خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه درخواست رفع حصر به روحانی: 88 تمام شد

مجمع مدرسین و محققین حوزه ی علمیه ی قم در نامه ای به دکتر روحانی، رییس جمهور، با یادآوری سخنان وی پیش از پیروزی در انتخابات 24 خرداد 92، درخواست کرد که برای رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی تلاش کند.
به گزارش انصاف نیوز، متن نامه ی این گروه مذهبی نزدیک به اصلاح طلبان، بدون تایید یا رد بخشی از آن، در پی می آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر حسن روحانی، رییس جمهور محترم دامت توفیقاته
با سلام و احترام و تشکر از حضرت عالی و همکاران محترمتان که با تدبیر امور، امید را در جامعه ایجاد کرده و حرکت حماسی ملت ایران در ۲۲ خرداد ۹۲ را به حادثه ای مبارک و ماندگار تبدیل کرده اید.
آقای رییس جمهور، همان طور که استحضار دارید، اقبال مردم و تمایل دل ها به جناب عالی در انتخابات گذشته، علاوه بر ویژگی های شخصیتی و سوابق ارزنده ی خودتان و حمایت و همراهی چهره های مقبول و مورد اعتماد ملت از شما، مرهون ادبیات، پیام و وعده هایی بود که مطرح کردید. ملت شریف ایران شما را به عنوان کسی که با تکیه به حق و قانون با رفتارهای عنان گسیخته و خود سرانه مقابله می کند و کارها را در مجاری قانونی قرار می دهد، انتخاب کرده اند. اینک شما علاوه بر ریاست قوه مجریه، طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی مسوول اجرای اصول قانون اساسی هستید و بر همین اساس برای پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سوگند خورده اید.
آقای رییس جمهور، شما در دوران مبارزه با حکومت استبدادی ستم شاهی مبارزه کرده و در شکل گیری نظام جمهوری اسلامی کوشیده اید، در علم حقوق صاحب نظرید و در حوزه ی علمیه تربیت یافته و دانش آموخته اید. شما به خوبی واقفید که ارزشمندترین و درخشان ترین بخش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصولی است که بیان می کند که پایه های استوار این جمهوری بر حق، عدالت، اصول عالی اسلام و حقوق ملت بنا نهاده شده است؛ ولی سوگمندانه باید گفت این اصول در مقام عمل و اجرا چنان که شایسته ی این نظام است تحقق نیافته است: از جمله اصل سی و دوم که هرگونه بازداشت را با ترتیب قانونی، ابلاغ فوری و کتبی مورد اتهام، تشکیل پرونده و معرفی به دادگاه ظرف ۲۴ ساعت لازم می داند؛ اصل سی و سوم که اقامت اجباری افراد در یک مکان را به جز از طریق قانون ممنوع می شمارد؛ اصل سی و ششم که حکم به مجازات را صرفا از طریق دادگاه و بر طبق قانون می داند؛ اصل سی و هفتم که اعلام می کند اصل بر برائت است و مجرم شناخته شدن افراد متوقف بر حکم دادگاه است؛ و اصل سی و نهم که هتک حرمت و حیثیت متهمان و حتی محکومان قانونی را ممنوع و موجب مجازات می داند.
صرف نظر از تخلفاتی از این اصول که به طور پراکنده در گوشه و کنار اتفاق می افتد، ملت شریف ایران، رای دهندگان به جناب عالی و چشم جهانیان ناظر است که تمامی این اصول آشکارا و علنی در مورد حضرات آقایان کروبی، موسوی و سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد و جمعی دیگر از عزیزان انقلاب و ملت اجرا شود؛ و از شما به عنوان مجری قانون اساسی توقع چاره جویی می رود. هر چند بر اساس اصول مذکور هرگونه حبس، حصر، مجازات و محدودیت موکول به قانون و حکم دادگاه است، گفته می شود حصر این حضرات با نظر شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است؛ با قطع نظر از روایی یا ناروایی چنین اقدامی و علل و انگیزه های آن، امروز از شما که ریاست شورای عالی امنیت ملی را بر عهده دارید امید اقدام داریم.
جناب عالی نیک می دانید که علاوه بر نقض قانون و تضییع حق این عزیزان، مصالح عالی نظام نیز با این حصر و محدودیت نادیده انگاشته می شود. چگونه می توان پذیرفت عناصری خدوم و با سابقه ی درخشان در تاسیس و استمرار این نظام، امروز از حقوق اولیه ی خود محروم باشند؟ ماجراهای تلخ قبل، مقارن و پس از انتخابات سال ۸۸ هرچه بود امروز پایان یافته است و باید از آن گذشت و به آینده اندیشید، یا اگر بازکاوی و تامل در آن لازم است، تمام ماجرا باید واکاوی شود و همه ی اطراف باید مسوولیت های خود را به عهده بگیرند.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم که در انتخابات سال ۹۲ برحسب وظیفه از حضرت عالی حمایت کرده، خرسند است که انتخاب شما امید و حرکت سازنده را به جامعه بازگردانده است؛ و در این راستا از هیچ تلاشی برای موفقیت شما که موفقیت جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران است کوتاهی نمی کند؛ و مانند اقشار گوناگون ملت انتظار دارد ثمر بخشی اقدامات شما در خصوص اجرای قانون اساسی و احقاق حقوق همگان را مشاهده نماید.
والسلام علیکم
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
20/7/1393
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا