خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراف شورای نگهبان به «گزارش‌های نادرست» و اصرار بر «انجام صحیح وظیفه»!

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «اعتراف شورای نگهبان به «گزارش‌های نادرست» و اصرار بر «انجام صحیح وظیفه»!» نوشت:

رهبری گفتند: «به بعضی از افرادی که صلاحیتشان احراز نشد، ظلم و جفا شد و به آنها یا خانواده‌هایشان که خانواده‌های محترم و عفیفی بودند، نسبت‌های خلاف واقع داده شد که بعداً ثابت شد آن گزارش‌ها غلط و خلاف است. حفظ آبرو جزو بالاترین حقوق انسانها است بنابراین خواهش و مطالبه من از دستگاه‌های مسئول این است که مواردی را که گزارش خلاف واقع راجع به فرزند یا خانواده کسی داده شده، جبران کنند. خداوند متعال ما را از ظلم، هتک حرمت مؤمن و تخلف از وظایف‌مان محفوظ بدارد».

در این فراز از سخن، چند نکته واضح وجود دارد:

  1. مورد ظلم و جفا واقع شدن بعض افراد احراز صلاحیت نشده.
  2. گزارش‌های خلاف واقع که بعدا ثابت شد غلط و خلاف است.
  3. تقاضای جبران از جانب دستگاه‌های مسئول.
  4. پناه بردن به خدا از تخلّف از وظایف.

بسیاری با توجه به موارد فوق برداشت کرده‌اند که شورای نگهبان با توجه به گزارش‌های کذب و خلاف واقع از وظیفه‌اش تخلّف کرده و به ظلم و جفا، صلاحیت افرادی را احراز نکرده و رهبری خواسته شورا با توجه به کذب و خلاف واقع بودن آن گزارش‌ها، این تخلّف و ظلم و جفا را جبران کند و آنان را به صحنه انتخابات بازگرداند.

در مقابل افرادی مدعی شده‌اند منظور رهبری این بوده که فضای مجازی و… بر اساس گزارش‌های کذب و نادرست، به کاندیداهای ردّ صلاحیت شده ظلم و جفا کرده‌اند و رهبر خواسته مقامات مسئول جبران کنند.

به نظر می‌رسد برداشت اول صحیح باشد و برداشت دوم برای تبرئه شورای نگهبان از ظلم و جفا در حق احراز صلاحیت نشدگان است. اما برداشت اول صحیح است زیرا در سخنان رهبر سخن از «تخلّف از وظایف» و «گزارش‌های غلط و خلاف واقع» و «جبران از جانب دستگاه‌های مسئول» است حال آن که اگر برداشت دوم درست باشد دیگر سخن از «تخلّف از وظایف» و «گزارش‌های غلط و خلاف واقع» و «جبران از جانب دستگاه‌های مسئول» معنا ندارد.

اتفاقا شورای نگهبان با این که در فراز اول اطلاعیه‌اش اصرار دارد برداشت دوم را از سخنان رهبری را ارائه دهد ولی در فراز دوم اطلاعیه، ناخودآگاه برداشت اول را پذیرفته و به همین جهت تصریح کرده [بر خلاف گزارش‌هایی که به رهبری داده و ایشان را قانع کرده‌اند که گزارش های کذب و نادرست سبب عدم احراز صلاحیت گردیده]، «در بررسی‌ها مجموعه‌ای از موضوعات، مستندات و مدارک مورد ارزیابی قرار گرفته و برخی گزارش‌های نادرست در نظریه نهایی شورای نگهبان موثر نبوده است». این فراز تصریح دارد که از نظر صادر کنندگان اطلاعیه مخاطب رهبر به «ظلم و جفا به احراز صلاحیت نشدگان بر اساس گزارش های کذب و نادرست» شورای نگهبان است و آنان در جواب گفته‌اند مستندشان در عدم احراز، نه این گزارش‎های کذب و نادرست بلکه «مجموعه‌ای از موضوعات، مستندات و مدارک مورد ارزیابی قرار گرفته» بوده است از این رو مرتکب ظلم و جفایی نشده‌اند تا جبرانی لازم باشد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. فعلا قضیه رسواتری فاش شده : حذف و رد صلاحیت افراد غیراصولگرای مد نظر به علت رای داشتن نزد مردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا