خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی یک نامزد انتخابات شورا به جبهه‌ی اصلاحات: می‌مانم

عبدالرضا رئیسی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب و نامزد انتخابات شورای شهر تهران در نامه‌ای به جبهه‌ی اصلاحات ایران نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَأَوْفُوا بِالْعَهْدِ ۖ إِنَّ الْعَهْدَ كَانَ مَسْئُولًا

این نامه را با تاکید جمعی از دوستان نامزد چند ساعت پیش‌تر از اعلام به اصطلاح لیست نهایی جبهه اصلاحات ایران خطاب به هیئت رئیسه محترم جبهه اصلاحات ایران، نوشتم. هر چند می‌دانستم که نرود میخ آهنی در سنگ و چیزی که به جایی نرسد، فریاد است!

برای اینکه شائبه ای پیش نیاید، از انتشار آن قبل از اعلام لیست نهایی پرهیز کردم تا خاطر عزیزان ریش سفید و بزرگان احزاب خاص تکیه زده بر مصادر تصمیم گیری و البته تمامیت خواهان دموکرات مدار دست اندر کار سرا، مکدر و عیش آنان منقش نشود اما اکنون که لیست انتشار یافته و هیچ توضیح و هیچ شفاف سازی پیرامون چگونگی فرآیند انتخابات، میزان آرا، امنیت اطلاعات شهروندان ثبت نام شده، انجام نپذیرفته و از آنجا که مردم تنها و یگانه سرمایه اجتماعی و پشتوانه قدرت و رکن رکین هر فعل و انفعال انتخاباتی و اصلاح طلبانه هستند در راستای گزارش به مردم این نامه را انتشار عمومی می دهم که سکوت و چشم بستن بر این مبالاتی عظیم می تواند پایه گذار بدعتی سخت هزینه ساز باشد.

باشد که به رسالت کمینه خود در این بزنگاه حساس عمل کرده و پاسخی برای وجدان‌های بیدار داشته باشیم.


با سلام و احترام

هیئت رئیسه جبهه اصلاحات ایران

بیش از یکماه از فرآیند آغاز به کار سامانه رای سنجی اصلاح طلبان (سرا) می‌گذرد در طول این مدت با اعتنا و اعتماد به قول و فعل شما در راهبری جریان اصلاحات در فرآیند انتخابات شورای شهر تهران، مهم ترین زمان و حیاتی ترین فرصت تمهید و تدارک برای حضوری قوی، کارآمد و تاثیر گذار در انتخابات پیش رو، برای خلق مشارکت حداکثری و جلب اعتماد و اعتنای عمومی به سمت و جریان اصلاحات را مصروف جلب نظر بدنه جریان اصلاحات به حضور در سامانه سرا کردیم  به رغم آنکه همگان می‌دانیم که فضای افکار عمومی تا چه حد سرد و منجمد نسبت به انتخابات بود، پا پس نکشیده و با تلاش مضاعف بدنه اجتماعی و نخبگانی جریان اصلاحات را متقاعد و معطوف به حضور و ثبت نام در سامانه ای کردیم که از همان ابتدا دغدغه های فراوانی نسبت به امنیت و سلامت آن وجود داشت.

به هر تقدیر با همه تلاش‌ها، فضا محیا و بیش از 12 هزار نفر در سرا ثبت نام کردند.

فارغ از تاخیرهای مکرر و بدون توضیح و توجیه، که در ابتدا 24 ساعت و بعد تر دو 2 ساعت شد، فرآیند رای گیری به روز اول تبلیغات انتخابات رسید، پس از پایان زمان رای گیری و در حالی که همگان منتظر اعلام نتایج و آغاز حضور در عرصه عمومی انتخابات بودند به ناگهان اعلام شد که سامانه با حمله سایبری روبرو شده و اطلاعات آن از دسترس خارج شده است!

نکته جالب آن بود که به طور شفاف تا ساعت ها به افکار عمومی، نامزدها و حامیان آنان اعلام نشد که این حمله سایبری در چه حدی در چه زمانی و با چه ابعادی بوده است.

بیش از 12 ساعت بعد، در گروه های محدود اطلاع رسانی انجام شد که رای گیری دوباره و 5 ساعته برای بازماندگان از رای به انجام خواهد رسید(که این زمان هم یک ساعت به تاخیر افتاد)، بسیاری از کاربران حامی و نامزدها با ورود به پنل کاربری متوجه شدند که رای آنان و زیر مجموعه ها محو شده و دیگر در دسترس نیست، از همه مهمتر به طور طبیعی در چنین شرایطی آیا این امکان وجود داشت که به حامیان فراگیری که نمی دانیم چگونه و از کجا به ما رای داده اند اعلام کنیم که به سامانه مراجعه و دوباره رای بدهند؟ آیا می شود و می شد اعتماد دوباره آنان را جلب کرده و مضحکه عام و خاص نشد؟

با گذشت نزدیک به یک روز از پایان رای گیری روز دوم، طرفه آنست که هنوز هیچ اطلاع رسانی انجام نشده و ما در بی خبری مطلق و سردرگمی عجیب سومین روز تبلیغات یک هفته ای انتخابات را سپری می کنیم و اعلام نمی شود که تعداد آرا و ترکیب کلی آن و آرای نامزدهای مختلف چه بوده،

نه می‌دانیم چه بر سر آرای عمومی آمده، نه هیچ توضیح شفافی به ما داده می شود نه می توانیم صحت و سقم فرآیند طی شده را برای خودمان نه حتی دیگران حلاجی کرده و اقناع شویم(لیست نهایی ساعت 21 امروز شنبه بدون هیچ توضیحی اعلام و همانگونه که اشاره رفته و قابل پیش بینی بود، هیچ اطلاعاتی از کم و کیف آرا، اعلام نشد و سایت نیز کلا از دسترس خارج شده است)

نمی‌دانیم این سامانه چه ادمین‌هایی دارد، نمی دانیم چرا برخی نامزدهای انتخابات در کنار جناب عماد بهاور (بهنگام توضیح پیرامون اختلال سایت، در روز دوم رای گیری) چه می‌کردند! نمی‌دانیم آرای ما به چه میزان بوده، نمی‌دانیم آرا چگونه شمارش شده، نمی‌دانیم اطلاعات شخصی هزاران کاربر چه شده، نمی‌دانیم چرا یک توضیح ساده و مختصر و مفید به ما داده نمی‌شود؟! نمی‌دانیم لیست نهایی اعلام شده را چگونه برای بدنه اجتماعی توضیح و توجیه کنیم و ده ها نمی دانم دیگر که نامه را مطول و از حوصله خارج می کند.

براستی اگر رقیب انتخاباتی ما می خواست، دست و بال ما را در پوست گردو گذاشته و مهمترین فرصت و زمان انتخابات را از ما سلب کند آیا بهتر و بیشتر از این قادر به هنرنمایی بود؟

در این شرایط اعتراض جدی و عمیق خود را نسبت به کلیت وضعیت رقم خورده در این بازی انتخاباتی اعلام کرده و خواستار توضیح و شفافیت هر چه سریعتر در این زمینه هستیم.

البته که ما خواستار عدم تکرار در چنین فجایع و بی مبالاتی هایی نیز بوده و هیچ گزاره و گزینه ای که اعتماد افکار عمومی را نسبت به جریان اصلاحات و سرمایه اجتماعی آن مایوس و دلسرد کند، برای ما پذیرفتنی نبوده و به عنوان ذنب لا یغفر به آن می‌نگریم.

هر چند که برای هیچ یک از نامزدها چه آنان که نامشان در لیست اعلام شد و چه نشد، این ضرر هنگفت و فرصت سوزی بی سابقه و بی نظیر جبران ناپذیر خواهد بود.

اینجانب عبدالرضا رئیسی نامزد اصلاح طلب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، کد ۴۴۶۹ با عنایت به این فرآیند مغلوط و به رغم فرصت سوزی انجام پذیرفته با آنکه کار بسیار سخت شده و اندک فرصتی برای حضور در انتخابات و تبلیغات آن باقی مانده و عملا کار چندانی نمی‌توان کرد، در اعتراض به این فرآیند غلط اندر غلط به جای انصراف و تایید صحت و سقم این صحنه آرایی خطرناک در صحنه می‌مانم تا حداقل به شعور خود، اعتماد رای دهندگان و پاسخگویی به افکار عمومی احترام گذاشته و لااقل  بخشی از این پازل معوج و بی سر و ته نباشم.

در خانه اگر کس است، يک حرف بس است

در عاشقي گزير نباشد ز ساز و سوز

استاده‌ام چو شمع مترسان ز آتشم

والسلام من التبع الهدی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا