خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض کنکوری‌ها به تاریخ آزمون و پاسخ سازمان سنجش

یکی از داوطلبان آزمون دو کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد به نمایندگی از دیگر داوطلبان به تغییر آزمون کنکور سراسری اعتراض کرد. از سوی دیگر سخنگوی سازمان سنجش می‌گوید تاریخ برگزاری آزمون‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی ستاد ملی کرونا و قرارگاه انتظامی وزارت کشور تعیین می‌شود.

سرنوشت بسیاری از افراد درگیر این تغییر تاریخ آزمون کنکور است

یکی از داوطلبان کنکور کارشناسی و کارشناسی ضمن اعتراض به تغییر زمان کنکور ارشد و عدم رعایت سلسله مراتب به انصاف نیوز گفت: کسانی که داوطلب هردو آزمون کارشناسی و کارشناسی ارشد بودند، به صورت قانونی این اجازه را دارند در مقطع بالاتر تحصیل کنند. هر سال روال این بود که نتایج کنکور کارشناسی ارشد زودتر می‌آمد و کسی که نتیجه‌ی مد نظر خود را نمی‌گرفت، در کنکور سراسری انتخاب رشته می‌کرد. سرنوشت بسیاری از افراد درگیر این تغییر تاریخ آزمون است.

او ادامه داد: کنکور ارشد را به خاطر کرونا عقب انداختند، اما تغییری در تاریخ آزمون کارشناسی رخ نداده است. در حال حاضر نتیجه‌ی کنکور سراسری زودتر از کنکور ارشد می‌آید، داوطلبان مشترک این دو آزمون به مشکل خوردند و باید به رسم گذشته کنکور کارشناسی ارشد زودتر از کنکور کارشناسی برگزار شود و اینکه تا به حال سازمان سنجش به اعتراض ما پاسخی نداده است.

زرین آمیزی: سازمان سنجش مجری است

فاطمه زرین آمیزی- سخنگوی سازمان سنجش- در پاسخ به اعتراض داوطلبان هر دو کنکور به انصاف نیوز گفت: در گذشته سازمان سنجش بر اساس تجربه و معیارها تاریخ برگزاری را خودش تعیین می‌کرد، در این دو سالی که کرونا آمده است، تاریخ‌های برگزاری کنکورها از سوی ستاد ملی کرونا و قرارگاه انتظامی وزارت کشور تنظیم می‌شود؛ بنابرین در این زمینه سازمان سنجش مجری است و نمی‌تواند کاری کند.

وی افزود: قبلاً آزمون کارشناسی ارشد در خردادماه بود، اما چون هنوز شاهد پیک کرونا بودیم، عقب افتاد. تا به حال اعتراض رسمی از داوطلبان کنکور نداشتیم. اما در فضای مجازی اعتراض آنها را دیده بودم. اگر داوطلبانی به تاریخ برگزاری کنکورها اعتراضی دارند، درخواست بدهند و پاسخ مکتوب دریافت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. یعنی چی اعتراض رسمی نداشتین ما چقد باید اعتراض کنیم تا شما صدا مارو بشنوین مگه ما جونمون ازسنگه یا خون ارشدیا از ما رنگین تره که اونا باید تعویق بخورن ولی ما نه یکی بیاد جوابگو باشه به ما اگه تیزر خوب بود شما ازونو ارشدیارو تو تیر مینداختین نه مرداد بعدشم اونا از ما بزرگتر هستند ونیازی به مراقیت ندارند ما که بیشتر نیاز داریم شما باید ازمون ماهم عقب بندازین باید عقب بندازین نه بخاطر خودمون به خاطر خونواده هامون

    53
    4
  2. به قرآن ما داوطلبان مشترک آزمون ارشد و سراسری تو این شرایط بد اقتصادی و متاسفانه استرس کرونا اصلا فکر این رو نمیکردیم که ممکنه سازمان سنجش از موضع 40 و خورده ای سالش عقب بکشه و ارشد بعد سراسری بندازه لطفا قانون رو اجرا کنید و بیشتر از این مارو اذیت نکنید ما از جون مایه گذاشته ایم واس این دو آزمون لطفا سلسله مراتب را رعایت کنید..

    34
    2
    1. سلام ببخشید شما که دواطلب مشترک هستین آیا مایل به همکاری هستین برای اعتراض به چند نفر داوطلب مشترک نیاز دارن

  3. خب بچه ها بیاید نامه رسمی بنویسیم تو فارس من همه امضا کنیم نامه ضمیمه شده رو به سازمان سنجش ارسال کنیم

    27
    3
  4. سلام خسته نباشید از شما به دلیل وجود شرکت کننده های مشترک در ازمون ارشد وسراسری ،خواهان تعویق کنکور سراسری هستم تا مانیز بتوانیم درازمونهای ارشد و سراسری شرکت کنیم
    #سلسله_مراتب_ازمون_ های _ملی_ رعایت_شود
    #تعویق_کنکور_سراسری_1400

    31
    1
  5. سلام
    لطفا مطالبات چندصد هزار نفری داوطلبان کنکور سراسری و همچنین مشترک ارشد را بشنوید
    ما رای اولی ها نیاز به پاسخگویی داریم
    کم ترین حق ما تعویق سراسری است

    25
    2
  6. با سلام و عرض ادب
    همانطور که مستحضرید با توجه به مستندات و اعلام رسمی کشور ویروس جهش یافته‌ی کرونای هندی و افریقایی متاسفانه در ایران منتشر شده است
    از طرفی ترتیب آزمون های ملی بهم خورده است و در این بین حدود نیمی از داوطلبان مشترک‌سردرگم شده‌اند؛چرا که خود را برای دو آزمون سرنوشت‌ساز آماده کرده اند.
    بنده نیز فارغ التحصیل رشته ی تجربی هستم و یک سال است که تلاش کرده ام و هزینه ی زیادی صرف کلاس ها و مشاورم شده است ولی با وجود این جو متشنج دچار استرس شدیدی شده ام و نگران سلامتی خودم و خانواده ام مخصوصا پدرم که کلیه اشان پیوندیست و سیستم ایمنی اشان بسیار ضعیف است و منو برادرم بیماری زمینه ای داریم و این موضوع من و خانواده ام را بسیار نگران کرده است،مطمئنم که خیلی از داوطلبان و خانواده های محترمشان نیز درگیر این بیماری شده اند. این ویروس جان بسیاری از عزیزانمان را گرفته و مارا داغدار کرده است و طبق گفته ی ستاد محترم مقابله با کرونا تا اواخر تیرماه حدود ۲۰۰۰۰۰۰۰ تن واکسینه میشوند که پدر بنده نیز از جز این دسته از افراد میباشند و این خطر ابتلا به کرونا را کاهش میدهد و ما با آسودگی خاطر میتوانیم در این آزمون سرنوشت ساز شرکت کنیم.
    همچنین هر ساله فاصله ی اخرین امتحان نهایی و کنکور ۳ هفته بوده است ولی امسال همه چیز ما را شوکه کرده است زیرا این فاصله ی زمانی به ۱۳ روز کاهش یافته است و این‌واقعا نگران کننده میباشد.
    لذا خواهشمندیم به صدای ما دانش آموزان گوش بدهید و به ما توجه کنید و از جناب آقای روحانی تقاضا داریم که طی یک تصمیم کاملا عاقلانه و سنجیدن همه ی جوانب و مشکلات دانش آموزان کنکور را به تعویق بیاندازند.
    پیشاپیش از همکاری حضرت عالی سپاسگزاریم.

    32
    1
  7. سلام توروخدا به داد ما مظلومین برسیم
    من 1 ماهه درگیر کرونام و تا امروز بیمارستان بودم
    خیلیم برا کنکور تلاش کردم
    توروخدا سرارس یور تعویق بدین
    چرا تبعیض قائل میشین بین ارشد و بقیه و سراسری
    مگه ما چه گناهی کردیم؟

    24
    3
    1. با سلام عرض و خسته نباشيد خدمت شما
      اینجانب امسال هم آزمون کارشناسی ارشد دارم و هم آزمون سراسری من سر تاريخ برگزاري اين آزمون ها مشکل دارم به چه علت امسال قراره کارشناسی ارشد بعداز سراسری برگزار بشه اين برام آزمون دهندگان خیلی سخته و رنج آور و نگران کننده هست
      و يکی ديگه از مشکلاتم اینکه که من دچار مریضی ربوی هستم و ار اینکه امسال بخوام با این ويروس کرونا سر جلسه بروم میترسم به این مریضی خدانکرده مبتلا شوم ازت خواهش میکنم این آزمونها رو موقعیت و زمان بهتره برگزار کنید تا خاطر ما هم جمع بشه از سلامتی جانم و هم اینکه آزمون سراسری به تعویق بیفتد
      ممنون از اینکه شما که صدای ما جوانان می‌شنوید
      انشالله جانمان جسم و روحی جانمان برایتان عزيز باشه

  8. تورو خدا کنکور سراسری ب تعویق بندازین بابا ماهم ادمیم اخه این چه تدبیری ک اقای رئیسی کردن اه یکم انصاف داشته باشین

  9. لطفا به داد کنکوریهای امسال برسین
    تعویق کنکور سراسری
    خواسته منطقی و قانونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا