خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«بخش زیادی از مردم از نحوه بررسی صلاحیت‌ها ناراضی هستند»

محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه بخش زیادی از مردم از نحوه بررسی صلاحیت کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری ناراضی هستند، گفت: مناظره انتخاباتی تلویزیون هم مردم را راضی نکرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در سی و دومین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ که امروز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، با تاکید بر اینکه در حال حاضر دانشگاه‌ها باز هستند و دانشجویان با رعایت پروتکل‌ها به صورت محدود در خوابگاه‌ها حضور دارند، گفت: ما در حال حاضر بازگشایی دانشگاه‌ها را نداریم چرا که دانشگاه‌ها باز و فعال هستند و دانشجویان در این مراکز حضور دارند و در اکثر دانشگاه‌ها دانشجویان در خوابگاه‌ها مستقر شدند بنابراین بحث ما شیوه افزایش حضور دانشجویان در این مراکز است که امیدواریم با اجرای طرح واکسیناسیون شاهد افزایش این حضور باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به تجربه‌ای که ما در آموزش مجازی داشتیم و همچنین با توجه به مصوبات مختلف وزارت عتف، طبیعتاً شیوه و برنامه‌های آموزش ما دچار تغییراتی خواهد شد. به این معنا که با استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی و تجربه موفق دانشگاه‌ها بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای ارتقاء آموزش و دسترسی بیشتر مردم استفاده کنیم.

رییس دانشگاه تهران در دوران کرونا امکان پیش بینی‌ها در مورد آینده بسیار سخت بود، تاکید کرد: با شروع کرونا شاهد بودیم دانشگاه‌ها و سازمان‌ها به صورت دورکار فعالیت خود را ادامه دادند اما امروز به تدریج در حال بازگشت به شیوه حضوری هستند چرا که فرهنگ سازمانی و مکتب دانشگاهی با دور کاری میسر نمی‌شود. بهتر است قبل از بازگشایی دانشگاه‌ها در مهر ۱۴۰۰، سمیناری بین دانشگاه‌ها برگزار و نتایج بررسی‌ها به اشتراک گذاشته شود؛ خوب است قبل از شهریور این سمینار برگزار شود.

نیلی به موضوع برگزاری انتخابات در کشور اشاره کرد و افزود: امروزه کشور در شرایط خاص انتخاباتی قرار دارد و با توجه به اینکه یک سری از دانشگاه‌ها دستاوردهای خوبی در حوزه خوشه‌های فکری داشتند بنابراین می‌توانیم از این خوشه‌ها و دستاوردها در عرصه انتخابات بهره بگیریم تا مسایل کشور را با هم بررسی کنند.

وی گفت، انتخابات ریاست جمهوری اتفاق بسیار بزرگی است و یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این انتخابات است و امیدواریم مردم مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند؛ امیدواریم این انتخاب در مدار صحیح‌تری قرار بگیرند اگرچه امروز بخش زیادی از مردم از شیوه بررسی صلاحیت‌ها ناراضی هستند اما این دلیل نمی‌شود که مشارکت در انتخابات کاهش یابد و آینده کشور با مشکلاتی روبرو شود.

رئیس دانشگاه تهران به نقش خوشه‌های فکری دانشگاه‌ها در انتخاب بهتر و برتر مردم در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: تشکیل خوشه‌های فکری دستاوردهای خوبی داشت و جلسات متعددی با مسئولان عالی‌رتبه کشور برگزار شد، در این شرایط یک بار دیگر خوشه‌ها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند؛ به طوری که این آمادگی وجود دارد که خوشه‌ها نشستی با کاندیداهای ریاست‌جمهوری برگزار کنند.

نیلی با بیان اینکه شیوه مناظره‌ای که صدا و سیما از کاندیدها پخش شد مردم را راضی نکرد، اظهار کرد: سوالات مورد پرسش از کاندیداها در مناظرات انتخاباتی صحیح نبود و شیوه مناظره‌ها مردم را قانع نکرد و بهتر بود سوالات روشن‌تر، کلانتر و با بدنه کارشناسی قوی تدوین می‌شد.

وی در پایان اظهار کرد: خوشه‌های فکری از اساتید عالی رتبه دانشگاه‌ها هستند و بدون سوگیری خاصی می‌توانند به مردم برای انتخاب بهتر کمک کنند؛ هفته آینده خوشه‌ها می‌توانند این هماهنگی را برای برگزاری نشست کاندیداها انجام دهند و دانشگاه‌ها نقش خودشان را بار دیگر در جامعه ایفا کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا