خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رضا رشیدپور «دید در شب» را به بازگشت به تلویزیون فروخت؟

زمانی که رضا رشیدپور استارت همکاری با آپارات را زد، شاید تصور نمی کرد یک برنامه اینترنتی، بیننده میلیونی پیدا کند و نفوذی حتی خارج از مرزهای میهن داشته باشد.

به گزارش انتخاب، رضا رشیدپور پس از سالها دوری از فضای رسانه ای و در حالی که داشت کم کم به فراموشی سپرده می‌شد با برنامه دید در شب با قدرت به فضای رسانه‌ای برگشت. به گستره‌ای  که از او دریغ شده بود. اما بازگشت او متفاوت بود چراکه این اقبال و موفقیت را نه به لطف رسانه‌ای دولتی بلکه با کمک مخاطبان و بستری مردمی در فضای اینترنت به دست آورد که نه محدودیتی داشت و نه فشاری. رشید پور در برنامه‌ای که مدیریتش را حالا خود به عهده داشت به صراحت به گفت و گو با شخصیت‌های مختلف می‌پرداخت و رفته رفته برنامه‌اش مورد استقبال بیشتری قرار گرفت و دوباره به تیتر یک خبرگزاری‌ها و مجلات و بحث‌ها بازگشت. این برنامه اینترنتی شاید قابلیت‌های اصلی خود رشید‌پور را هم بیشتر از زمانی که در تلویزیون بود به نمایش گذاشت. تقریبا کسی شک نداشت که قرار گرفتن این برنامه روی آپارات که دارای ضریب نفوذ بسیار بالایی در جامعه بوده و مخاطبان میلیونی دارد، به بیشتر دیده شدن و محبوبیت این برنامه کمک شایانی کرد.

پخش مرتب هر هفته این برنامه در ساعتی خاص، آن را تبدیل به برنامه ای کرد که مخاطبان ثابت هر هفته منتظر سورپرایز شدن نسبت به میهمان برنامه بودند.

اما عکس العمل صدا و سیما با دیدن این وضعیت جالب بود! با محبوبیت بالایی که برنامه پیدا کرده بود تصمیم به برگرداندن رشیدپور به آنتن گرفته شد و این چنین شد که وی بعد از 7 سال به تلویزیون برگشت. ابتدا با ویژه برنامه ای برای نوروز و پس از آن با برنامه “حالا خورشید”، رشیدپور به صدا و سیما برگشته و حالا دیگر از دید در شب خبری نیست.

اما آقای مجری نباید فراموش کند از کدام نردبان بالا رفت؟ شاید رشیدپور درک نکرد که مخاطبان خاص فضای مجازی با مخاطبان عام تلویزیون را نمی شود با هم مقایسه کرد. میان مخاطبانی که هدفمند برنامه وی را دنبال می کردند با مخاطبی که تلویزیون را روشن می کند تا ( در میان این کانال- آن کانال کردن ) شبکه ای را برای دیدن برگزیند، تفاوت بسیاری است.

اگر به کامنت های زیر عکس های اینستاگرام برنامه دید در شب نگاهی بیندازیم، نظرات کاربران همه چیز را برای ما روشن تر می کند. جالب اینجاست که رشیدپور حالا از همان بستر هم برای اطلاع رسانی برنامه”حالا خورشید” استفاده می کند اما در برابر پرسش کاربران که می پرسند تکلیف دید در شب چه می شود، پاسخگو نیست. شاید هنوز نمی داند آنها دنبال کنندگان دید در شب هستند و نه حالا خورشید.

کوچ رشیدپور به تلویزیون و ادامه ندادن « دید در شب» احتمالا باعث عدم اطمینان حامیان مالی این برنامه نیز خواهد شد و راه را برای بازگشت وی به فضای مجازی نیز سخت می کند و از طرف دیگر هیچ اطمینانی وجود ندارد که او همیشه در تلویزیون بماند و سوالی که پیش می آید این است که این بار بعد از غروب « خورشید»، آیا طلوعی خواهد داشت؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا