خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اصولگرا: دولت یارانه ۱۰ میلیون پُردرآمد را حذف کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تأکید بر اینکه دولت باید شجاعت به خرج دهد و یارانه ۱۰میلیون نفری را که وزیر اقتصاد از شناسایی‌شان خبر داده بود حذف کند،‌ گفت: درصورت عدم حذف یارانه گروه‌های پردرآمد با کسری بودجه روبه‌رو خواهیم شد.
به گزارش انصاف نیوز، غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با تسنیم در ارتباط با وضعیت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در دولت، اظهار داشت: محاسبات نشان داد که بیش از 75 میلیون نفر در دور جدید پرداخت یارانه نقدی ثبت‌نام کرده‌اند و در حال دریافت یارانه هستند.
وی با بیان اینکه زاد و ولدهای صورت گرفته موجب افزایش تعداد دریافت کنندگان یارانه در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها می‌شود، افزود: بنابراین بیش از 97 درصد یارانه‌بگیر داریم؛ آقای نوبخت هم البته اعلام کرد که به تمام کسانی که ثبت‌نام کرد‌ه‌اند یارانه پرداخت می‌شود، این درحالی است که محاسبات ما و گزارش‌های دریافتی از سازمان هدفمندی یارانه و دولت حکایت از آن دارد که برای یک سال 40 هزار و 800 میلیارد تومان دولت باید یارانه پرداخت کند، کنار این موضوع باید توجه داشت که درآمد حاصل از اصلاح قیمت‌های دو مرحله روی هم برای یک سال 40 هزار و 800 میلیارد تومان است.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ضمن اشاره به سربه‌سر شدن درآمدها و هزینه‌های هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم، گفت: آنچه مجلس تصویب کرده و حتی در پیشنهاد دولت هم آمده بود مبنی بر اینکه 30 درصد به تولید، 10 درصد به بهداشت و درمان و یارانه بیکاری پرداخت شود، با این تفاسیر محقق نمی‌شود.
مصباحی مقدم در همین ارتباط به پاسخ دولت درباره عدم تحقق موارد مذکور اشاره و تصریح کرد: دولت به ما اعلام کرد که از 11 هزار و 200 میلیارد تومانی که در بودجه دیده شده برمی‌داریم ولی در پاسخ گفته شد که این رقم برای اهداف مشخصی است و هزینه کردن آن در غیر اهدافی مانند آرد و نان و یارانه دارو خلاف قانون است.
وی با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جواب درستی از مسئولان سازمان هدفمندی یارانه و نمایندگان دولت درباره پرداخت یارانه تولید و سایر بخش‌ها دریافت نکرده است، ادامه داد: اخیراً باز هم آقای نوبخت در مصاحبه‌ای تکرار کرده است که ما به تمام کسانی که داوطلبانه ثبت‌نام کرده‌اند یارانه خواهیم داد.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود:‌ با این وجود دولت باید پاسخ دهد که این کمبود و اهداف ذکرشده در قانون را برای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها چگونه قرار است محقق کند!
مصباحی مقدم در همین ارتباط تصریح کرد: وزیر اقتصاد در صحن مجلس اعلام کرد که ما 10 میلیون نفر را شناسایی کرده‌ایم و یارانه اینها را می‌توانیم حذف کنیم، پیشنهاد ما این است که دولت شجاعت به خرج دهد و یارانه این گروه شناسایی شده را حذف کند.
وی اضافه کرد: اگر دولت یارانه این افراد را حذف کند روزنه‌ای ایجاد می‌شود برای سایر خدماتی که دولت باید از طریق درآمد ناشی از یارانه‌ها بپردازد در غیر این‌صورت با کسری بودجه روبه‌رو می‌شویم؛ صحبت‌های مسئولان دولتی هم البته حکایت از آن دارد که دولت از سایر منابع برای برخی هزینه‌ها استفاده می‌کند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین تأکید کرد: ضمناً فشاری که روی شرکت‌های آب و برق و گاز و … وارد شده مبنی بر اینکه این شرکت‌ها سال‌های قبل نتوانستند سرمایه گذاری کنند و الآن هم صحبت از این است که احتمال دارد برق‌رسانی در تابستان جاری با مشکل روبه‌رو شود که ناشی از عدم سرمایه گذاری این شرکت‌هاست.
مصباحی مقدم درباره گزارش دولت برای شروع راستی آزمایی اطلاعات یارانه بگیران،‌ گفت: چیز خاصی به مجلس گزارش نشده است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا