خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام آیت الله سیستانی به نیروهای عراقی در فلوجه

مرجع عالی‌قدر شیعیان در پیامی به نیروهای مشترک عراقی که در عملیات آزادسازی فلوجه مشارکت دارند، از آنها خواست به دستورها و سفارش‌ها طی عملیات گوش فرا دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «عبدالمهدی الکربلائی» نماینده آیت‌الله سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق در پیامی به نیروهای عراقی گفت: «ما بارها تکرار می‌کنیم که نیروهای عراقی باید به سفارش‌های مرجعیت دینی طی عملیات آزادسازی گوش دهند. آیت‌الله سیستانی در توصیه‌های خود به این نیروها ابتدا بر لزوم پایبندی به آداب جهاد تأکید کرده و گفته‌اند که جهاد آداب کلی دارد که حتی در جهاد با غیرمسلمانان نیز باید به آن توجه کنند. پیامبر اکرم (ص) نیز همواره قبل از آن‌که اصحابش را به جنگ اعزام کند، این توصیه را به آنها می‌کرد.»

نماینده آیت‌الله سیستانی افزود: «مبارزان عراقی باید با متجاوزان و قاتلان بر اساس توصیه‌های امیرالمؤمنین برخورد کنند. من به توصیه سوم آیت الله سیستانی اشاره می‌کنم که گفته‌اند همان‌طور که جنگ با قاتلان و متجاوزان آداب و اخلاقی دارد پس باید شما نیز به روش امام علی (ع) برخورد کنید.»

براین اساس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، بامداد دوشنبه آغاز عملیات آزادسازی فلوجه بحت عنوان «درهم شکستن تروریسم» را صادر کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا