خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک امام جمعه: مردم باید در انتخابات آزادانه انتخاب کنند

امام جمعه رشت گفت: کمرنگ شدن انقلاب اسلامی و بی رونقی انتخابات از آرزوهای دیرینه دشمنان نظام اسلامی است و مردم باید در انتخابات آزادانه انتخاب نمایند؛ ضمن اینکه آگاهان و دلسوزان نیز باید روشنگری کنند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تسلیت سالگرد رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی اظهار کرد: امام خمینی ۳۲ سال قبل از بین ما رفت، اما راهی که ترسیم کرد سال‌ها و قرن‌ها ماندگار است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به سخن امروز رهبر انقلاب که فرمودند «امام خمینی(ره) عمیقا به مردم اعتماد داشت و عمیقا اسلام را شناخته بود»، افزود: امام خمینی(ره) معتقد بود که اسلام ضد فساد است و با هرگونه فساد در کشورمان به شدت برخورد می‌کرد.

وی به ۱۵ خرداد که در تاریخ میلادی به روز محیط زیست نام گرفته است نیز اشاره کرد و متذکر شد: امروز شاهد این هستیم کسانی که خودشان روزی را به عنوان روز محیط زیست نام نهادند امروز باعث ویرانگری و بیشترین رخدادها و آسیب‌ها در محیط زیست هستند.

امام جمعه رشت افزود: استان گیلان با توجه به اینکه یک استان سرسبز است، اما آسیب فراوان دیده است و سه سال است ما درخصوص زرجوب و گوهررود فریاد می زنیم ولی متاسفانه مسئولان هیچ کاری انجام ندادند و کسی گوشش بدهکار نیست و امیدواریم شورای شهر جدید این مشکل را حل کند.

وی با بیان اینکه از اعضای جدید شورای شهر رشت می‌خواهیم برنامه مفید داشته باشند، خاطرنشان کرد: من می‌خواهم به شوراهای شهرها در گیلان بگویم که ما سخت از شما مطالبه‌گر خواهیم بود لذا برای برطرف کردن معضلات شهرها و روستاها و سالم سازی محیط زیست استان تلاش کنید.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان به فرمایش رهبر انقلاب درباره مطالبات از شوراهای شهر و روستاها اشاره کرد و گفت: شوراها باید به برطرف کردن معضلات شهرها و روستاها، حفظ اصالت اسلامی و ملی در ساخت‌وسازها، استقرار بخشیدن به جو اسلامی و فرهنگی سالم، رعایت دقیق قوانین و تخطی از آن با شیوه قانونی و برطرف کردن دیگر نیازهای مردم شهرها و روستاها که آنها را به همین علت انتخاب کرده‌اند بپردازند.

آیت الله فلاحتی به لزوم ساماندهی زیرساخت‌ شوراها توسط نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: کمیسیون ماده صد شهرداری ها مردم را به خلاف و پرداخت پول آن وادار می کند و این مشکل باید حل شود.

وی با اشاره به حق پیامبر خدا بر گردن مردم، خاطرنشان کرد: بارها در قرآن آمده است هر کجا که خداوند اطاعت خود را مطرح کرده در کنارش اطاعت از پیامبر را نیز آورده است که این نشان می‌دهد اگر کسی بگوید من مطیع خداوند هستم، اما مطیع پیامبر نباشد در واقع از کافران است.

نماینده ولی فقیه در گیلان عنوان کرد: قرآن نهی کرده است که مسلمانان به طاغوت برای حل مشکلاتشان رجوع کنند؛ مگر در موارد اجبار و ضرورت، همانند ملت ایران اسلامی که برای داد و ستد در زمینه بین‌الملل و همچنین برای حفظ معیشت خود مجبور شدند در زمینه‌هایی به طاغوتیان رجوع کنند که آن هم با اکراه بود.

وی بار دگیر به انتخابات پیش رو اشاره‌ کرد و متذکر شد: برادران و خواهران مسلمان گیلان برای زنده نگه داشتن راه شهدا و پاسداری از رشادت‌های امام خمینی(ره) و شهیدان ایران اسلامی باید در باشکوهی هرچه تمام‌تر انتخابات ۱۴۰۰ تلاش کنیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در انتخابات ٢٨ خرداد باید دشمنان را مایوس کنیم، گفت: کمرنگ شدن انقلاب اسلامی و بی رونقی انتخابات از آرزوهای دیرینه دشمنان نظام اسلامی است و مردم باید در انتخابات آزادانه انتخاب نمایند؛ ضمن اینکه آگاهان و دلسوزان نیز باید روشنگری کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا