خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا مهندس موسوی بر تحریم انتخابات تصریح کرد؟

علی صارمیان، روزنامه‌نگار، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی بیانیه‌ی روز گذشته‌ی میرحسین موسوی نوشت:

اول انکه یادداشت مهندس موسوی با تاکید بر یک نگاه قرآنی ارایه شده است و اگر قرآن کریم تفسیر پذیر است، این بیانیک هم قابل تفسیر است. از نظر تحریم کنندگان، مفاد عدم یاری ظلم ، رای ندادن است. از نظر بنده اتفاقا عدم یاری ظلم ، آنست که کسانی را که گفتند رای مردم مبنای مشروعیت نظآم نیست را باید با مشارکت حداکثری ناامید کرد.

دوم:
ما با دو موضوع مواجه هستیم. ۱. محتوای پیام ۲. راهبرد پیام. محتوا که روشن است اما راهبرد دو گونه است. راهبرد اول سلبی است که تحریم است و راهبرد دوم مشارکت است که ایجابی است. مهندس موسوی هم می‌دانند که اگر بیست درصد به رای دهندگان فعلی اضافه شود، آنچه از نظر ایشان مهندسی شده برهم می خورد. لذا از احداث و تبیین راهبرد اول آگاهانه پرهیز می کند. من از این جهت نگاه آقای تاجزاده را مبنی بر آنکه اگر مردم مشارکت کنند، به آنها می پیوندم را منظور آقای مهندس میرحسین می‌دانم.

سوم:
می‌شود محتوا یادداشت میرحسین را با یک سوال جواب گرفت. اگر طی انتخاباتی مهندسی شده و سرد، ما به نخست وزیری فرمایشی منتهی گردیم و چنانچه بیان شد ممکن است احتیاجی به انتخابات نباشد و منظور اصلی این به اصطلاح مهندسی هدم صندوق رای باشد، آیا مهندس موسوی این انتخابات را تحریم می‌کند.

به نظرم با قطعیت این فرض، مهندس موسوی صراحت را زبان گرفت و این نتیجه را به روزهای پایانی انتخابات سپرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا