خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیشنهاد شیرزاد به منتخبان جدید برای انتخاب رییس مجلس دهم

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: معتقدم پیش از شروع به کار مجلس، کلیه منتخبان باید در یک جلسه غیر علنی رای خود را به یکی از این دو شخصیت بدهند و هر کسی از این جلسه انتخاب شد همان کاندیدا شود.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به موضوع ریاست مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فکر می‌کنم بهترین کسانی که می‌توانند این موضوع را حل‌وفصل کنند، نمایندگان منتخب هستند و هرچه زودتر آنها به جمع‌بندی و رای مشخص برسند موضوع بهتر جمع می‌شود.

او ادامه داد: اینکه از بیرون افراد و شخصیت‌ها بخواهند به این مسئله ورود کنند در حل این مسئله کمکی نخواهد کرد و طبیعی است اختلاف‌نظرها بیشتر خواهد شد. ائتلافی که در این انتخابات به شکل خیلی نامرئی اثر کرد، ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو بود که به دلیل محدودیت‌ها و بنا بر شرایط حال این کار انجام شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: امیدواریم این ائتلاف در آینده هم بتواند اثرگذار باشد، ولی فاصله‌های گذشته را نمی‌توان کتمان کرد. این اختلاف دیدگاه‌ها همچنان وجود دارد. کسانی که از بیرون بخواهند به نفع هر یک از طرفین رایزنی کنند، خیلی تاثیرگذاری نخواهند داشت و شاید موضوع را پیچیده‌تر هم کنند مدبرانه‌تر این است که همه خود را کنار بکشند تا ذی‌نفعان اصلی تصمیم بگیرند.

شیرزاد تاکید کرد: معتقدم پیش از شروع به کار مجلس، کلیه منتخبان باید در یک جلسه غیر علنی رای خود را به یکی از این دو شخصیت بدهند و هر کسی از این جلسه انتخاب شد همان کاندیدا شود این کمک می‌کند تا در فرآیند انتخابات یک رییس مجلس مقتدر داشته باشیم.

او ادامه داد: امیدوارم این روزها به سرعت بگذرد و هر چه زودتر توافقی حاصل شود خیلی ترجیح بر این است که این جلسه به روز اصلی رای‌گیری موکول نشود.

شیرزاد یادآور شد: جایگاه‌ها باید در محل خود محترم بماند دوستانی که در مجلس وارد شدند شاید تجربه سیاسی کمتری دارند محیط مجلس محیطی است که خیلی سریع افراد را رشد می‌دهد و اگر این رشد کاذب نباشد می‌توانند خیلی زود گلیم خود را از آب بیرون بکشند.

او گفت: این تصور که فکر کنیم برخی می‌توانند در بیرون اهرم تصمیم‌گیری‌های داخل مجلس باشند تصور درستی نیست ما در دوره مجلس ششم که احزاب اصلاح‌طلب و مجلس خیلی قوی‌تر بودند هم دیدیم تصمیم‌های مهم در همان مجلس گرفته می‌شد البته در مسائل و خاص و خیلی مهم این تاثیرگذاری و هدایت ممکن است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: البته می‌توان کار نمایندگان را نقد سازنده کرد و با این کار روند را تصحیح کرد، اما آزمون مجلس از روز اول پیش روی نمایندگان گذاشته می‌شود و آن هم انتخاب هیات رییسه است در نهایت هم همین نمایندگان باید تصمیم بگیرند.

او ادامه داد: فکر می‌کنم غیر اخلاقی و غیرمنطقی است که از عارف یا هر فرد دیگری با فشار بخواهیم که کناره‌گیری کند. در انتخابات سال نود و دو موضوع کاملا روشن بود اگر یک فرد کنار نمی‌رفت آرا تقسیم می‌شد و این به ضرر هر دو طرف بود، اما در موضوع ریاست مجلس چنین مسائلی وجود ندارد دنیای سیاست هم دنیای مرام گذاشتن نیست دنیایی است که افراد باید با اراده جدی در آن وارد شوند.

شیرزاد خاطرنشان کرد: اراده آقای عارف ستودنی است شاید برخی در این سال‌ها باورشان نبود که بتوان در مجلس چنین تاثیرگذار بود اینکه آقای عارف با این پشتکار آمده در عرصه ستودنی است و دلیلی ندارد بخواهیم این پشتکار را تخطئه کرده و از کسی درخواست گذشت و کناره‌گیری کنیم.

او افزود: افرادی منتخب مجلس دهم هستند که ما از درون آنها خبر نداریم ما یک مجلس حزبی تمام عیار نداریم ولی اینطور هم نیست که معلوم باشد هر فردی در چه جریانی قرار می گیرد همه این مسائل در ریاست مجلس تاثیرگذار است هر کدام از این دو فرد انتخاب شوند قطعا این انتخاب توام با شکست تلقی نمی‌شود.

شیرزاد گفت: در حال حاضر هدف همه ما این است که دولت روحانی موفق باشد و فکر می‌کنم دولت با هر یک از این دو فرد می‌تواند موفق باشد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع مینو خالقی عنوان کرد: فکر می‌کنم تا اینجای کار ایستادگی دولت روی انتخاب مردم نسبتا ستودنی است. ای کاش از ابتدا استانداری و فرمانداری اصفهان این ایستادگی را انجام می‌داد این انتقاد به وزارت کشور وارد است که استانداران و فرمانداران باید مومن به رای مردم باشند اگر استاندارد اصفهان جدیت داشت این اتفاق نمی‌افتاد.

شیرزاد گفت: فراموش نکنیم که همه این آقایان با امضای خود خانم خالقی را به عنوان نماینده اصفهان قبول کرده‌اند؛ پس دلیلی ندارد برای یک سری عکس‌های غیر مستند کسی از حرف خود بازگردد با اخلاق سیاسی هم همخوانی ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: هفته‌های اول روحانی تلاش کرد موضوع خیلی رسانه‌ای نشود اما بعد تشخیص داد که باید اطلاع‌رسانی شود، الان هم حساسیت فضای مجازی بسیار خوب است و باعث شده جریان مقابل برای حذف مجبور شود هزینه بالایی را پرداخت کند و اصرار به این تصمیم هزینه را بیشتر هم خواهد کرد.

شیرزاد اظهار داشت:باید به صورتی که اعتبار نظام هم خدشه‌دار نشود آین موضوع حل شود الان هم ساز و کارهای مختلفی وجود دارد که همزمان حیثیت مردمی که به خالقی رای دادند و حیثیت خود خالقی و دولت و شورای نگهبان حفظ شود باید اراده این کار هم وجود داشته باشد.

او افزود: آمدن یا نیامدن خالقی تغییر خاصی در ترکیب کلی مجلس  ایجاد نمی‌کند اما اصرار بر این تصمیم باعث خدشه‌دار شدن اعتبار کسانی می‌شود که در پی حذف خالقی هستند هزینه اجتماعی این کار بسیار بالاست و در این صورت در انتخاب میان دوره‌ای جواب قطعی آنها داده خواهد شد، اما امیدواریم این موضوع در همین مرحله حل‌وفصل شود تا روح و روان مردم اصفهان بیش از این آزرده نشود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا