خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: وقتی مشارکت پایین باشد طرف مقابل رأی می‌آورد

مسعود پزشکیان، نماینده‌ی مردم در مجلس گفت: چینش نامزدهای انتخابات به گونه ای است که احتمال مشارکت پرشور مردم پای صندوق رأی را کاهش داده است؛ بنابراین وقتی مشارکت پایین باشد، طبیعتا طرف مقابل، رأی مشخصی دارد و رأی هم خواهد آورد.

پزشکیان در گفت و گو با خبرنگار شفقنا با اشاره به احتمال حمایت اصلاح طلبان از آقایان همتی و مهرعلیزاده، گفت: بعید می دانم حمایتی از دو کاندیدا صورت بگیرد؛ زیرا چینش نامزدهای انتخابات به گونه ای است که احتمال مشارکت پرشور مردم پای صندوق رأی را کاهش داده است؛ بنابراین وقتی مشارکت پایین باشد، طبیعتا طرف مقابل، رأی مشخصی دارد و رأی هم خواهد آورد.

احتمال حمایت اصلاح طلبان از همتی و مهرعلیزاده کم است

او ادامه داد: چون امکان رأی آوری دو گزینه فعلی اصلاح طلبان کم است، بنابراین بعید می دانم حمایتی از آنها صورت بگیرد چراکه لازمه حمایت این است که این نامزدها سخنگوی یک جبهه و جریان باشند و مردم هم در این سخنگویی، آنها را باور کنند.

همتی و مهرعلیزاده بر خلاف نامزدهای اصولگرا با یکدیگر هماهنگ نیستند

نوع سوالات در مناظرات دقیق و کارشناسی نیست

پزشکیان در خصوص مناظرات تلویزیونی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ۲ نفر در یک جناح و ۵ نفر هم در جناح مقابل قرار دارند و از سوی دیگر آقایان همتی و مهرعلیزاده هم با یکدیگر هماهنگ نیستند در نتیجه هر کدام حرف خودشان را می زنند اما ۵ نفری که در جبهه اصولگرایان قرار دارند با یکدیگر هماهنگ هستند. نوع سوالات در مناظرات هم دقیق و کارشناسی نیست و توقع دارند در ۳ دقیقه مشکل مملکت و بیکاری را حل کنند درحالی که نخبگان علمی و کارشناسی در این ۳ دقیقه هم نمی توانند حرفی بزنند که مردم را اقناع کنند.

بسیاری از شعارهای نامزدهای انتخابات عملیاتی نیست

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از شعارهایی که نامزدهای انتخابات سر می‌دهند امکان عملیاتی شدن ندارد و بعد از گذشت ۶ ماه ببینید چه اتفاقاتی رخ خواهد داد! شما فکر می کنید سفره مردم را پررنگ و بی عدالتی را از بین خواهند برد؟ ما دعا می کنیم این کار را انجام دهند ولی به همین سادگی نیست.

برای اجرای عدالت باید اصلاحات انجام داد

او تصریح کرد: بنده معتقد هستم هر کسی می خواهد مسلمان واقعی باشد باید اصلاحات انجام دهد. تمام پیامبران برای اجرای عدالت آمدند؛ در مملکت عدالت وجود ندارد و برای اجرای عدالت باید اصلاحات انجام داد حال عده ای چرا و با چه چیزِ اصلاحات مخالف هستند، من نمی دانم!

شایسته سالاری جایگزین جناح بازی‌ شود

پزشکیان با تاکید بر پرهیز از جناح بازی، اظهار کرد: برای اینکه اعتماد از دست رفته مردم برگردد باید همه در جریان‌ها امکان حضور در عرصه سیاست را داشته باشند و هر کسی که توانایی و قدرت بیشتری دارد، باید مسوولیت را به دست بگیرد نه کسی که در جناح افراد قرار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا