خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخی به آقایان زاکانی و رضایی

محمد طراوت، عضو کانون اهل قلم ایران در متنی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

در پی مناظره اول نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اهانت های پی در پی آقایان دکتر رضایی و دکتر زاکانی به دکتر عبدالناصر همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بنده می خواستم پاسخی به آقایان دکتر رضایی و دکتر زاکانی بدهم و سئوالاتی از آن نامزدهای محترم بپرسم.

اولا: هجمه ها و توهین ها به آقای دکتر عبدالناصر همتی بسیار غیرمنصفانه بود، من فقط چند یادآوری به آقای زاکانی می کنم الباقی اش را واگذار می کنم به خودشان و وجدانشان.

جناب آقای زاکانی؛ شما در دوران دولت آقای دکتر محمود احمدی نژاد از مجلس هفتم تا نهم نماینده مردم در مجلس بودید چرا در مقابل سیل هجمه های سنگین و جنایت بار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی که دولت احمدی نژاد به ملّت بزرگ ایران و همچنین کشور عزیزمان ایران تحمیل کرد سکوت کردید و نگران نشدید؟

چرا از رئیس جمهور وقت سوال نکردید؟ شما مگر نماینده مردم در خانه ملت نبودید؟!

چرا از آقای احمدی نژاد درباره انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی سئوال نکردید؟

چرا اجازه دادید تورم ۱۰.۴ درصدی در پایان دولت آقای سیدمحمد خاتمی در 12 مرداد1384 به ۲۵.۴ درصد در پایان سال 1387 توسط دولت مهرورز و عدالت گستر احمدی نژاد برسد؟! مگر شما نماینده ملت نبودید؟!

270 میلیارد دلار درآمد نفتی ایران در دولت اول آقای احمدی نژاد چه شد؟ این پول‌ها کجا رفت و کجا صرف شد؟

شما نماینده مجلس بودید چرا از رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی وقت سئوال نکردید؟ چرا به‌خاطر منافع ملی و مردم ایران نگران و مضطرب نشده و گریبان چاک نکردید؟

در همان دوران دیوان محاسبات به مجلس گزارش داد یک میلیارد دلار در تفریغ بودجه سال 1385 دولت اول آقای احمدی نژاد گم شد چرا شما نگران نشده و سئوال نکردید؟

(دیوان محاسبات در گزارش خود به مجلس شورای اسلامی گفت که از 25 میلیارد دلار مازاد درآمد نفتی در بودجه سال 85 کشور یک میلیارد و پنجاه و هشت میلیون دلار به خزانه واریز نشده و معلوم نیست کجا رفته!)

قیمت بنزین به یکباره از لیتری 80 تومان به 100 تومان و بعد از آن به 400 تومان و سپس به 700 تومان افزایش داده شد شما نگران نشدید؟

سوخت آزاد مردم تحت عنوان سهمیه بندی به گروگان گرفته شد و 1200 لیتر، 1200 لیتر به جیب نمایندگان مجلس منجمله شخص جنابعالی لیتری 100 تومان داده شد و 4 برابر گرانتر از مردم پولش گرفته شد، سفره های مردم سوپر کوچک شد، مسافرت‌ها و مهمانی های مردم تعطیل شد شما نگران نشدید و سر رئیس جمهور وقت فریاد نزدید؟

جناب آقای زاکانی؛

زمانی که هندوستان پول نفت ایران را به گروگان گرفت و بجای پول، ریل معیوب راه آهن و برنج مسموم هندی تحمیل کرده و مردم مظلوم ایران دچار صدمات فراوانی از ناحیه سلامتی و همچنین تولید ملی کرده، شما نگران نشدید؟!

زمانی که دولت جمهوری خلق چین پیش شرط حمایتش از ایران در شورای امنیت سازمان ملل را، روانه کردن و خرید کالاهای بی کیفیت چینی منجمله کشنده های معیوب هوو و لاستیک های معیوب چینی قرار داد که منجر به کشته شدن خیل کثیری از مردم و مجرم و قاتل شدن خیل کثیری از رانندگان کشنده به دلیل ضعف ترمزها و لاستیک های خودروهای چینی شدند و هم اکنون هم داخل زندان هستند، شما شرم نکرده و نگران نشدید؟!

جناب زاکانی؛ انقلابی گری از جیب ملّت ذلت می آورد این را تاریخ ثابت کرده است.

جناب آقای زاکانی؛ در سال 1391 تحریم دارویی اوباما، پدر ملت ایران را درآورد عده ای به دلیل کمبود و نبود دارو مردند شما نگران نشدید؟

شما پزشک این مملکت و نماینده ملت بودید چرا رئیس جمهور را محاکمه و برکنار نکردید؟!

اینها فقط چند سئوال است که قطعا باید جواب بدهید نه فقط به من بلکه باید در پیشگاه ملّت ایران پاسخ بدهید.

جناب آقای زاکانی؛ اگر قاعده «بگم بگم» جواب می داد امروز شما نامزد ریاست جمهوری نبودید و فرد دیگری میدان داری می کرد، و اما شما درباره توهین به شعور ملّی ایرانیان سخن به آقای دکتر همتی گفتید سئوالی به ذهن من رسید:

زمانی که آقای دکتر احمدی نژاد در میدان ولیعصر به ساحت ملّت شریف ایران اهانت کرد و آنان را “خس و خاشاک” نامید توهین به شعور سیاسی و اجتماعی مردم نشد؟ چرا شما اعتراض نکرده و نگران ملت ایران نشدید؟

اگر برجام بر باد شد چون شما در ایران و ترامپ در امریکا خواست، چون با برجام وضع اقتصادی و رفاهی مردم با شما تراز می شد و شما نمی خواستید، باور بنده این است که شما از رفاه ملّت ایران و شادی و نشاط جوانان ایرانی می هراسید، می هراسید از اینکه خانواده های ایرانی دورهم جمع شوند و با نشاط باشند و در رفاه ملی زندگی کنند، حقایق بسیار است.

بنده فقط چند سئوال از آقای دکتر محسن رضایی میرقائد عزیز دارم و آن اینکه:

جناب آقای رضایی شما از زمان دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام چند بار برای وضع اسفبار مردم شریف و صبور مسجد سلیمان جهادی وارد میدان شده و عمل کردید؟

شما فرزند دیار خوزستان هستید چقدر برای آب شرب و وضعیت اقتصادی و اجتماعی خوزستان سرفراز تلاش کردید؟ آنها از رنج فقر، تبعیض و بی عدالتی فریادشان بلند است اما شما خبر ندارید!

شما فرمودید 20 سال است که فریاد می زنید، لازم نبود فریاد بزنید، توانمندی و امکاناتتان را برای خوزستان بسیج می کردید و تا آباد نشده بود به تهران باز نمی گشتید.

جناب رضایی؛ نمی توان دم از مردم زد اما در برابر خواستهای بحق آنها کوتاهی و بی تفاوتی کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا