خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای عجیب ردصلاحیت یک کاندیدای اصلاح‌طلب

خبرآنلاین نوشت: در حالی که در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر قم، فقط یک کاندیدای شاخص اصلاح طلب (صادق چهرقانی) وجود داشت و البته او توسط مراجع چهارگانه رسمی و قانونی تأیید صلاحیت و متعاقب آن نامه تأیید صلاحیت هیئت‌های اجرایی و نظارت قم برای او صادر شده بود، اما در رویدادی عجیب نام او در میان کاندیداهای نهایی اعلام شده از سوی فرمانداری قم وجود نداشت.

این کاندیدای جوان اصلاح طلب شورای شهر قم در دقیقه ۹۰ و توسط هیئت نظارت مرکزی کل کشور (شامل چند تن از نمایندگان مجلس) و به استناد ماده ۶۳ قانون انتخابات شوراها رد صلاحیت شده در حالی که ماده ۶۳ قانون انتخابات شوراها تصریح دارد که هیئت نظارت مرکزی فقط حق اعلام نظر راجع به صلاحیت کاندیداهای رد صلاحیت شده توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستانها و روستاها را دارد و کاندیداهای تأیید صلاحیت شده شامل بررسی هیئت مرکزی نظارت نمی‌شوند.

این رد صلاحیت یا به عبارتی حذف صلاحیت عجیب، آنجا جالب تر میشود که کاندیدا در دقیقه ۹۰ متوجه این موضوع می‌شود و عملا فرصت اعتراض و دفاع از خود، از او سلب شده است.

صادق چهرقانی از روزنامه‌نگاران کشور و ساکن شهر قم است و سابقه فعالیت در رسانه های مختلفی از جمله خبرگزاری ایلنا، خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه آرمان ملی و… را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا