خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قاضی‌زاده هاشمی: تورم را زیر ۵ درصد می‌رسانم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیدای مورد تایید شورای نگهبان گفت: برای کنترل تورم یک بسته ۵۱ محوری داریم که هر سال نصف سال قبل می‌شود. و در طول چهار سال به زیر 5 درصد برسد. من مدعی هستم که تورم را زیر ۵ درصد می رسانم کارشناسان بررسی کنند و بگویند آیا این برنامه ما را به آن مقصد می رساند؟

به گزارش فارس، قاضی‌زاده هاشمی در برنامه انتخاباتی که امشب از شبکه خبر پخش شد، در پاسخ به این سؤال که چرا وارد عرصه کاندیداتوری شده‌اید، اظهار کرد: ریاست جمهوری اختیارات زیادی دارد و بسیاری از شوراهای سیاست‌گذاری و اقدامات اجرایی در حیطه مسئولیت‌های رئیس جمهور است.

*دولت‌های ما نتواستند بعضی از مسائل اساسی را حل کنند

وی افزود: از ابتدای انقلاب زحمات زیادی کشیده شده اما دولت‌های ما نتواستند بعضی از مسائل اساسی را حل کنند دلیلش این است که دنبال اصلاح سیاست‌ها و مدل حکمرانی نرفتند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دوسال است در اندیشکده‌ای تلاش کردیم چیزی که در بیانیه گام دوم آمده یک مدل در حکمرانی تهیه کنیم، تصریح کرد: بیشتر دنبال اصلاح ساختار کشور هستیم.

وی افزود: در حوزه شفافیت ۵۵۵ پست راهبردی دولت را شناسایی کردیم و برای رسیدن به آن روی سایتی آزمون از افراد گرفته می شود. این آزمون علمی نیست بلکه آی‌کیو و تست روانشناسی می‌شوند، دو ماهه آموزش می بینند و در جایگاهی که هستند محبوبیت سنجی می‌شوند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در دولت سلام فقط رئیس دفتر خود و با مشورت وزرا معاون اول را انتخاب می‌کند. بقیه مدیران در این سیستم انتخاب می‌شوند.

  • بسته 51 محوری برای کنترل تورم داریم

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که مرکز آمار ایران نرخ تورم اردیبهشت را 41 درصد اعلام کرده است، شما اگر رئیس جمهور شدید فکر می‌کنید این نرخ چقدر کاهش می یابد، گفت: برای کنترل تورم یک بسته ۵۱ محوری داریم که هر سال نصف سال قبل می‌شود. و در طول چهار سال به زیر 5 درصد برسد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کنترل قیمت ها و مبارزه با گرانفروشی از خواسته‌های مردم است. برنامه شما چیست؟ اظهار کرد: باید علل گرانی‌ها را بررسی کنیم. تا وقتی که با معلول برخورد نکنید، علت زاینده که گرانی است اتفاق خواهد افتاد.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: تعزیرات و نظارت میدانی لازم است در مدل نظام شفافیت تمامی مدل ورودی ها در یک اتاق شیشه‌ای قرار می‌گیرد.

*وقتی تورم را کنترل کنیم گرانی را هم کنترل کرده‌ایم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه وقتی تورم را کنترل کنیم گرانی را هم کنترل کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: برای کنترل نقدینگی و اصلاح نظام بانکی برنامه مفصل داریم.

*برنامه ضربتی برای اشتغال جوانان

وی درباره اینکه فکر می‌کنید در یک سال اول چه میزان این نرخ تورم کاهش یابد؟ گفت: یک برنامه اضطراری اشتغال داریم. اکنون حجم بیکاری افزایش یافته است. پنج و نیم میلیون بیکار مطلق یا ناقص داریم. اینها عمدتا سرپرست خانوار هستند. در برنامه ضربتی تمام کسانی که جویای کار هستند فارغ از رشته و تخصص به آنها مهارت یاد می دهیم و ظرف دو سال با تامین مالی که داریم به اینها یک شغل موقت می دهیم.

*۴.۵ میلیون مسکن کم داریم

قاضی زاده هاشمی درباره اینکه بعد از یک سال ریاست جمهوری شما مسکن چه وضعیتی خواهد داشت، گفت: در بحث مسکن سه مسئله داریم بی‌مسکنی، گرانی مسکن و بد مسکنی که برآوردها نشان می‌دهد 4.5 میلیون مسکن کم داریم.

وی افزود: مردم را در این برنامه به سه گروه تقسیم کرده ایم. به سه دهک پایین بدون آورده اولیه، و به صورت اجاره به شرط تملیک در ۳۰ سال پول مسکن را از آنها پس می گیریم.در سه دهک دیگر مشارکت ۷۰ – ۳۰ است و در چهار دهک مشارکت ۵۰ – ۵۰ است. یعنی طبقه پایین طولانی مدت تر است. این بحث بی مسکنی است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تأکید براینکه در بحث گرانی مسکن دنبال نظام اجاره‌داری حرفه ای خواهیم رفت بیان کرد: این یک کار تجربه شده در دنیاست. در این مدل خانه ها مثل هتل رنک می شوند و شرکت ها به اجاره دهی انها کمک می کنند. ما حق مالکان را از بین نمی بریم ولی امتیازاتی به شرکت ها می دهیم که به صرفه شان باشد کسی که می خواهد خانه اش را اجاره بدهد باید به این شرکت ها بدهد. آنوقت ما یک مدیریت واحد بر بازار اجاره مسکن درست کرده ایم و می توانیم با نظام های مالیاتی، مالیات بر عواید سرمایه و مالیات بر خانه های خالی قوانینی که در مجلس هم تصویب شده اینها را کنترل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که بسیاری از مخاطبان شبکه خبر پیشنهاد دادند که یک هیئت مستقل نخبگانی دانشگاهی و کارشناسی تشکیل شود تا بر وعده های کاندیداها نظارت کنند و بعد از یک سال رصد کنند کدام نامزد به وعده های خود عمل کرده است، آیا شما موافق این طرح هستید، گفت: حتما؛ من یک چیز بالاتر را عرض بکنم. از ۶ ماه قبل برنامه هایمان را منتشر و برنامه های مالی پولی و کشاورزی را ارائه کردیم و از کارشناسان خواستیم که نقد کنند.

قاضی زاده افزود:وقتی من مدعی هستم که تورم را زیر ۵ درصد می رسانم کارشناسان بررسی کنند و بگویند آیا این برنامه ما را به آن مقصد می رساند؟

وی ادامه داد: در فاز دوم یعنی اجرا هم این نظرات کارشناسی باید ادامه یابد که آیا مجریان توانایی اجرا را داشته اند؟ اگر موفق به اجرای برنامه ها نشدند به چه دلایلی بوده است.

*بسیاری از مردم با تشویق مقامات دولتی وارد بورس شدند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه بسیاری از مردم با تشویق مسئولان سازمان بورس و دیگر مقامات دولتی وارد بورس شدند و بازار سرمایه وضع خوبی ندارد، آیا فکر می کنید در صورت انتخاب جنابعالی ۶ ماه بعد بازار سرمایه چه تفاوت محسوسی داشته باشد؟ بیان کرد: دولت در این زمینه دو کار باید بکند. اول برخورد اضطراری، به عنوان نایب رئیس اول مجلس از یک سال پیش درگیر بازار سرمایه هستم یک گزارشی از تخلفات حقوقی و برخی از اشخاص حقیقی در آوردم که کجا تخلف کردند و تخلفشان نیاز به رسیدگی دارد و آن را در اختیار بازپرس قرار دادم.

*بازار سرمایه نیاز به اصلاحات دارد/شورای عالی بورس در اختیار خصولتی ها نباشد

وی ادامه داد: پیشنهادمان عدد ۱۳۰ هزار میلیارد است و که باید در بازار و خرید و فروش شود و به بازار بازگردد. این امکانش هست یعنی هم دارایی که این ۲۰۰ کد دارند قابلیت نقدشوندگی دارد هم اینکه از مالکانشان نگرفته ایم. این بازار را سبز می کند و بعد ذره ذره وقتی روند رشد داشت می‌توان اجازه داد که مردم ذره ذره پولشان را از بازار خارج کنند. اما بازار سرمایه یک اصلاحات نیز نیاز دارد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: دنبال تشکیل کانون سهامداران حقیقی هستم. یک جایی که سهامداران را متمرکز کند. شورای عالی بورس در اختیار خصولتی ها نباشد که اینها را باید در میان مدت و دراز مدت اصلاح کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تکثیر تالارهای بورس فضایی برای ایجاد رقابت و توسعه است. برنامه‌ای برای اصلاح قیمت در بورس کالا داریم که تمام کالاها در بورس کالا انجام می شود.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که اینکه دولتمردان به دریافت گزارش بسنده کنند آنها را از واقعیت زندگی مردم دور کرده است، آیا حاضرید سه ماه سه ماه در جمع مردم حضور یابید؟، گفت: این انتظار بسیار کمی است. امیر المومنین وقتی حکومت اسلامی را تعریف می کنند مردم و حکومت را یکی می دانند. این لازمه اش کم شدن تشریفات زندگی مسئولان و ارتباط آنان با مردم است.در دولت سلام هیچ چیزی جدا از مردم نداریم.

وی ادامه داد: مردم و دولت همه تصمیمات را با هم می گیرند. نظارت ها را با هم انجام می دهند و این را مدل طراحی کرده‌ایم. در دولت سلام حاکمیت مردم را تبدیل به روش کردیم.

قاضی زاده هاشمی درباره اینکه چقدر مافیای واردات را می شناسید و چگونه با آن مبارزه می کنید، بیان کرد: وقتی شما پنهان کاری داشته باشید، دزد ایجاد می شود وقتی آشکار سازی باشد این مسائل از بین میرود. با از بین بردن رانت و برپایی نظام شفافیت مافیا بی معنا می شود. البته باید تمام دولتمردان دولت سلام جز پاکترین و حرفه‌ای‌ترین و تحت نظارت‌ترین آدم ها باشند.

*بانک‌های ما استضعاف‌گر هستند

وی درباره اینکه برنامه های خود برای مبارزه با فساد گفت: بانک‌های ما استضعاف گر هستند. این رانت و فساد ایجاد می کند. وقتی شما نهادهای استضعاف گر را، از بین بردید. اینها حل شدنی است و ما آمدیم رویکردها را اصلاح کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا