خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مخالفت خاتمی با پیشنهاد حضور در صداوسیما

به‌کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

جمعه 28 فروردين 1377

در نمازجمعه، در مورد مسايل اختلافى روز هم صحبت كردم و سعى نمودم كه بى‌طرفى را مراعات كنم، اما رسانه‌هاى خارجى، به‌عنوان طرفدارى از شهردار تفسير كرده‌اند؛ چون من از قشر مدير كشور دفاع و مطبوعات را به خاطر جنجالى‌ كردن محيط و افشاگرى‌هاى خلاف‌شرع، سرزنش كردم. جمعى از نمازگزاران هم شعار «غارتگر بيت‌المال، اعدام بايد گردد» سردادند.

عصر آقاى غلامحسین كرباسچى آمد. جريان بازداشت و بازجويى‌ها و آزاد شدن را توضیح داد و گفت، مورد تازه‌اى نداشتند و همان موارد مطرح شده قبلى را مطرح مى‌كردند. معتقد است تيم بازجویی، آدم‌هاى تُندى هستند و در قوه قضایيه هم نفوذ دارند. اظهار آمادگى‌ كرد كه از مسئوليت شهرداری تهران كناره‌گيرى كند و در مقابل، آنها هم دست از مديران شهردارى بردارند و بگذارند به خدمت‌شان ادامه دهند. گفت، اين را با آقاى خاتمى هم در ميان گذاشته است.

شنبه 29 فروردين 1377

آقاى عبدالمجید معاديخواه رییس بنیاد تاریخ انقلاب اسلامی آمد. از تضعيف رهبرى در مسايل اخير، اظهار نگرانى‌ كرد.

آقاى رضا امراللهى، ریيس دانشگاه خواجه نصیر طوسی آمد. گفت، دانشگاهيان كه با توجه به شعارهاى آقاى خاتمى، اميد زيادى نسبت به كمك به دانشگاه‌ها دوخته بودند، كم‌كم مأيوس و ناراضى مى‌شوند.

آقاى غلامرضا آقازاده، رییس سازمان انرژی اتمی آمد. گزارشى از پيشرفت مذاكرات با روسيه، براى گرفتن تكنولوژى‌هاى مربوط به نيرو و سوخت داد و خواست كه به آقاى خاتمى تأكيد كنم، حمايت مالى و تسهيلات ادارى كند. از وضع اقتصادى دولت و سياسى كشور، اظهار نگرانى شديد كرد و گفت، در دولت مديريت اقتصادى نيست. از تجديد بحران در فرض ادامه محاكمه شهردار، اظهار نگرانى‌كرد.

عصر آقاى محسن رضايى، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام براى برنامه‌هاى شورا و كميسيون‌هاى مجمع آمد و از اختلافات و تضعيف رهبرى و نظام دينى اظهار نگرانى‌ كرد و گفت، جمعى از استادان دانشگاه‌ها را به جبهه‌ها و سپس به ديدار سد كرخه و طرح نيشكر بُرده، سخت تحت‌تأثير وسعت سازندگى در دولت من قرار گرفته‌اند. گفت، سيل، فرازبند سد ايذه را با چند پُل برده است.

آقاى عباس آخوندى، قائم مقام سازمان صداوسیما آمد. از ادامه تنازعات با فرض ادامه محاكمه، اظهار نگرانى كرد و پيشنهاد داشت كه شهردار تهران، براى كم شدن بحران، مأمور مسئوليت‌ ديگرى بشود و گفت، وقت وسيعى را در اختيار ریيس‌جمهور در شبكه اول سيما قرارداده‌اند كه برنامه‌هاي اقتصادى را براى كم كردن نارضايتي مردم از گرانى‌ها و بى سامانى‌ها، توضيح بدهند، ولى حاضر نيست بيايد توضيح بدهد و ناراحت است از كم‌ بودن برنامه‌هايى از اين نوع در صداوسيما كه در زمان دولت من زياد بود.

منبع: خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۷

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا