نگاشته و از دوران مبارزات انقلابی تا دهه‌ها پس از پیروزی انقلاب، از سنگر روحانیّت به مقاومت در برابر دشمنان انقلاب پرداخته است…» [بخش ­هایی از حکم تنفیذ ریاست جمهوری]

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. درودبرجناب روشن تحلیلگر باانصاف انصاف نیوز؟واقعاجناب دکترروحانی بهترین گزینه ریاست خبرگان رهبری میباشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا