خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین مواضع حزب اعتماد ملی درمورد انتخابات: اعتراض داریم

سخنگوی حزب اعتماد ملی به برنامه‌ی این حزب برای «انتخابات» پیش رو پس از مشخص شدن نتیجه‌ی احراز صلاحیت کاندیداها در انتخابات شورای شهر و و ریاست جمهوری و رد صلاحیت قاطبه‌ی کاندیداهای اصلاح طلبان پرداخت.

متن گفت‌وگوی کوتاه او با انصاف نیوز درپی می‌آید:

انصاف نیوز: موضع حزب شما درخصوص رد صلاحیت‌های نامزدهای شورای شهر چیست؟

گرامی مقدم: همان گونه که قبلا گفته شد حزب ما و همه اصلاح طلبان به این ردصلاحیت‌های غیرقانونی اعتراض داشته‌ایم و اساسا رد صلاحیت‌های این دوره شوراها با رویکرد سیاسی بوده و هیئت‌های نظارت مجلس در جهت حذف رقیب از ابزار رد صلاحیت‌ها استفاده کرده است؛ به عنوان نمونه در تهران آقای دکتر محمدجواد حق شناس، آقای حجت نظری و آقای سید محمود میرلوحی و عده‌ی کثیری در شهرستان‌ها با سلایق سیاسی مختلف؛ برای ردصلاحیت این افرادی که نام بردم حتی یک برگه گزارش غیر سیاسی در پرونده‌شان وجود ندارد.

آیا در انتخابات شوراها حزب اعتماد ملی نامزد معرفی می‌کند؟

در تهران عده قلیلی از نامزدهای ما تائید شده‌اند و ما در قالب جبهه اصلاحات لیست خواهیم داد و در انتخابات شوراها چون نامزد داریم فعال هستیم، گرچه که نیروهای اصلی حزب ما و دیگر اصلاح طلبان رد صلاحیت شده‌اند.

این طرف و آنطرف دیده شده که برخی از اعضای حزب شما در برخی ستادها فعال شده‌اند آیا حزب شما از نامزد خاصی حمایت می‌کند؟

خیر! حزب ما فعلا تا الان از هیچ نامزدی رسما اعلام حمایت نکرده است. ما در قالب جبهه اصلاحات فعال هستیم و موضع ما در انتخابات ریاست جمهوری همان موضعی است که در بیانیه‌ی جبهه اصلاحات آمده است، بنابراین اگر عضوی از حزب ما در ستادی فعال است تصمیم شخصی است.

آیا شما به عنوان یک فعال سیاسی در بین این هفت نفر، نامزدی را نزدیک به جبهه اصلاحات پیدا نمی‎‌کنید که پشت او بایستید؟

ببینید! ما اصلاح طلبان با تنوع بالا نامزدها را بررسی کردیم و انتظار داشتیم شورای نگهبان آنها را تائید کند؛ ولی شورای نگهبان همه‌ی آنها را رد کرد؛ گمان می‌کردیم شورای نگهبان به دنبال مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است، ولی سخنان سخنگوی این شورا خلاف آن را ثابت کرد و به نظر می‌رسد دوتن از این نامزدها از پنج تن دیگر قدری متفاوت باشند؛ ولی باید این نامزدها نشان دهند که تفاوت معناداری بین آنها و بقیه وجود دارد؛ در غیر اینصورت برای ما اصلاح طلبان و این حقیر -به عنوان یک فعال سیاسی- فرق چندانی بین این نامزدها وجود ندارد.

آقای قالیباف قول دادند که تعداد زیادی از رد صلاحیت شدگان را برگردانند آیا اتفاقی افتاده؟

خیر! تا الان که درخدمت شما هستیم وعده‌ی آقای قالیباف صرفا در حد حرف بوده و همچنان تعداد بسیار زیادی از نامزدهای اصلاح طلبان رد صلاحیت شدند. آقای قالیباف اگر می‌خواهند مدافع مردم باشند باید شخصا وارد شوند و همان گونه که قول دادند دوهزار نفر را به عرصه رقابت برگردانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا