خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاجزاده: من با خون جوانان سودا نمی‌کنم

بخشی از گفت‌وگوی سیدمصطفی تاجزاده با مردم در کلاب‌هاوس را به نقل از کانال «فردای بهتر» می‌خوانید:

پرسش: اگر همین مردم که زیر بار فشار خسته و عصبانی هستند و صبرشان در حال لبریز شدن است، راه حل خیابان (اعتراضات خیابانی) را انتخاب کنند، در این صورت تکلیف شما و جریان اصلاحات چیست و کدام طرف خواهید ایستاد؟

پاسخ: هر زمان که مردم به هر دلیلی اعتراض کنند بنده از حق اعتراض آنها دفاع خواهم کرد زیرا این حق در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است و حتما در صورت سرکوب مردم، حکومت را محکوم خواهم کرد ولو به قیمت محدودیت و احکام قضایی برای خودم، اما به تظاهرات خیابانی نمی‌پیوندم. در شرایطی که راهپیمایی سکوت ۲۵ خرداد ۸۸ به گلوله ختم می‌شود من با خون جوانان سودا نمی‌کنم.

جامعه زمانی به خشونت کشیده خواهد شد که مردم به این نتیجه برسند که کسی در حکومت تأثیر گذار نبوده و قادر به اصلاحات نیست. این هشدار من به حکومت است. حکومت باید بداند با تضعیف اصلاحات تقویت نخواهد شد و تنها راه برای اغتشاش باز خواهد شد.

اگر انتخابات آزاد برگزار شود و نامزد دلخواه مردم انتخاب و به او اختیار و آزادی عمل داده شود، جامعه دلگرم خواهد شد.

این اولین انتخابات ریاست جمهوری است که بعد از یک انسداد، انسداد خطرناکتری در راه است. به همین دلیل هشدار دادیم در شرایطی که بعد از اشتباه مجلس یازدهم و انتخابات رسوای ۹۸، قرار است یک انتخابات رسواتر برگزار شود، انفعال صلاح نیست و جامعه باید عکس‌العمل مناسب نشان دهد. باید به یک راه جمعی رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا