خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جعفرزاده ایمن‌آبادی: ۱۰بار دیگر هم تیم اقتصادی‌دولت عوض شود اتفاقی نمی‌افتد

نامه نیوز نوشت:یک فعال سیاسی گفت: اگر ۱۰ بار دیگر نیز تیم اقتصادی دولت عوض شود چون مدل و استراتژی مشخص اقتصادی وجود ندارد، اوضاع تغییری نخواهد کرد.

اوضاع اقتصادی تعریفی ندارد، حتی رئیس جمهور نیز به وزرا گفته «من شب ها از موضوع گرانی خوابم نمی برد، شما چه طور خواب تان می برد.»

غلامعلی جعفرزاده درباره نگرانی رئیس جمهور از گرانی ها گفت: تاریخ مصرف حرف های پوپولیستی در بین مردم تمام شده است چون تمام کوپن این نوع حرف ها را احمدی نژاد خرج کرد و تمام شد؛ چیزی دیگر باقی نگذاشت که بقیه بخواهند از آن مدل استفاده کنند.

وی افزود: مقصر اصلی وضعیت کنونی گرانی‌ها خود دولت است. از زمانی که ارز ترجیحی ۴۲۰۰ را برای ۷ قلم کالا یکباره حذف کردند شاهد رشد روز افزون قیمت کالاهای اساسی هستیم. در حالیکه کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی خیلی درباره این موضوع هشدار دادند که حداقل ۲ سال تخصیص ارز ترجیحی به ۷ قلم کالا ادامه پیدا کند و حذف این نوع ارز به کُندی انجام شود اما دولت توجهی نکرد.

این فعال سیاسی با اشاره به صحبت های سیدابراهیم رئیسی در مناظرات انتخاباتی که از وجود برنامه اقتصادی ۷ هزار صفحه ای خبر داد و اظهار کرد: در ۲ سال گذشته هیچ آثاری از این برنامه را ندیدیم. مشاوره های غلط و عدم تسلط رئیس جمهور به مسائل اقتصادی منجر به تصمیماتی شد که امروز آثار و تبعاتش را شاهد هستیم. همه اجناس هر روز گران می شوند و اصلا بحث یک کالا و ۲ کالا نیست.

وی با اشاره به تغییرات گسترده در تیم اقتصادی دولت بیان کرد: حتی اگر ۱۰ بار دیگر نیز تیم اقتصادی دولت عوض شود چون مدل و استراتژی مشخص اقتصادی وجود ندارد، اوضاع تغییری نخواهد کرد. رئیس جمهور در ماه های اخیر به ونزوئلا و آفریقا سفر کرد اما دستاوردهای این سفرها چه بود؛ حتی برخی صحبت ها است که هزینه سفر رئیس جمهور به آفریقا بیش از ارزش توافقنامه های اقتصادی امضاشده در این سفر بود.

جعفرزاده با بیان اینکه شعار انتخابات با اجرا فرق می کند، گفت: امروز خیلی از دوستداران آقای رئیسی می گویند «ای کاش ایشان در همان قوه قضائیه می ماند». امروز اگر ثباتی در بازار ارز را شاهد هستیم علتش آن است که دستوری قیمت دلار ثابت مانده است، اگر دستور کنار برود قیمت دلار منفجر می شود. اخیرا ۱۴ بانک عراقی تحریم شدند و مگر بانکی با ما کار می کند تا اف ای تی اف و مذاکره با آمریکا را انجام ندهیم اوضاع تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا