خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اطلاعیه‌ی ناجا درباره توقیف «می‌خواهم زنده بمانم» [+واکنش ساترا]

خبرگزاری فارس نوشت: مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا در پی توقیف سریال خانگی « می خواهم زنده بمانم » توضیحاتی ارائه کرد.

برپایه‌ این گزارش در توضیحات نیروی انتظامی در پی توقیف سریال خانگی می خواهم زنده بمانم آمده است: این سریال ایراد ماهوی، شکلی و محتوایی داشته و داستان فاقد مستندات و بر مبنای تخیلات‌و رویا پردازی نویسنده بوده که نیازمند اصلاحات اساسی است که مراتب، به عوامل و سازندگان اصلی سریال ابلاغ گردید لذا علی رغم تعهدات اخذ شده در خصوص اعمال اصلاحات اقدامی صورت نگرفته است.

و از آنجایی که در سکانس هایی از این سریال خانگی به پیشینه یک سازمان انقلابی و پیشکسوتانی که سالیان متمادی در خط مقدم صیانت و پاسداری از ارزش های اسلامی و انقلابی تلاش نموده و با نادیده انگاری ایثارگری هایشان در این سریال، به جایگاه و کارنامه درخشانشان توهین نیز شده است که وقایع تحریف شده در این سریال موجبات نگرانی و تکدر خاطر تعداد زیادی از بینندگان عزیز را فراهم آورده است؛ لذا، ادامه روند پخش این سریال در دست بررسی و رسیدگی است.

  • واکنش ساترا نسبت به توقیف سریال «می خواهم زنده بمانم»

در پیام ساترا نیز آمده است، با توجه به وصول شکایت معاونت فرهنگی و اجتماعی ناجا و پیگیری چندباره پیرامون سریال «می‌خواهم‌زنده بمانم» نکات ذیل جهت روشن شدن ابعاد موضوع ارایه می‌شود:براساس بررسی‌های ساترا، دغدغه‌های ناجا ناظر به جهان و جریان داستان و نیز شخصیت‌پردازی برخی کارکترهاست که به‌نحوی خدشه به چهره نیروی خدوم انتظامی و کمیته‌های انقلاب اسلامی به عنوان شاکله ناجا محسوب شده است.

نکاتی که به‌راحتی و بدون تحمیل هزینه‌های سنگین اصلاح پس از تولید به بخش خصوصی، در مرحله فیلمنامه قابلیت بررسی و مرتفع شدن داشته‌اند، اما باتوجه به اینکه سریال، بدون طی کردن هماهنگی‌های لازم با موسسه ناجی‌هنر آغاز به تولید نموده، این ملاحظات در این سریال نیز مورد غفلت قرار گرفته است.

همچنین با توجه به زمان تولید این سریال، این محتوا پس از تولید و باهدف دریافت مجوز انتشار به ساترا ارائه شده است؛ به همین دلیل اعمال اصلاحات در فیلمنامه در این مرحله، عملا غیرممکن بوده و مطابق با سیاست ساترا مبنی بر حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیست.

برهمین‌ اساس و پس از وصول شکایت ناجا، ساترا با برقراری جلساتی با نویسندگان محترم و مدیران معاونت فرهنگی و اجتماعی ناجا و مؤسسه ناجی‌هنر، سعی بر حل چالش پیش‌آمده با اصلاح حداقلی ایرادات داستان داشته است که امیدواریم به زودی به حل مشکل پیش آمده منجر شود.

ساترا امیدوار است پس از این شاهد موانع ناشی از ناهماهنگی در مسیر سرمایه‌گذاری و فعالیت رسانه‌های بخش خصوصی به ویژه در میانه برنامه نمایش عمومی نباشیم.

  • واکنش فیلیمو‌ به توقف پخش سریال «می‌خواهم زنده بمانم»

روابط عمومی فیلیمو اعلام کرد که به دلیل حواشی اخیر، امروز سریال «می خواهم زنده بمانم» پخش نخواهد شد.

برپایه این گزارش، روابط عمومی فیلیمو اعلام کرد با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر توقف پخش سریال «می‌خواهم زنده بمانم»، قسمت پانزدهم این مجموعه امروز ساعت ۸ صبح از فیلیمو، پخش نخواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است:با درخواست معاونت اجتماعی نیروی محترم انتظامی، پخش سریال «می‌خواهم زنده بمانم» تا اطلاع ثانوی متوقف شده است و تیم تولید و ساترا در حال رایزنی برای رفع ابهامات و گفت‌وگو در خصوص نقطه نظرات ناجا است.

روابط عمومی این پلتفرم در ادامه از مسئولان محترم درخواست کرده با سعه صدر و آرامش به نظاره سریال بنشینند؛ تا سرنوشت شخصیت‌های منفی سریال بر اساس روند منطقی درام به سرانجام برسد و سازندگان جرات و جسارت پرداختن به اتفاقات مهم و افراد نیک و بد روزگار را در کسوت‌های مختلف داشته باشند.

گفتنی است سریال «می خواهم زنده بمانم »‌ به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته هر دوشنبه از فیلیمو پخش می‌شد که با توجه به اتفاقات پیش آمده، قسمت پانزدهم آن امروز ـ دوشنبه ـ دهم خرداد ماه ـ پخش نمی‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا