خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی اعتراض محمدرضا خباز به ردصلاحیت در انتخابات شوراها

محمدرضا خباز، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، نماینده‌ی اسبق مجلس و استاندار سابق سمنان، در بیانیه‌ای نسبت به ردصلاحیت خود در انتخابات شورای شهر تهران اعتراض کرد.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن کامل این بیانیه در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

دوستان و آشنایان و همشهریان عزیز

سلام علیکم

احتراما باستحضار می رساند، اینجانب محمدرضا خباز فرزند عبدالحسین متولد کاشمر از خراسان رضوی باهدف انتخابات حداکثری، کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران شدم، که بوسیله هیات نظارت تهران رد صلاحیت شدم و در مهلت قانونی در تاریخ 10/2/1400 به هیات نظارت استان (آقایان احمد نادری،رضا تقی پور و حسن نوروزی)اعتراض خود را تسلیم نمودم.(اعتراض شماره 1 تصویر آن بپیوست می باشد.)

هیات مذکور بدون توجه به اعتراض بنده مجددا مرا به همان اتهامات واهی رد صلاحیت نموده و من با استفاده از ظرفیت قانونی در تاریخ 27/2/1400 به هیات مرکزی مستقر در مجلس شورای اسلامی (آقایان حمیدرضا کاظمی، محسن پیرهادی، سید نظام الدین موسوی، مصطفی آقا میرسلیم و محمدصالح جوکار)اعتراض خود را به فرمانداری تهران تحویل دادم.اعتراض شماره 2 که تا به امروز 22/3/1400 هنوز هیچ گونه پاسخی به اینجانب نداده اند(طبق تبصره 5 ماده 63 قانون شوراها باید ظرف مدت 5 روز پاسخ می دادند.)از آنجا که دفاع از حیثیت لازم است و گناه ستم دیده از گناه ستمگر کمتر نیست،مطالبی را برای تنویر افکار عمومی و رفع اتهامات واهی و بی اساس خدمتتان تقدیم می کنم:

1-در اعتراضیه های شماره 1 و 2 که تصویر آن بپیوست می باشد پاسخ خود را به برچسبهای ناچسب آنان درج نمودم و حسرت یک درخواست را بر دل آنان گذاشتم که شما می توانید ملاحظه فرمایید.

2-هیات نظارت مذکور آنقدر در زندگی رانتی غرق شده اند که لحظه ای لذت زیست آزادانه را درک نمی نمایند.اکثریت این افراد با رای حداقلی وارد مجلس شده اند.با آن رای اندک مشروعیت نمایندگی مردم را ندارند.زیرا اکثریت مردم آن شهر به آنان رای نداده اند. لذا چگونه می توانند انتخابات حداکثری را درک کنند.

3-مجلس در ظرف یکسال گذشته چندین مورد تخلفات آشکار از جمله دست بردن در بودجه مصوب 1400 مرتکب شده، چگونه می تواند حامی افراد حق گو و حق جو باشد.ذات نایافته از هستی بخش/کی تواند که شود هستی بخش.

4-حذف اکثریت سلایق سیاسی از سوی مجلس، فاصله داری از روش امام راحل(ره) دارد و بیانگر ظهور، استبداد و تمامیت خواهی گروهی اندک است که مشارکت مردم در تعیین سرنوشتشان را بر نمی تابد و این رفتار تنفر مردم را از مجلس افزایش می دهد.

5-رخنه و نفوذ با پوشش انقلابی گری در دستگاهها و و ارگانها همیشه مرکز توجهات امام راحل و دلسوزان انقلاب بوده تا اینکه کسانی که در انقلاب هرگز دستی بر آتش نداشتند و بعد از پیروزی انقلاب با نقاب جدید وارد شدند و همه ارزشهای انقلاب بویژه حضور مردم را هدف قرار گرفته اند.

6-گویی هیات نظارت رد صلاحیت بدون دلیل شرعی و قانونی را حق الناس نمی دانند، زیرا حداقل چهار نفر از آنان در مجلس و در دولت مرا می شناسند و می دانند التزام من به اسلام به مراتب از خودشان بیشتر است. سوال این است چرا طبق آیات شریفه 16-17 سوره نور رفع بهتان نکردید و تن به این خواری و حق کشی دادید؟چگونه پاسخ این همه مظلوم در سراسر کشور را خواهید داد؟

7-همانگونه که در دو اعتراضیه اعلام کردم دو اتهام اینجانب نیازمند حکم دادگاه است و من هیچگونه محکومیتی در هیچ دادگاهی ندارم.شما باید طبق آیه شریفه 6 سوره حجرات تحقیق می کردید(إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا) ای کسانیکه ایمان آورده اید، اگر فاسقی برایتان خبر آورد به خوبی وارسی کنید مبادا به نادانی به گروهی آسیب رسانید و بعد پشیمان شوید.چرا شما و سعایت کنندگان فاسق در برابر قرآن گردن کلفتی می کنید و از عاقبت سوئی که در انتظار شماست بپرهیزید.

8-راستی آیا هیات های نظارت به آیه شریفه 86 سوره بقره(اینان کسانی هستند که زندگانی دنیا را به بهای آخرت خریدند.از این رو عذاب آنها کاسته نشود و یاری نیابند)اعتقاد دارند.چه بد معامله ای انجام داده اند.

9- دم خروس با استعفای همراه با اعتراض آقای مصطفی میرسلیم  بعنوان نائب ریئس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات هویدا شد.وی اعلام کرد:”به عنوان نماینده مردم تهران عرض می کنم که تلاش من برای این بود که جلو ورود جرثومه های انحراف و تباهی را بگیرم ولی شبکه فساد اقتصادی و سیاسی نگذاشت ما کارمان را به سلامت پی ببریم و بسیاری افراد تایید شده اند که فاقد صلاحیتند و بسیاری از داوطلبان واجد شرایط مظلوم واقع شده و نتوانستنه اند به فهرست نهایی راه یابند.” وی افزود “به دلیل نقوذهای متعدد و دخالت غیر قانونی در فرآیند بررسی و اعلام نتایج صلاحیت نامزدهای شوراها و مخدوش شدن آن نتایج، استعفای توام با اعتراض خود را اعلام می کنم.” باید عرض کنم افرادی که هنوز راهی برای توبه دارند و کاملا در هواهای نفسانی غرق شده اند از این روش مفتضحانه جدا شوند. البته تا احقاق حق همگان و جلوگیری از خدشه دار شدن حیثیت افراد باید تلاش کنند، شاید خدای متعال توبه آنان را بپذیرد

10-همانطور که در ابتدای این نامه عرض کردم با استکبار و زیر پا گذاشتن قانون پاسخ مرا مبنی بر رد یا تایید را نداده اند ولی در مقابل اراده معطوف به خودکامگی و تمامیت خواهی و نیز در برابر بازیگری مفتضح هیات نظارت اعلام می کند: اگر تایید شده ام، انصراف و برائت خود را از این انتخابات خیمه شب بازی اعلام می کنم و اگر هم رد صلاحیت شده ام به آن افتخار می کنم و خدای متعال را سپاسگزاری می کنم.

در پایان با دو بیت شعر از فردوسی بلند آوازه خطاب به هیات نظارت مرکزی به عرایضم خاتمه می دهم.

ز روز گذر کردن اندیشه کن/پرستیدن دادگر پیشه کن

بترس از خدا و میازار کس/ره رستگاری همین است و بس

ایام عزت مستدام

برادر شما محمدرضا خباز

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا