خرید تور تابستان ایران بوم گردی

متاسفانه حمله کردن هم بلد نیستید آقای مهرعلیزاده

حامد آئینه‌وند، روزنامه‌نگار و دانش‌آموخته دکترای روابط بین‌الملل در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «متاسفانه حمله کردن هم بلد نیستید آقای مهرعلیزاده» درباره‌ی مناظره‌ی کاندیداهای «انتخابات» ۱۴۰۰ نوشت:

۱- در خصوص انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و اهمیت آن حجم زیادی از محتوا تولید شده که جنبه‌های مختلف ماجرا را پوشش داده است؛ از رد صلاحیت‌ها بگیرید تا نظارت استصوابی، عدم کاندیداتوری زنان، بحث مهم جانشینی و انتقال قدرت، میزان اختیارات رئیس جمهور، مشکلات ساختاری در جمهوری اسلامی، قانون اساسی، تضاد قدرت حقوقی و حقیقی در ساختار سیاسی و… اما در میانه این مباحثی که هر کدام در جای خود مهم هستند محسن مهرعلیزاده به سواد آقای ابراهیم رئیسی اشاره می‌کند و با تمسخر ایشان و متهم کردنشان به شش کلاس سواد، صلاحیت ایشان را برای پست ریاست جمهوری رد می‌کند!

۲- از سوی دیگر همتی نیز مدرک دکترای رضایی را به سخره می‌گیرد تا بدین صورت این بنده خدا که همواره بیشتر از “مسیر” لذت می‌برد تا “مقصد” را بور کند. فارغ از اینکه نام شایسته این کارزار “بازی انتخابات است یا انتخابات بازی” یک نکته مهم و بنیادین وجود دارد، اگر بنا بود که براساس “شایستگی، سواد و لیاقت” افراد در نظام سیاسی مستقر در ایران پست و مسئولیت بگیرند قطعا بیشتر نامزدهای موجود جزء آخرین نفراتی در ایران بودند که در یک نظام شایسته‌سالار می‌توانستند به قدرت برسند.

۳- گذشته از اینها اگر آقای رئیسی واقعا شش کلاس سواد دارد مهرعلیزاده باید به شورای نگهبان حمله کند که چرا چنین فردی اجازه ورود به رقابت‌ها را پیدا کرده است؟باید متعرض رهبری معظم انقلاب شوند که چرا چنین فردی را در راس قوه قضائیه گذارده که کم از پست ریاست جمهوری ندارد؟ ایشان اگر توانایی و صراحت لهجه گفتن این بدیهیات به فرض صحت شش کلاس سواد آقای رئیسی را ندارد خودش هم به طریق اولی توانایی ریاست جمهوری را ندارد. اگر هم کلا دروغ و تهمتی چنین بزرگ را مطرح کردند که حکایت، حکایت عذر بدتر از گناه است.

۴- به صورت کلی اما در خصوص ایراداتی که به مدارک تحصیلی توسط نامزدها اشاره شد باید گفت این ایرادها متاسفانه از بنیاد وارد نیست، چرا که در نظام سیاسی مستقر در ایران ساز و کارهای اعطای پست بر مبنای تعهد، مرید و مرادی و درجه خلوص ولایت پذیری و ولایت مداری است، نامزدهایی که متعرض مدارک تحصیلی یا کیفیت اخذ آنها می‌شوند یا شعار برتری “تعهد بر تخصص” که یکی از شعارهای کلیدی انقلابیون بود را فراموش کرده‌اند یا خودشان را به جاده خاکی می‌زنند که مثلا چیزی در این باره نمی‌دانند! انصاف باید داد که از این منظر نزدیکترین نامزد موجود در میان نامزدها به این متر و معیار کسی جز، سید ابراهیم رئیسی نیست.

۵- مساله مهم مضحک دیگر این است که عبد الناصر همتی که همواره از نیروهای بلند پایه و معتمد نظام و مورد وثوق دستگاه‌های امنیتی بوده و در مشاغل حساسی چون معاونت صدا وسیما، سفیر ایران در چین، ریاست بیمه مرکزی و بانک مرکزی حضور داشته از مردم معترضی که بعضا به کلیت ساختار و ساز و کار انتخابات معترض هستند می‌خواهد که رای اعتراضی خود را به نفع ایشان به صندوق بریزند! ممکن است ایرانی‌ها جو گیر و احساساتی باشند اما از نامزدهای محترم انتظار می‌رود مختصر عقلی هم برای مردم در نظر بگیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بیشتر حرفهای شما درست است البته مدرک دیپلم آقای رئیسی احتمالا وجود نداشته که خود ایشان هم این پاسخ را در مناظره ندادند. احتمالا فقط مدارک ارشد و دکتری موجود است چون با لیسانس حوزوی بدون اخذ دیپلم اموزش و پرورش هم می توانند وارد مقطع ارشد رشته فقه و حقوق شوند.
    ضمنا طوری گفتید حمله بلد نیست فکر کردم چیز مهمی می خواهید بگویید اما انچه شما می گویید مستلزم انقلاب بجای اصلاح است ؛ که : « گر تو بهتر میزنی بستان ، بزن »

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا