خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محسن رضایی: مشکل اصلی اقتصاد ایران، عدم فهم مسائل اقتصادی است

محسن رضایی، کاندیدای مورد تایید شورای نگهبان گفت: مشکل اصلی اقتصاد ایران، عدم فهم مسائل اقتصادی است و مشاوران نتوانستند مسائل و مشکلات کشور را به درستی به مسوولان بفهمانند و راه‌حل‌های مناسب ارائه کنند.

به گزارش ایرنا، رضایی در برنامه شمارش معکوس در بخش ابتدایی به معرفی خودش پرداخت و گفت : محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم؛  پیش از انقلاب دانشجویی رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت بودم و بعد از پایان فرماندهی در دفاع مقدس از رشته مهندسی مکانیک به رشته اقتصاد تغییر رشته دادم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دلیل تغییر رشته ام این بود که پیش بینی می‌کردم که کشور دچار تحریم‌های اقتصادی خواهد شد و برای رفع این آسیب باید فهم کامل از اقتصاد پیدا می‌کردم و  پس از ۱۶ سال فرماندهی سپاه و دو سال مسوولیت اطلاعات کشور با توجه به اینکه بسیاری از مسوولان خواستار ادامه فعالیت من بودند از سپاه استعفا کردم؛ زیرا می‌دانستم یکی از مشکلات اصلی کشور در حوزه اقتصاد است و می خواستم از وقوع آن بر زندگی مردم جلوگیری کنم. در این راستا وارد مجمع تشخیص  مصلحت شده و ریاست کمیسیون اقتصادی مجمع را بر عهده گرفتم.

رضایی درباره دوره فعالیتش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  گفت: در این دوره توانستم تعداد نفرات را از۳۰ هزار به ۷۰۰ هزار نفر افزایش دهم. در این راستا پنج  نیرو در سپاه ایجاد کردم، دانشگاه امام حسین و بقیه الله را تاسیس کردم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در زمان من ایجاد شد که موفق شد بسیاری از پروژه‌های بزرگ کشور همچون سدکرخه را بسازد.

وی پیش بینی پذیری را یکی از ویژگی‌های خود اعلام کرد و گفت: سقوط رژیم شاه، ادامه ترورهای مسوولان کشور پس از ترور آیت الله مطهری و بن بست در جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۰ را پیش بینی کردم.  در دوران جنگ پیش بینی کردم که کشور دچار محاصره اقتصادی خواهد شد.

رضایی، ۸ سال آینده کشور را سخت توصیف کرد و گفت: اگر مردم به من اعتماد کنند تمام زندگی‌ام را فدای دفع این خطر خواهم کرد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: بزرگترین مشکل کشور اقتصاددانان با مدرک دانشگاهی نیست. زیرا در همه دوران‌ها حضور اقتصاددانانی با مدرک اقتصادی در کنار دولت وجود داشته است. مشکل اصلی اقتصاد ایران، عدم فهم مسائل اقتصادی است. مشاوران دولتمردان نتوانستند مسائل و مشکلات کشور را به درستی به مسوولان بفهمانند راه حل‌های مناسب را ارائه کنند.

رضایی در ادامه داشتن راهکارهای بومی برای حل این مسائل را از جمله موارد مورد نیاز برای کشور دانست و گفت:  نیازمند راه حل‌های نوآورانه هستیم. متاسفانه دولتمردان ما فاقد این موارد بودند. بسیاری از دولتمردان ما فاقد دانش اقتصادی بودند، فهم اقتصادی نداشتند و راه حل‌های بومی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل ایران از بسیاری از کشورهای حوزه خلیج‌فارس پیشرفته تر بود، گفت: بسیاری از شیوخ عرب که به سفر به ایران  می‌کردند و در ایران اقامت داشتند پس از بازگشت با افتخار می‌گفتند که ما در هتلی در بندرعباس اقامت کردیم.  آیا اکنون لیاقت مردم ما شرایط کنونی است که سرافکنده باشند.

رضایی با بیان اینکه ایران ۵۰ سال است که شاهد کاهش ارزش پول ملی، گفت: این ۱۰ سال اخیر فاجعه اتفاق افتاده و سرمایه گذاری در کشور منفی شده است در حالی که رتبه اقتصادی ایران در سال‌های پیش ۱۸ بوده هم اکنون به رتبه ۲۲ رسیده است.

وی قطع دست سیاستمداران در اجراییات  اقتصادی را از اولویت‌های اصلی  دولتش اعلام کرد و گفت: هنگامی که دست دولت از بانک مرکزی و  بانک ها جدا نشود شرایط کنونی ادامه خواهد داشت.

رضایی گفت: باید دست دولت از بورس و بانک مرکزی قطع شود، زیرا هر وقت دولت در این موارد دخالت می‌کند، دست به جیب مردم زده است و راهکار آن تاسیس شهرها و ایالت های اقتصادی است و دادن اقتصاد به شهرها است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر گرفتن مرکزیت اقتصاد از تهران و گسترش آن در تمام شهرها،   گفت: در این روش حکومت داری دیگر دولتمردان نمی‌تواند برای ورود دوستان و رفقایشان فشار بیاورند و پول‌ها در همان استان‌ها مصرف می‌شود.

وی افزود: معادن و دیگر منابع همچون نفت و گاز به همه مردم کشور اختصاص دارد که باید در اختیار دولت مرکزی قرار بگیرد، اما درصدی از آن باید در اختیار مردم آن منطقه قرار دهند. اولین اولویت من سامان دادن به رابطه دولت و اقتصاد است.

رضایی از راه اندازی نهضت مسکن سازی در دولت خبر داد و گفت: توسعه صنعت انرژی و گردشگری نیز از جمله صنایعی هستند که دیگر صنایع را به دنبال خودشان می کشانند به عنوان مثال هنگامی که نهضت مسکن سازی راه بیفتد دیگر صنایع همچون سیمان ،در و پنجره سازی ، کاشی حدود ۳۰۰ صنعت که شغل ایجاد می کند ایجاد خواهد شد.

رضایی افزود : سوال این است که چرا تاکنون چنین  نهضت هایی در کشور به راه نیفتاده است، زیرا  متاسفانه دولتمردان ما تجارب دیگر کشورهای اروپا و آمریکا را استفاده نمی کنند. در بسیاری از کشورهای اروپایی فرد با ۱۰ درصد آورده صاحب خانه می شود زیرا ۹۰ درصد دیگر آن را بانک می دهد.

وی گفت: ما این کار را خواهیم کرد انحصار وام مسکن را از بانک مسکن میگیریم همه بانک‌ها موظف هستند به مردم وام مسکن بدهند و اگر فردی ۱۰ درصد آورده داشت می تواند بدون دادن وثیقه صاحبخانه شود. حمام خانه ای که خریده و یا در حال ساخت است و صیغه ای برای بانک خواهد شد. فرهنگیان زوجهای جوان و کارگران را در اولویت خانه دار شدن در دولت هستند.

وی با اشاره به خام فروشی در حوزه پتروشیمی گفت: در حالی که تولیدات پتروشیمی  را به کشور کره جنوبی می فروشیم که مجبور می‌شویم مواد مورد نیاز برای بسیاری از صنایع مان را با چندین برابر قیمت از این کشور خریداری می کنیم که این موضوع اصلاح خواهد شد.

رضایی با اشاره به درآمد ۳۰ میلیارد دلاری ترکیه از صنعت گشت گردشگری گفت: گردشگری سالانه چند صد میلیون دلار بابت تبلیغات و بازاریابی می کند در حالی که ما سالانه کمتر از ۱۰ میلیون دلار هزینه می کنیم معلوم است که گردشگر به ایران نمی آید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا