خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر نیرو: هفته آینده رکورد مصرف برق شکسته می‌شود

رضا اردکانیان،

وزیر نیرو گفت: هفته آینده بنا به پیش بینی‌ها، هفته گرمی پیش رو خواهیم داشت و فشار روی واحدهای تولید برق از جهت تجهیزات سرمایشی خواهد بود. سال گذشته پیک بار در ۳۰ تیر ۵۷ هزار و ۶۸۱ مگاوات بود، اوج اخیر هم به میزان ۵۸ هزار و ۶۴۷ مگاوات در پنجشنبه گذشته بوده و پیش بینی می شود این رکورد هفته آینده شکسته شود.

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان امروز، پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از ۲۰ پروژه صنعت آب و برق استان هرمزگان در چارچوب دوازدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد:  پارسال به نسبت سال ۹۷ اوج بار ما حداکثر یک درصد افزایش داشت و تلاش می‌شود امسال و تابستان سال آینده هم افزایش آن از یک درصد تجاوز نکند که سه سال پیاپی را به عنوان عملکرد ملت ایران به دنیا گزارش کنیم.

وی افزود: در حالی‌که سال های قبل پیک بار حدود ۵ درصد بود و برای تامین برق سه هزار مگاوات نیروگاه با ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری می کردیم اما امسال دستاورد خوبی است که در حالی که پیک‌زایی می کنیم تولید انرژی ما پارسال و امسال ۴ تا ۴ و نیم درصد افزایش داشت و نه تنها خاموشی نداشتیم علاوه بر تامین نیاز صنعت و صادرات تولید انرژی بیشتری داشتیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه ۲۰۹ پروژه دیگر تا پایان امسال در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در استان‌های مختلف کشور به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: تاکنون با احتساب پروژه‌های استان هرمزگان ۴۴ پروژه در ۱۴ استان با ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده و وارد مدار بهره برداری شده است.

اردکانیان با بیان اینکه ۲۰۹ پروژه دیگر با ۳۶ هزار میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره ‌برداری خواهد رسید، گفت: این برنامه حاکی از سیر طبیعی فعالیت‌های اقتصادی و تمرکز مدیران و دست اندرکاران بر کار خود و عدم اتکای صددرصدی به صادرات روزانه نفت و همراهی مردم و بخش خصوصی است.

وی همچنین در پاسخ به سوال رئیس جمهوری در خصوص امکان ذخیره آب در سامانه آب شیرین کن استان هرمزگان با اشاره به مراحل بهره‌برداری از این سامانه گفت: همیشه این امکان وجود دارد. فاز اول آب شیرین کن هرمزگان سال ۹۶ افتتاح شد، فاز دوم امروز افتتاح می‌شود و ۱۰۰ هزار متر مکعب دیگر تا پایان امسال بهره‌برداری خواهد شد همچنین همزان با بهره برداری از سدها امکان بهره برداری از چاه ها را هم داریم که آب با کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا