خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قاضی‌زاده هاشمی: الان مردم هیچ نقشی در حاکمیت ندارند

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیدای مورد تایید شورای نگهبان گفت: الان مردم هیچ نقشی در حاکمیت ندارند بجز مواردی که گرفتار می شویم مثل سیل و کرونا. مردم نقشی در اداره فرهنگ ندارند.

به گزارش فارس، قاضى زاده هاشمى در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که در صورت موفقیت در انتخابات برنامه دولت تان برای سلامت عمومی و کاهش هزینه‌های درمان چیست، اظهار داشت: در حوزه سلامت برنامه‌های مفصلی داریم. از آنجا که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و هم عضو کمیسیون بهداشت مجلس و هم پزشک و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا بودم، مفصل ترین برنامه‌ام در این حوزه است.

وی با بیان اینکه طرح «مهر سلامت» را دارم، گفت: از زمان تاسیس دولت تا ٢٢بهمن قضیه کرونا در کشور را حل و فصل می کنیم. هم از نظر اجرا و رعایت پروتکل‌ها و هم از منظر واکسیناسیون.

کاندیداى انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یک برنامه جدی برای بازسازی ناوگان شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور داریم، شبکه های بهداشتی یک تکنولوژی فوق العاده بود اما متعلق به ۵٠ سال قبل است و در طی ۴٠ سال گذشته فرسوده شده و نیاز به بازسازی و بازطراحی مجدد دارد و فعال سازی شهرها دارد.

وی گفت: لذا مراقبت سلامت را در شهرها توسعه می دهیم و بر این مبنا هزینه های بهداشتی و درمانی جامعه به شدت کاهش پیدا می کند و ما برنامه خاصی داریم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: به اصطلاح آن پرداخت از جیب که یک عددی نزدیک به ۴٠ درصد است طبق برنامه زمانبندی ما این عدد به یک رقم زیر ١۵ درصد می رسد. درباره افراد بالای ٧٠ سال نیز صفر می شود. در این نظام مراقبت و خدمات بهداشتی و درمانی که از مراکز دولتی دریافت می کنند ما برای تمام بالاى ٧٠ ساله ها، این را رایگان می کنیم. این برنامه جدی ما براساس منابع موجود است.

وی افزود: برخی از دوستان پیشنهاداتی که دارند ١٢٠ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد. برخی از پیشنهاداتی که می دهند و نمی گویند تامین مالی آن از کجاست ولی ما هم اکنون با همین منابعی که در حوزه ملی سلامت است با یک بازمهندسی و بازطراحی که می کنیم سعی می کنیم سالمندان ما که بیشترین استفاده از مراکز بستری و خدمات درمانی را دارند مجبور نباشند هزینه ای از جیب بپردازند.

قاضی زاده هاشمی درباره اینکه آخرین پستی که در فضای مجازی منتشر کردید کی و درباره چی بوده؟، اظهار کرد: یک توییت در رابطه با بحث گرانی های مواد غذایی بود.

وی در پاسخ به اینکه اهل چه ورزشی هستید؟، گفت: تا قبل از اینکه مجروح و جانباز شوم اهل والیبال و ورزشهای رزمی بودم. بعد چون محدودیت پیدا کردم بیشتر دوچرخه سواری و شنا را پیگیری کردم.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره آخرین طبیعت گردی خود گفت: به جزیره قشم رفتیم.
این کاندیدای انتخابات کتابهایی که خوانده گفت: کتابهای زیادی خواندم الان در ذهنم نیست. مربوط به زندگی یکی از چهره های جنگ بود. اسم کتاب دقیق یادم نیست.

قاضی زاده هاشمی درباره آخرین فیلمی که با خانواده دیده است، توضیح داد: خوب، بد و جلف2 را با خانواده دیدیم. فیلمی که تنها دیدم «مصلحت» و مربوط به جشنواره فجر امسال بود که دیدم. سینما زیاد می رویم اما این یک سالی که کرونا آمده و بسته شده در خانه و توسط پلتفرم های فضای مجازی می بینیم.
قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که اهل رادیو گوش دادن هستید؟، اظهار کرد: وقتی داخل ماشین هستم.

وی همچنین درباره اینکه مهمترین برنامه شما برای ایجاد شغل پایدار و رفع معضل بیکاری بویژه برای جوانان تحصیل کرده چیست ومنابع واقعی شما برای ایجاد این شغل ها از کجا تامین می شود؟، پاسخ داد: دو برنامه داریم. یک برخورد ضربتی با مسئله بیکاری زیاد است. الان حدود 5.5 تا 6 میلیون نفر فاقد شغل یا دارای شغل ناقص داریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: کسانی که شغلشان درآمد کافی ایجاد نمی کند. ما یک برنامه دو ساله داریم برای اینها که حجم زیادی از اینها را ببریم در مشاغل موقت. یک اطلس مزیت شغلی برای تمام شهرستانهای کشور تهیه کردیم، یعنی می دانیم وضعیت شغلی هر شهر به شهر دیگری چگونه است.
وی گفت: سامانه ای هست که افراد ثبت نام می کنند، دارایی هایشان را هم ثبت می کنند بر اساس مدل زندگی شان یک دوره آموزشی برایشان برگزار می کنیم یک شغل خاص به آنها پیشنهاد می دهیم لوازم شغلی به آنها می دهیم و محصولاتشان را هم می خریم. این کار راکمیته امداد و بنیاد برکت و بنیادمستضعفان انجام می دهد حرف جدیدی نیست اما دولت می آید وسط که اتفاق سریعی برای حوزه اشتغال بیفتد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: ما در دستمزد نیروی کار نمی توانیم با کشورهایی مثل هند و چین و بنگلادش دارند و ارزان هستند رقابت کنیم. لذا باید مدل توسعه مان به سمتی فناوری باشد.
وی تأکیدکرد: هدف اصلی ایجاد ایران هوشمند است. این باید با توسعه بازار همراه باشد. یعنی دیپلماسی عمومی اقتصادی ما پشتیبان این قرار بگیرد و با توجه به اینکه علم و فناوری و منابع مالی در ایران نسبت به منطقه یک تمرکزی دارد ما مدیریت منطقه را به دست بگیریم و به عنوان شریک در تولید و توزیع که یک مدل تهیه کردیم برای آن بتوانیم شراکت های گسترده درست بکنیم که خود این شراکت ها بازار و کسب و کارهای جدید برایمان فراهم می کنند. کسب و کارهایی که پایدارتر هستند.
قاضی زاده ادامه داد: الان خیلی از محصولات تولیدش در ایران غیر اقتصادی است. ساخت خودرو غیر اقتصادی است اگر توسعه بازار بدهیم با شراکت دادن و قطعه سازی، این پلتفرم برای ما باشد هر بخشی از آن کشورهای منطقه بسازد.

وی در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از وضعیت موجود کشور و همچنین انقلاب اسلامی چیست؟ بیان کرد: انقلاب اسلامی یک پدیده بی نظیر در تاریخ بشریت و احیاگر اسلام و ارزش های اسلامی است و مدل تفکرش نسبت به حکومت متفاوت است.

قاضی زاده اظهار کرد: دو نوع نگاه به امر به فلسفه سیاست در عالم است یک نگاه که انسان حق حکومت دارد، به معنای اینکه انسان فهمیده ترین شخصیت عالم است و یک نگاه دیگر می گوید انسان محدود است به تجربه زمان و مکان و خدا است که باید حکومت بکند و نظام های ولایی شکل گیرد. اما برای استقرار حکومت الهی نظر مردم شرط است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در اروپا و مجلس فرانسه یک زمانی خانواده جور دیگری تعریف می شد، الان تعریف خانواده تصمیم گرفتند تعریف خانواده را عوض کنند. این یک بحث جدی است. حالا نظام اسلامی دینی مستقر شده آیا این توانسته همه ساختارهای متناسب را ایجاد بکند؟ مسلما خیر!
وی اضافه کرد: حضرت امام(ره) که انقلاب کردند نهادهای انقلابی را آوردند اما اینها محدود بودند و جنگ و تجزیه طلبی ما را محدود کردند. آن چیزی که امروز تهدید است اینکه ما نتوانسته ایم مناسب با انقلاب اسلامی معماری جمهوری اسلامی را درست بکنیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه قائل به انقلاب جدید هستیم، گفت: می گوییم در گام دوم انقلاب، بیانیه برای تکمیل انقلاب اول نیاز است. یعنی باید روش حکمرانی متناسب با انقلاب شکل بگیرد. حاکمیت الله در طول حاکمیت مردم است. الان مردم هیچ نقشی در حاکمیت ندارند بجز مواردی که گرفتار می شویم مثل سیل و کرونا. مردم نقشی در اداره فرهنگ ندارند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سول که برنامه اقتصاد کلان شما برای رسیدن به اقتصاد شکوفا و قوی در برابر تهدیدهای اقتصادی چیست؟ اظهار کرد: وقتی از سیاست های پولی حرف می زنیم از ساختار بانک مرکزی حرف سخن می گوییم. این ساختار درست است یا نه؟ از نسبت ارزش پول ملی و ارز خارجی صحبت می کنیم اینکه حفظ ارزش پول ملی باید ناموس ما باشد نه اینکه برای جبران هزینه های دولت و اینکه با دست خودمان ارزش پولی ملی مان را کاهش بدهیم.

وی گفت: وقتی از سیاستهای پولی حرف می زنیم دریایی از حرف است. باید از تولید هم حرف بزنیم باید ازمعدن بگوییم ازنفت بگوییم از انرژی بگویم از بازار بگوییم از توزیع مالیات بر ارزش افزوده بگویم یعنی یک دولتی دولت خوب است که با اقدامات موردی نمی خواهد مسائل را حل بکند.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که دولت های گذشته ما داشتند دولت های پروژه ای و دولت های بحرانی بودند. مثل بحث مسکن را داشتیم مسکن مهر را می گذاشتند روی میز … یک دولت خوب دولت آینده نگر است دولتی است که مجموعه مولفه ها را با هم اصلاح می کند.

وی در پاسخ به این سوال که برای کارآفرینان و حمایت از تولید و توسعه صنعت چه برنامه ای دارید؟ اظهار کرد: دخالت دولت را محدود می کنیم به سه مولفه، در نظام تولید تمام کالاها قیمت گذاری در بورس کالا در مورد کالاهای استراتژیک باید خرید تضمینی اتفاق بیفتد و ما مابه التفاوت قیمت تضمینی را می دهیم.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: یارانه حمایت از مصرف کننده، باید توسط زنجیره تامین اتفاق بیفتد. زنجیره های تامین درست می کنیم که از ابتدا ماده خام تا پایان تبدیل به کالا که فروخته می شود.

وی گفت: دولت سه جا ورود می کند در خرید تضمینی در یارانه مصرف کننده و در تعرفه واردات. به خاطر اینکه نسبت حمایت تولید از داخل و واردات حفظ بشود و تولید داخل توسط عدد تعرفه ای آن هم محدود ده ساله نه دائمی برای اینکه او بتواند کیفیتش را رشد بدهد. وقتی کالای ایرانی است که بتواند با کالاهای خارجی در بازارهای بین المللی رقابت کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه آمار طلاق متاسفانه نسبت به سالهای گذشته رشد فزاینده ای داشته و انگیزه جوانان برای ازدواج کم شده آیا برنامه ای برای کاهش طلاق و انگیزه به جوانان برای ازدواج دارید؟ گفت: کارهایی در این زمینه شده است. شورای عالی جوانان یک مشاوره هایی درست کرد که موثر بود. چرا طلاق صورت می گیرد؟ چه بخشی از آن اقتصادی است؟ چه بخشی ارتباطات عاطفی و ذهن های مشترک است؟

وی گفت: حرکت سنت به مدرنیته دارد اتفاق می افتد. ما رسوبات فرهنگ سنتی داریم در حالیکه رفتار بیرونی مان مدرن شده و بین اینها گیر کردیم و تنازع ایجاد می کند.

قاضی زاده بیان کرد: یک خرده فرهنگ می خواسته شکل بگیرد هزاران سال طول کشیده. اکثر طلاق ها در شهرهای بزرگ و مهاجرپذیر است در مشهد کرج و قم و … اختلاات فرهنگی رخ داده است، وقتی نظام های ارزشی متفاوت باشد، دچار و ایجاد تعارض می کند. اصلاحش یک کار عمیق فرهنگی همه جانبه می خواهد درست است اقدامات اجرایی می کنیم، اما باید حتما فرهنگ سازی گسترده بشود این هم باید از مهارت همسرداری و ازدواج باید از کودکی به بچه ها آموخته بشود.

وی در پایان تأکید کرد: دولت سلام سلام به آینده وایران جدید است سلام به جوانانی است که می خواهد ایران را بسازد. دولت جوان خودش چیزی نیست با علم و مجاهدت و پرهیزکاری جوانان ما ایران ساخته خواهد شد. جوانان عزیز ایران سلام!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا