خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاثیر آتش به اختیار بودن خودسر ها درقراردادهای‌خارجی

بغازیان گفت: یعنی اگر نیروهای خودسر حرکتی داشته باشند و یا حتی سخن تهدیدآمیزی بیان کنند، سرمایه‌گذار را می ترسانند و ممکن است در قراردادی که می‌بندند، تحت عنوان تامین امنیت، شروط بسیاری را به ایران تحمیل کنند.

آلبرت بغازیان کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با  ایلنا درباره بیانیه اخیر شورای هماهنگی حزب‌الله مبنی بر آتش به اختیار بودن و تاثیر آن بر مباحث مربوط به جذب سرمایه گذاری خارجی اظهار داشت: ما هیچ کشور مشابهی پیدا نمی کنیم که وقتی یک سرمایه گذار خارجی به کشوری ورود پیدا می‌کند غیر از مقامات اجرایی آن کشور مثل رئیس جمهور و یا نخست وزیر اظهار نظری داشته باشد یعنی اگر از سوی دولت هیاتی دعوت شود گروهی بخواهند مخالفت کنند.

وی افزود: در کشور ما نیز قانونی وجود ندارد که نیروهای خودسر بخواهند علیه سخنان و تصمیم رئیس جمهور حرفی بزند اما در عین حال وقتی سرمایه گذار خارجی وارد کشور می شود و برخی اقدامات خودسرانه را می بیند فضا سخت می شود و رئیس جمهور و یا دولت نیز نمی تواند بگوید که این افراد قابل کنترل هستند و آنها را نادیده بگیرید.

بغازیان تصریح کرد: یعنی اگر نیروهای خودسر حرکتی داشته باشند و یا حتی سخن تهدیدآمیزی داشته باشند سرمایه‌گذار را می ترسانند و ممکن است در قراردادی که می‌بندند، تحت عنوان تامین امنیت، شروط بسیاری  را به ایران تحمیل کنند. بنا ب راین اینگونه تحرکات تاثیر منفی دارد و حتی ممکن است کسانی که سرمایه گذاری را شروع کرده‌اند با بهانه‌ای از کشور خارج شوند و این نشانه خوبی برای جذب سرمایه گذار خارجی نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا