خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پخش زنده بازی مهم چلسی – آرسنال امشب شنبه ساعت 20:00 از لیگ جزیره | ترکیب احتمالی توپچی ها و آبی های لندن + حواشی

پخش زنده بازی چلسی – آرسنال امشب شنبه ساعت 20:00 از لیگ جزیره یا همان لیگ برتر انگلیس را در لینک زیر تماشا کنید.

https://www.aparatsport.com/m/eam88cc800441F3

پوچتینو: آرسنال یکی از مدعیان اصلی قهرمانی خواهد بود/ آرتتا: سرمربی چلسی مانند برادر بزرگ من است

مائوریتسیو پوچتینو و میکل آرتتا پیش از بازی شنبه درباره مسائل مختلف سخن گفتند.

به گزارش فوتبال 360، مائوریتسیو پوچتینو، سرمربی چلسی از آرسنال به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا نام برد و مدعی شد میکل آرتتا یکی از بهترین سرمربیان در جهان است. 

مبارزه برای قهرمانی

آرسنال در حالی روز روز شنبه به مصاف چلسی خواهد رفت که از 8 بازی نخست خود 20 امتیاز به دست آورده و هنوز شکستی را در این فصل تجربه نکرده و یک مبارزه دیگر برای قهرمانی در پیش خواهد داشت. این تیم در لیگ قهرمانان اروپا یک پیروزی در برابر آیندهوون و یک شکست برابر لاس را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. با این وجود پوچتینو از این تیم به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا نام برده است. 

او گفت: «با همه احترامی که برای آرسنال قائلم اما فکر می‌کنم ما باید فردا برنده شویم. آن‌ها تیم بزرگی هستند. میکل مانند یک عضو خانواده من است، فردا با یکدیگر ملاقات خواهیم کرد. بازی دشواری خواهد بود، آن‌ها تیم بسیار خوبی هستند و بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند. آرسنال نه فقط در لیگ برتر، بلکه در لیگ قهرمانان اروپا یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود، آن‌ها بسیار قدرتمند هستند اما ما مطمئن هستیم می‌توانیم بهترین عملکرد خود را ارائه دهیم و بازی خوبی از خود به نمایش بگذاریم.» 

در ادامه پوچتینو از آرتتا به عنوان یکی از بهترین سرمربیان جهان نام برد و گفت: «آرتتا سرمربی جوانی است و کاری که در آرسنال انجام داده، ثابت می‌کند یکی از بهترین سرمربیان جهان نام دارد. موضوع فقط درباره تاکتیک یا دانش فوتبال نیست. بلکه این مدیریت تیم و برخورد با رسانه‌ها و مالکان از اهمیت زیادی برخوردار است.»

پوچتینو در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد ریس جیمز برای این بازی حساس آماده شود.

از پوچتینو سپاسگزارم 

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال در مصاحبه خود پیش از مسابقه با چلسی از پوچتینو به عنوان یک برادر بزرگتر نام برد و عنوان کرد او در حال ایجاد تحول در چلسی است. 

این ۲ سرمربی به مدت یک سال در تیم پاری سن ژرمن و در سال 2001 با یکدیگر همبازی بودند و از آن زمان رابطه دوستی بین آن‌ها برقرار شد و پس از آن به عنوان ۲ سرمربی بزرگ در لیگ برتر نام خود را مطرح کردند. با این وجود بازی روز شنبه نخستین دیدار این ۲، به عنوان سرمربی برابر یکدیگر است. 

آرتتا گفت: «زمانی که با یکدیگر بازی می‌کردیم، مائوریتسیو مانند یک برادر کوچک از من مراقبت می‌کرد و مرا را زیر پر و بال خود گرفت. او یک منتقد عالی بود و اعتماد به نفس زیادی به من داد‌ پوچ نقش مهمی در موفقیتم در پاری سن ژرمن ایفا کرد.مائوریسیو نه تنها به عنوان بازیکن، بلکه به عنوان سرمربی الگوی من بوده است و همیشه از این شخص خاص سپاسگزار هستم.»

آرتتا در ادامه سخنان خود درباره نقش پوچتینو در موفقیت چلسی گفت: «بله، می‌بینید همه چیز سریع تغییر کرده. این یک بازی بزرگ برای هر ۲ تیم است. واقعا تحت تاثیر چلسی قرار گرفته‌ام، تصور می‌کنم آن‌ها شایستگی بیشتری از جایگاه فعلی خود در جدول دارند، تاثیر مائوریتسیو در کوتاه مدت بر این تیم ستودنی است.»

آرتتا در ادامه عنوان کرد ساکا برای رسیدن به آمادگی تلاش زیادی انجام داده و احتمال دارد در ترکیب حضور داشته باشد. 

چلسی – آرسنال؛ آبی‌رنگ پریده و قرمز پررنگ/ این دربی دیدن دارد!

خبرورزشی نوشت:

امشب از ساعت ۲۰ حساس‌ترین نبرد هفته نهم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه استمفوردبریج برگزار خواهد شد، جایی که چلسی به مصاف همشهری‌اش آرسنال خواهند رفت.

چلسی؛ فرصت خوب برای احیا

شروع ضعیف مائوریسیو پوچتینو حتی باعث شد تا این سرمربی باسابقه آرژانتینی تا مرز اخراج هم پیش برود، اما ۲ برد آخر مقابل فولام و برنلی کمی او را از وضعیت قرمز دور کرده است. حالا ۴ هفته حساس پیش‌روی چلسی خواهد بود؛ اول نبرد با آرسنال و سپس مسابقات بعدی با برنتفورد، تاتنهام و منچسترسیتی. از پوچتینو از این گردنه به سلامت عبور کند و تیمش را از نیمه پایینی جدول به نیمه بالایی بیاورد، می‌تواند ادعا کند که آینده از آن تیمش خواهد بود. بهترین فرصت احیا در استمفوردبریج و مقابل چلسی است. پوچ می‌خواهد تیمش طلسم آرسنال را بشکند، تیمی که ۳ بازی آخر را مقابل آن باخته‌اند.

آرسنال؛ صدرنشینی در غرب لندن

آرسنال نشان داد که عملکردش در فصل قبل جرقه نبوده و تیم میکل آرتتا شایستگی‌اش را این فصل هم نشان داد. توپچی‌ها تبدیل به اولین تیمی شدند که این فصل منچسترسیتی را شکست می‌دهد و میکل هم نشان داد سرانجام راه چیره شدن بر استاد خودش پپ گواردیولا را یاد گرفته. در ابتدای مسیر پرپیچ‌وخم قهرمانی، آرسنال بهترین مسیر را انتخاب کرده، اما اتفاق بد این که تنها مقابل دو تیم لندنی در کسب امتیازات کامل ناکام بوده‌اند؛ فولام و تاتنهام. حالا نبرد لندنی دیگری در پیش است و آرسنال می‌خواهد مثل فصل قبل باز هم مقابل همشهری آبی‌پوش پیروز باشد. نگاه آرسنال به سوی صدرنشینی در ورزشگاه غرب لندن است.

آخرین بازی
دوم مِی ۲۰۲۳ در دیدار برگشت فصل گذشته لیگ برتر انگلیس، آرسنال مقابل چلسی با نتیجه ۳-۱ پیروز شد. اودگارد (۲ مرتبه) و ژسوس برای آرسنال و مادوئکه برای چلسی در آن بازی گل زدند.

آمار بازی
۲۰۵) در ۲۰۷ مصاف بین چلسی و آرسنال، تا امروز توپچی‌ها ۸۲ برد کسب کرده‌اند و آبی‌های لندن در ۶۶ بازی برنده شده‌اند. ۵۹ بازی هم بین دو تیم مساوی شده است.
۶۲) در ۶۲ دیدار لیگ برتری بین چلسی و آرسنال، آبی‌ها ۲۰ برد و قرمزها ۲۵ برد کسب کرده‌اند. ۱۷ بازی هم مساوی شده است.
۳) در ۳ دیدار آخر بین این دو تیم لندنی، آرسنال برنده میدان بوده است. در ۷ بازی آخر هم آرسنال ۶ بازی را از چلسی برده و یک بازی را باخته.
۰) آرسنال یکی از دو تیم بدون باخت لیگ برتر انگلیس است. دیگر تیم شمال لندنی یعنی تاتنهام در این رکورد شریک آن‌هاست.
۲) چلسی ۲ بازی از ۴ بازی خانگی‌اش در این فصل در لیگ برتر انگلیس را باخته است. در واقع استمفوردبریج خانه امنی برای آن‌ها نیست.
۳) آرسنال رکورد ۱۰۰درصد پیروزی خارج‌ازخانه را دارد. ۲ تساوی توپچی‌ها تا اینجای فصل خانگی بوده است.

مصدومان و محرومان
مصدومان چلسی که قطعاً به این بازی نخواهند رسید عبارتند از: وسلی فوفانا، کریستوفر انکونکو، رومئو لاویا، بن چیلول و مارکوس بتینلی. دیگر بازیکنانی که با وجود مصدومیت شاید به نبرد با چلسی برستند عبارتند از: اکسل دیساسی، کارنی چوکووئمکا، تروو شالوبا، بنوا بادیاشیله و آرماندو برویا.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
 سانچس، گوستو، دیساسی، سیلوا، کولویل، فرناندس، گالاگر، پالمر، استرلینگ و جکسون
آرسنال: رایا، وایت، سالیبا، گابریل، زینچنکو، اودگارد، رایس، ویرا، ساکا، گابریل و ژسوس

ورزش 3 نوشت:

شاگردان مائوریسیو پوچتینو فصل را بسیار بد شروع کردند و حتی در مقطعی زمزمه‌هایی درباره اخراج این مربی از سوی مالکان و مدیران کم‌طاقت و عجیب این باشگاه به گوش می‌رسید. به نظر می‌‌آمد بحرانی که گریبانگیر این تیم شده قرار نیست به این راحتی از میان برداشته شود.

اما سه بازی اخیر ورق را برای آبی‌های لندن برگرداند. آنها حالا سه پیروزی متوالی در تمامی رقابت‌ها در کارنامه دارند و مصمم هستند که دیگر به روند دشوار قبل برنگردند و بتوانند روی نوار پیروزی پیش بروند. 

1937125

بازی برابر آرسنال که دربی جذاب لندن لقب دارد، همیشه از حساسیت خاصی برای این تیم برخوردار بوده و حالا به نظر می‌رسد که این حساسیت بیش از پیش افزایش پیدا کرده و آنها با انگیزه بیشتری قدم به این دیدار خواهند گذشت.

از سوی دیگر هم توپچی‌ها تمام توان‌شان را به کار خواهند گرفت تا روند شکست‌ناپذیری که این فصل در لیگ برتر به ثبت رسانده‌اند را حفظ کنند و همچنان نشان دهند که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در رقابت‌های این فصل هستند.

شاگردان میکل آرتتا در حال حاضر هم امتیاز با تاتنهام صدرنشین در جایگاه دوم جدول رده‌بندی ایستاده‌اند و منتظر کوچک‌ترین لغزشی از سوی تیم حریف هستند تا بتوانند جای آنها را در رده اول به خودشان اختصاص دهند و امیدوار هستند که این بار اشتباهات فصل گذشته را تکرار نکنند.

1937703

آمار هم به سود آرسنال است و به آنها این نوید را می‌دهد که می‌توانند در پی کسب چهارمین پیروزی متوالی برابر چلسی باشند. آنها در سه بازی اخیر با نتایج 2-4، 0-1 و 1-3 برابر این حریف برنده بوده‌اند و این آمار و همچنین شرایط فعلی دو تیم باعث شده که بسیاری آنها را مدعی اصلی پیروزی در بازی امروز بدانند.

یکی از اتفاقات جالب این دیدار هم تقابل پوچتینو و آرتتاست. این دو نفر پیش از این در زمانی که هر دو در مستطیل سبز توپ می‌زدند، در پاری سن ژرمن با یکدیگر هم بازی بودند و رابطه بسیار خوبی با هم داشتند.

1942508

آرتتا بارها از این که سرمربی فعلی چلسی در آن زمان مانند یک برادر با او رفتار کرده صحبت کرده است و در نشست خبری پیش از این بازی هم تاکید کرد که در طول این سال‌ها عملکرد پوچتینو را به دقت زیر نظر داشته و چیزهای بسیاری را از سبک بازی تیم‌های او یاد گرفته است.

حالا باید دید که تقابل جذاب این دو مربی که رابطه صمیمانه‌ای هم در بیرون از زمین با هم دارند به بازگشت آرسنال به صدر با امید به لغزش تاتنهام منتهی خواهد شد یا این چلسی است که زنگ خروج از بحران را به صورت رسمی به صدا درخواهد آورد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا