خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ واعظی به یک ادعا درباره علت کاهش مشارکت در انتخابات

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این ادعا که عملکرد دولت موجب کاهش مشارکت شده است، گفت: در دولت های گذشته هم همین مسایل را داشته ایم. اواخر دولت احمدی نژاد که شرایط خیلی بدتر از الان بود در ضمن تحریم های شبیه تحریم های ترامپ هم وجود نداشت و همه نا امید بود، اما شور انتخاباتی در۹۲ و ۹۶ زیاد بود و مشارکت مردم افزایش یافت.

به گزارش فارس، واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هیچ کسی نباید خوشحال باشد از اینکه مردم در انتخابات کم شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: مشارکت بالا قدرت نظام است، و وحدت و انسجام داخلی را افزایش می دهد و باعث خنثی شدن توطئه‌های آنها می شود.

واعظی در پاسخ به این پرسش که عملکرد دولت موجب کاهش مشارکت شده است، اظهار داشت: در دولت های گذشته هم همین مسایل را داشته ایم. اواخر دولت احمدی نژاد که شرایط خیلی بدتر از الان بود در ضمن تحریم های شبیه تحریم های ترامپ هم وجود نداشت و همه نا امید بود، اما شور انتخاباتی در۹۲ و ۹۶ زیاد بود و مشارکت مردم افزایش یافت. ما نمی خواهیم اختلاف ایجاد کنیم و حرف های ناامیدوارکننده بزنیم تا مردم به آینده امیدوار باشند و سر صندوق رای حاضر شوند.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: خود برخی کاندیداها مسابقه در زدن دولت ایجاد کرده اند. مردم وقتی می بینند دولتی با این امکانات و افراد با تجربه به این نتیجه رسیده است می گویند پس کسی که شعارهای آنچنانی می دهد کاری نمی تواند بکند مخصوصا که برنامه درست و حسابی هم تا الان نداشته‌اند و آرزوهایشان را گفته اند. یکی گفته یارانه را چند برابر می کند یا ارزش پول ملی را چند برابر می کند ولی هیچ کس نگفته چگونه این شعارها را عملیاتی می کند.

وی بیان داشت: هیچکدام از نامزدها تا الان برنامه مشخصی نداده اند. دولت در این انتخابات کاملا بی طرف است و دولت برگزار کننده انتخابات است. آقای همتی همکار ما بودند و خوب هستند اما اینکه بگوییم یک کاندیدا به دولت منتسب شود اینطور نیست.

وی در مورد مذاکرات وین گفت: یک پیش نویس در انتهای دور چهارم آماده شد که طرف ایرانی تهیه کرد و در دور پنجم بیشتر به آن پرداخته شد و هنوز هم پرانتزها که موارد اختلافی است وجود دارد. هیچ کشوری در انزوا نمی تواند برای مردم خود رفاه بیاورد و توسعه پیدا کند. همه کشورها به دنبال این هستند که از مزیت های خود و امکاناتی که دارند برای توسعه و رفاه مردم خود استفاده کنند. ایران هم از این قاعده نمی تواند خارج باشد.

واعظی بیان داشت: برخی افراد یا سابقه کار اجرایی نداشته یا مشکلات کشور را نمی دانند، مسایلی مطرح می کنند که عملیاتی نیست یا برای مردم مشکل درست می شود. خوشحالیم که همه کاندیداها به تعامل و مذاکرات روی خوش نشان داده اند و انتقاد به آن نداریم.

وی ادامه داد: نباید چون ما به این راه اعتقاد داشتیم الان که دیگران هم اعتقاد پیدا کرده اند، منتقد باشیم. آنچه برای ما مهم است، آینده نظام است و فرقی نمی کند کدام دولت سر کار باشد. وظیفه ما این است که صادقانه تجربیات خود را در اختیار دولت آینده قرار دهیم و ریل گذاری که برای کشور انجام داده ایم را به دولت بعدی منتقل کنیم.

رییس دفتر رییس جمهور همچنین با بیان اینکه هیچ کسی نباید تلاش کند یا خوشحال شود از اینکه مشارکت مردم در انتخابات کم باشد، گفت: ممکن است کسی انتقادی داشته باشد یا سلیقه اش با سلیقه شورای نگهبان متفاوت باشد ولی مشارکت بالا به عنوان قدرت نظام محسوب می شود. هم وحدت و انسجام داخلی را افزایش می دهد و هم موجب خنثی شدن توطئه های دشمن می شود. پس همه باید برای مشارکت بیشتر تلاش کنیم همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. تاکید به مشارکت بیشتر به عمل است نه با زبان ضمن تایید مشارکت سوزی شورای نگهبان. والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا