خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرگ مشکوک ماجد الماجد، عامل حمله به سفارت ایران در لبنان

در حالی که طی یکی دو روز اخیر و پس از بازداشت ماجد الماجد، رهبر گروه وابسته به القاعده که هدایت حمله به سفارت ایران را بر عهده داشت، مهمترین بحث ها حول چگونگی بازجویی از وی دور می زد، اینک خبر می رسد که وی در بیمارستان مرده است. موضوعی که مباحث ابهام آمیز پیرامون وی را تشدید می کند. 
به گزارش انصاف نیوز به نقل از تابناک، روزنامه «دیلی استار» لبنان به نقل از خبرگزاری دولتی این کشور خبر داده که ماجد محمد الماجد، رهبر گردان های عبدالله عزام (وابسته به القاعده) که طراحی حمله به سفارت ایران در بیروت را بر عهده داشت، ساعتی پیش در بیمارستان مرده است. 
این خبر در حالی اعلام می شود که بر اساس گزارش های قبلی، دولت لبنان در پی فراهم کردن مقدمات بازجویی از وی بوده و دولت ایران نیز درخواست کرده بود تا در روند بازجویی از ماجد حضور داشته باشد.
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز به نقل از یک ژنرال لبنانی که نخواسته نامش فاش شود می نویسد مرگ ماجد در اثر نارسایی کلیوی رخ داده است. 
گفتنی است در پی بازداشت ماجد، اخبار متعددی درباره ارتباط وی با عربستان سعودی و دستور گرفتن مستقیم وی از بندر بن سلطان، رئیس اطلاعات عربستان منتشر شد که بازجویی از وی می توانست به روشن شدن ابعاد این موضوع کمک کند. در پی انتشار این اخبار بود که دولت عربستان از لبنان درخواست کرد در ازای دریافت سه میلیارد دلار، ماجد را به آن ها تحویل دهد؛ اما این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت. 
همین موضوعات سبب می شود انتشار ناگهانی خبر مرگ ماجد امری مشکوک جلوه کرده و به ابهامات پیرامون نقش برخی کشورهای منطقه در حمله به سفارت ایران در لبنان دامن زده شود. 
در همین باره، الف نیز گزارش داد:
خبرگزاری رسمی لبنان از مرگ سرکرده سعودی گروهک تروریست عبدالله عزام در این کشور خبر داد. این تروریست سعودی که به تازگی دستگیر شده بود، مسئول تیم حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت بود.
“ماجد الماجد” تروریست تبعه عربستان سعودی هفته گذشته توسط نیروهای ارتش لبنان دستگیر شد.
این تروریست سعودی سرکرده گروهک عبدالله عزام بود. گروهکی که اخیرا مسئولیت حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را برعهده گرفته بود.
پنج شنبه گذشته منابع لبنانی به شبکه العالم تأکید کردند، ماجد الماجد سرکرده سعودی گروهکی که مسئولیت حمله تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را برعهده گرفت؛ از بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی فرمان می‌گرفت.
هشدار درباره خطر حذف ماجد الماجد
پس از دستگیری این تروریست و صندوقچه اسرار اطلاعات سعودی، بسیاری از کارشناسان درباره خطر حذف فیزیکی وی هشدار دادند.
در همین راستا ابراهیم الامین نویسنده معروف و سرشناس لبنانی امروز در روزنامه “الاخبار” نوشت: جان ماجد الماجد و گنج اسرار او بسیار با ارزش هستند. هرگونه اقدام از سوی طرفهای خارجی برای قتل این تروریست، تأثیری منفی بر ارتش لبنان و فرماندهی آن و همچنین اوضاع امنیتی لبنان خواهد گذاشت. رها کردن ماجد و مرگ او یا خودداری از هرگونه اقدام برای زنده نگه داشتن او، جنایتی بزرگ است که با جنایتهای تروریستی او و دوستانش برابری می کند. وی افزود: همه وسایل مورد نیاز برای زنده نگه داشتن او را فراهم کنید و نگذارید که او را بکشند و یا از بیماری بمیرد!
تلاش رسانه های سعودی برای بیمار جلوه دادن ماجد الماجد
از سوی دیگر، پس از افشای هویت این تروریست سعودی، رسانه های عربستان در حال انتشار خبرهایی مبنی بر وضعیت سلامتی بسیار بد وی هستند.
در همین راستا روزنامه سعودی “السبق” مدعی شد: یک منبع بیمارستانی که پرونده تحقیقات ماجد الماجد سعودی و رئیس گردانهای عبدالله عزام را در بیمارستان نظامی ارتش لبنان در بعبدای بیروت پیگیری می کند، تأکید کرد که وضعیت سلامتی ماجد بسیار بد است.
پس از انتشار این خبرها در رسانه‌های سعودی بسیاری از ناظران تأکید کردند که رسانه‌های سعودی در حال زمینه سازی و توجیه خبر مرگ این صندوقچه اسرار سعودی هستند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا