خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پيامهای انتخاب رییس خبرگان

یکی از مخاطبان انصاف نیوز در پیامی نوشت:

آیت الله جنتي با ٥١ راي به عنوان رييس خبرگاني انتخاب شد كه وي با رتبه ی شانزدهم در تهران پايين ترين رتبه ی راي آوري را به خود اختصاص داده بود اما اين همه  ی ماجرانيست.

آقای جنتي در حالي در نود سالگي به رياست خبرگان رسيد كه آن جناح مي توانست در هشت سال سپري شده از درگذشت آقای مشكيني وي را براي رياست معرفي كند اما ترجيح داد از آقايان مهدوي كني و يزدي براي رقابت با هاشمي استفاده كند، اما چرا؟

پاسخ به اين سوال روشن است رياست مجلس توسط جنتي با توجه به تعيين صلاحيت ها توسط وي همانند آن است كه تيم كميته ی داوران قهرمان ليگ شود و نظام تمايلي به تن دادن اين وضعيت نداشت اما اكنون با سلب صلاحيت آقای يزدي توسط مردم چاره اي جز اين نمانده است.

رياست جنتي روشن ترين نماد مخالفت با نظر مردمی است که او در آخرین رتبه ی رایشان قرار داشت و اين به تحريك افكار عمومي براي بلندتر كردن صدايشان براي شنيده شدن مي انجامد.

نكته ی مهم ديگر روشن شدن بطلان سناريوي جلوگيري از دوقطبي شدن فضاست. بارها ار برخی اصلاح طلبان دو نبش، شنيده بوديم كه دو قطبي شدن فضا عامل شكست اصلاح طلبان است.

مثلا: “اگر به جاي محسن هاشمي، اصلاح طلب ديگري كانديداي شهرداري تهران مي شد، قاليباف شكست مي خورد چون فضا دو قطبي نمي شد”

و امروز ديديم فردي كه هيچ حساسيت و دو قطبي شدني روي وي وجود نداشت، باز هم نتوانست نتيجه را تغيير دهد زيرا سازمان راي آن طرف بر راي به فرد مورد نظر است نه راي سلبي به فرد ديگر.

اگر هاشمي كانديدا مي شد به جاي ٢١ راي احتمالا ٣٥ راي مي آورد، هرچند در نتيجه تفاوتي نمي كرد و به همين خاطر كانديدا نشد.

انتخاب جنتي، شكستي است كه در دل خود پيروزي ساز است، همانگونه از ٨٨، ٩٢ متولد شد، همين قدر بدانيم اگر فقط يك درصد و تنها يك درصد بيشتر در انتخابات مشاركت رخ مي داد امروز جنتي به جاي تكيه بر صندلي رياست در كنار يزدي و مصباح نظاره گر مجلس خبرگان بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. اقا رضا غلامی صحیح میفرمائید حداقل دران شش استانی که تعداد کاندیدافقط معادل نماینده موردنیاز بود مثل تهران نیست و از سوئی دیگر نشان دهنده عدم تمایل علما به دادن ازمون نزد کسانی است که به عدالتشان ………….است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا