خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو پرسش از آقای موسوی

محمد توکلی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی درباره‌ی بیانیه‌ی میرحسین موسوی پیرامون «انتخابات» ۱۴۰۰ نوشت:

میرحسین موسوی، از رهبران جریان اعتراضی پس از انتخابات ۸۸ که خلاف قانون، عقل و شرع همچنان در حصر به سر می‌برد با انتشار بیانیه‌ای موضع خود دربار‌ه‌ی انتخابات ۱۴۰۰ را با مردم در میان گذاشت.

آقای موسوی در این بیانیه می‌نویسد «در کنار کسانی خواهم ایستاد که از انتخابات‌های تحقیرآمیز و مهندسی شده به جان آمده‌اند. کسانی که حاضر نیستند تسلیم تصمیمات پشت پرده‌ای برای آینده کشور بشوند» و در بخش دیگری از این بیانیه هم آمده است که: «دور نیست که در آینده‌ی نزدیک محکومیت تصمیمات دزدکی و پنهانی موضوع بحث‌های خانه و بازار و فضای مجازی در سراسر کشور شود».

قاعدتاً پس از انتشار این بیانیه آنان که میان رای دادن و رای ندادن مردد بوده و چشم به «زندان اختر» داشتند از حضور در انتخابات منصرف شده و آنان که انتخابشان رای ندادن بود نیز در تصمیم خود برای دوری گزیدن از انتخابات این دوره قاطع‌تر شدند.

اما با احترامِ تمام به میرحسین و زحماتی که در این سال‌ها برای باقی ماندن بر آنچه حق می‌دانست متحمل شد باید گفت آنچه آقای موسوی توصیه می‌کند نقض غرض است!

برای روشن‌تر شدن موضوع به این دو سوال بیندیشید:

۱. بدیهی‌ست که عدم مشارکت در انتخابات کمکی ناخواسته به رای‌آوری کاندیدایی‌ست که صحنه‌گردانان ۱۴۰۰ به دنبال پیروزی قاطع او هستند؛ پرسش این است که رای دادن به کاندیدایی که در بین هفت کاندیدای تحمیلی دورترین فاصله را از این نمایشِ انتخاب دارد تسلیم نشدن و مقابله با «تصمیمات پشت پرده‌ای برای آینده‌ی کشور» است یا کمک ناخواسته به رای آوردن کاندیدای محبوب صحنه‌گردانان؟!

۲. پرسش مهمتر اینکه در دولتی میانه‌رو و یا حتی خنثی امکان و مجال اینکه «محکومیت تصمیمات دزدکی و پنهانی موضوع بحث‌های خانه و بازار و فضای مجازی در سراسر کشور شود» بیشتر است یا دولتی اقتدارگرا و تندرو که تمامی منافذ اندک موجود را هم خواهد بست؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای توکلی، قربانی کردن مهره حتی وزیر برات بی مفهومه؟؟ یه صندوق الکی رو نگیر بلکه شاید صندوق واقعی تری بهت بدن، وگرنه بچه ای که آبنباتو بجای دوچرخه بگیره، به همون سه چرخه احتمالی هم نمی رسه: 4 ساله و بودن ضعیف در اون معلوم نیست از نبودن بهتر باشه

    8
    2
  2. اگرذهنم یاری کنه زمانی فتنه گران بلندشدن و دهانفرکشته شدن که کسی را دیگران میخواستن انتخاب بشه که براساس فرمایش رهبر نظرش به ایشان نزدیکتربوده همان کسی که درحال حاضرردصلاحیت شده…حالا دوباره همون آقایونی که درحصر هستن را مقصر میدونیم .!!!!خداوکیلی من که قاطی کردم

    4
    1
  3. موسوی و کروبی تا روزی که میخوردند حکومت خوب بود انتخابات خوب بود حالا بد شد پس قبلا [چرا ساکت] بودن مگه چیزی فرق کرده …

    8
    18
    1. نمیدونم والا اگر شما هم ۱۱ سال توی خونت حبست کنند به جرم کار نکرده و بدون اینترنت و دیدن آشناهات و …. چی میگی؟

      1
      1
    2. برادر عزیز، یعنی هر کسی به هر صراطی بود، محکوم به اینه که الی الابد همون مسیر رو بره؟ یعنی نمی‌شه آدم بگه نظرم به این دلایل عوض شد؟ در ضمن خوردنی که شما فرمودی معنیه خاصی داره! می‌تونی جداً اثبات کنی که میرحسین زمانی “می‌خورده” و بعد که نتونسته این شده؟

  4. ظاهرااقای توکلی هنوز برسیاق تصورات پیشاهشتادوهشت بسرمیبرند…..کاندیدای موردنظرایشان هم گریزی به اتفاقی خلق الساعه در رای گیری های 28 خرداد زد……باقی غزل را چندین همی شمار……..

  5. حکومتها یکشبه عوض نمیشن، آدما هم همینطور. واضحه. خودتون رو گول نزنید. اونها میتونستن همراه حاکمان بمونن و به قول شما به خوردن، ادامه بدن

  6. جناب توکلی، واقعا که!!؟ پاسخ پرسش به زعم تان مهمتر، اینقدر واضح است که در عجبم از شما که بعنوان پرسش آن را طرح کرده اید؟؟؟ در صورت روی کار آمدن دولت اقتدارگرا و تندرو بنا به فرمایش تان تمامی منافذ اندک موجود هم بسته خواهد شد! حالا فرض کنید دولتی بقول شما میانه‌رو و نه حتی خنثی، بر روی کار بیاید؛ خب بنظرتان عملکرد و نتیجه آن بهتر و بالاتر از دولت روحانی خواهد بود!!!؟ جناب توکلی ، مشکل جائی دیگر است. مشکل این است که عنوان مسئولیت را به دولت میدهند در حالیکه اختیار تام در انحصار دیگری است، تا بدینوسیله تعمدا از خود سلب مسئولیت کرده باشد. جناب توکلی، از روی عمد و با غرض خاصی این مطلب را نوشتید یا حقیقتا برایتان سوال بود!!؟

  7. جناب آقای توکلی، آقای روحانی که از اصولگرایان معتمد نظام بود و مردم با اکراه و در راستای جلوگیری از انتخاب شخص دیگه ای به او رأی دادند، نتونست هیچ کاری رو به فرجام برسونه، بس که چوب لای چرخش گذاشتند. حالا آقای همتی که نه کاریزمای روحانی و نه روابط و منصب های ایشون رو داره، چطور می تونه کاری از پیش ببره.جداً بهتر نیست با عدم حضور، یکی از اصولگراها این مسئولیت رو عهده دار بشه تا بلکه شاید در امور سنگ اندازی نشه و مشکلی از مشکلات مردم حل بشه. اگه مشکلی هم حل نشه، بازهم با الان فرقی نخواهد داشت.

  8. دیگه گندشو درآوردین
    چرا رودربایستی میکنین قشنگ برین بگین غلط کردیم ما رو هم راه بدین
    دریوزگی‌تون رو بکنید

  9. انصاف نیوز سلام
    من ثابت کنم در انتخابات 1388 تقلب شده چی می گید ؟ حاضر هستید منتشر کنید ؟!!!!!!

    من با تمام قوا ثابت می کنم در 88 تقلب فاحشی صورت گرفته و رئیس فعلی مجلس جناب قالیباف نیز در تایید این تقلب کمکمان خواهد کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا