خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صفر تا صد کسب درآمد از بلاگری

رپورتاژآگهی

چند سالی است که اینستاگرام به محیط بسیار خوبی برای کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است! بلاگری یکی از کارهایی است که به کمک شبکه‌های اجتماعی قابل انجام است و در ایران، اینستاگرام بهترین پلتفرم برای بلاگر شدن محسوب می‌شود. دلیل آن هم این است که اینستاگرام در حال حاضر بهترین شبکه اجتماعی در ایران است که همه کاربران به آن دسترسی دارند. اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که به بلاگری علاقه دارید و به جای راه اندازی کسب و کار اینترنتی می خواهید از بلاگری پول در بیاورید، در این مطلب همراه ما باشید.

بلاگری چیست؟

احتمال آن که تا به حال نام بلاگری به گوشتان خورده باشد، خیلی زیاد است اما شاید با توجه به این که برایتان مهم نبوده، پیگیر آن نبوده اید. بلاگری یکی از شغل هایی است که پس ظهور اینترنت به وجود آمد و توانست خیلی ها را به آرزوی کسب درآمدهای چند صد میلیون تومانی برساند. بلاگر به افرادی گفته می شود که در زمینه های مختلف تولید محتوا می کنند و به چنین کاری هم بلاگر می گویند. اگر شما روزانه در اینستاگرام خود ویدئو و عکس از خودتان منتشر می کنید و در آن به نقد و بررسی، آموزش و… می پردازید، شما هم یک بلاگر هستد.

البته شاید شما ولاگر باشد! ولاگر به افرادی گفته می شود که محتوای ویدئویی تولید می کنند و به اشتراک می گذارند. بنابراین به افرادی که محتوای تصویری یا متنی منتشر می کنند بلاگر و به افرادی که محتوا ویدئویی منتشر می کنند، ولاگر گفته می شود. با این حال مرز میان این دو بسیار کوچک است و ممکن است گاهی اوقات به هم اشتباه گرفته شوند. بنابراین اگر به فکر کسب درآمد از اینترنت هستید اما نمی خواهید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید،

بلاگری نوعی کسب‌ و کار اینترنتی محسوب می شود؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای کاربران پیش بیاید این است که بلاگری نوعی کسب و کار اینترنتی محسوب می شود؟ در بخش اول و در پاسخ به سوال بلاگر چیست گفتیم که بلاگر به افرادی گفته می شود که تولید محتوا می کنند. این افراد به صورت مستقیم از محتوای خود درآمد ندارند و درآمد آن ها غیر مستقیم است. بنابراین شاید نتوان بلاگری را از نظر تعریف نوعی کسب و کار اینترنتی دانست اما از این نظر که از طریق اینترنت کسب درآمد می شود، می توان شبیه دانست.

بنابراین اگر از شما سوال شود که بلاگر چیست و آیا می توان آن را نوعی کسب و کار اینترنتی دانست، شاید بهتر باشد بگویید خیر! روش های کسب درآمد از بلاگری با کسب درآمد از طریق کسب و کار اینترنتی متفاوت است؛ زیرا در کسب و کار اینترنتی شما محصول یا خدماتی ارائه می کنید و این مسئله را نمی توان با بلاگری یکی دانست. روش های کسب درآمد از بلاگری کاملاً متفاوت هستند که در بخش بعدی به بررسی این راه ها می پردازیم.

راه های کسب درآمد از بلاگری

کسب درآمد از بلاگری با روش های مختلفی امکان پذیر است اما در حال حاضر اکثر بلاگرها از طریق 3 روش اقدام به کسب درآم می کنند که در این بخش به بررسی کامل آن می پردازیم:

  1. تبلیغات برای معرفی دیگران

بلاگرها معمولاً تعامل بسیار خوبی از طرف کاربران در صفحه اینستاگرام خود می بینند. دلیل آن هم این است که محتوای ارزشمند ارائه می کنند و همین مسئله باعث می شود که بتوانند اعتماد آن ها را جلب و در نهایت، باعث ایجاد تعامل بسیار بالا در صفحه شوند. هر چقدر تعداد فالوورهای یک بلاگر و تعامل صفحه آن بیشتر باشد، میزان هزینه ای که برای انتشار تبلیغات می گیرند هم بالاتر است. تبلیغات ممکن است از چند صد هزار تومان تا چندین میلیون تومان برای بلاگرهای متوسط تا عالی ادامه داشته باشد و هر کسب و کار اینستاگرامی می تواند با توجه به نیاز خود یک یا چند مورد از آن ها را انتخاب کند.

به عنوان مثال فرض کنید شما یک بلاگر در حوزه آشپزی هستید؛ در این صورت کسب و کارهای اینستاگرامی که در حوزه ظروف، مواد غذایی، رستوران و… فعال هستند شما را یک گزینه مناسب برای تبلیغات می بینند. در این صورت است که به راحتی می توانید درآمد خوبی از تبلیغات داشته باشید. در پاسخ به سوال بلاگر چیست می توان یکی از راه های اصلی کسب درآمد را تبلیغات دانست!

  1. جذب اسپانسر مطالب

بسیاری از بلاگرها برای آن که بتوانند محتوا تولید کنند، نیاز به بودجه دارند! گاهی اوقات هزینه های تولید محتوا بسیار زیاد است و بلاگر به راحتی نمی تواند از پس آن بربیاید. در این صورت بلاگر به جذب اسپانسر هزینه های مربوط به تولید محتوا را برداشته و بخشی از آن هزینه هم به عنوان درآمد به جیب بلاگر می رود. بسیاری از بلاگرها اسپانسر دارند و با دریافت هزینه حاضر می شود نام برند یا کسب و کار اسپانسر را در بخشی از محتوای خود معرفی کنند. البته جالب است بدانید که این روش نسبت به تبلیغات بازخورد بسیار بهتری برای کسب و کاری که تبلیغ کرده است، خواهد داشت.

بنابراین اگر شما یک کسب و کار اینترنتی دارید و می خواهید برند خود را تبلیغات کنید، یکی از بهترین راه ها این است که بلاگر حوزه فعالیت خود را پیدا کرده و اسپانسر محتوای آن شوید. این کار کمک می کند تا فالوورهای زیادی جذب کنید و به راحتی کسب و کار اینترنتی خود را معرفی کنید.

  1. فروش محصول و خدمات

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از بلاگری است که شما محصولات یا خدمات حوزه خود را ارائه کنید! در این روش شما به جای آن که بابت تبلیغاتی که در صفحه شما منتشر می شود پول دریافت کنید، سود حاصل از فروش محصولات یا ارائه خدمات را برداشت خواهید کرد.

البته نباید فراموش کنید که محصول شما باید مربوط به حوزه بلاگری شما باشد؛ به عنوان مثال اگر یک بلاگر آموزش عکاسی هستید، باید محصولات حوزه عکاسی را ارائه کنید. محصولات حوزه معماری ممکن است در صفحه شما فروش نرود؛ دلیل آن هم این است که مخاطبان هدف شما کسانی هستند که در حوزه عکاسی فعالیت دارند و فالوورهای شما نیازی به محتوای معماری نخواهند داشت.

بلاگری نیاز به تجهیزات خاصی دارد؟

اگر قصد شروع فعالیت در حوزه بلاگری را دارید، ابتدا باید بدانید که بلاگر چیست و چند نمونه را در اینستاگرام مشاهده کنید! پس از آن حوزه مورد علاقه و البته در حوزه تخصص خود را انتخاب کرده و یک صفحه در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید. در ابتدای مسیر شما با همان موبایل و میکروفون هندزفری هم می توانید محتوا ضبط کنید. پس از آن که فالوور گرفتید، اکنون زمان آن می رسد که تجهیزات بهتری برای تولید محتوا خریداری کنید و محتوای خود را با آن ضبط کنید.

اگر شما در حال ضبط ویدئو هستید، تجهیزات شما باید دوربین عکاسی یا فیلم برداری حرفه ای باشد تا محتوای باکیفیت ضبط کنید.

اما اگر محتوای شما به صورت انیمیشن است، باید یک کامپیوتر با سخت افزار مناسب خریداری کنید تا محتوای شما کیفیت خوبی داشته باشند. همچنین از اهمیت کیفیت صدا غافل نشوید؛ هر چقدر کیفیت صدا بهتر باشد، محتوای شما هم با کیفیت تر خواهد بود. بنابراین پس از مدتی، یک میکروفون حرفه ای هم تهیه کنید تا صدای محتوا مناسب باشد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا