خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نسخه طلایی واتس‌اپ؛ اپلیکیشنی برای دزدی از کاربران

از چندی پیش مجرمان سایبری در پیام‌هایی در واتس‌اپ، کاربران را دعوت به نصب نسخه جدید این اپلیکیشن می‌کنند. نسخه “انحصاری” واتس‌اپ حاوی بدافزاری است که به طراحان این برنامه امکان دزدی داده‌های کاربران را می‌دهد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از دویچه وله آلمان، کلاهبرداران در فضای مجازی در تلاش‌اند با دعوت کاربران به استفاده از نسخه ‌”انحصاری” اپلیکیشن واتس‌اپ به نام “واتس‌اپ گلد” (Whatsapp Gold) راهی برای دسترسی به اطلاعات کاربران بر روی تلفن‌های همراهشان بیابند.

گروهی از استفاده‌کنندگان این اپلیکیشن گزارش داده‌اند که در پیام‌هایی که در این نرم‌افزار از حساب کاربری “واتس‌اپ گلد” دریافت کرده‌اند لینک مربوط به نصب این برنامه نیز قرار دارد.

به ادعای طراحان این برنامه، این اپلیکیشن با امکانات ویژه پیش از این تنها در اختیار افراد مشهور قرار می‌گرفته است. امکان ارسال صدها عکس به شکل هم‌زمان، ایموجی‌های جدید، تماس‌های ویدیویی و امکانات امنیتی بیشتر و بهتر از جمله ویژگی‌های این نسخه “انحصاری” هستند.

اما هیچ یک از این اطلاعات درست نیست. دانلود این برنامه تنها تلفن هوشمند شما را به یک بدافزار آلوده می‌سازد که احتمالا به سازندگان آن امکان دسترسی به داده‌های شخصی و تمام اطلاعات مربوط به فعالیت‌ها و رفت و آمدهای کاربر را می‌دهد.

پیش از این هم از نسخه‌ای به نام “واتس‌اپ پلاس” برای رسیدن به اهدافی مشابه استفاده شده بود.

واتس‌اپ در صورت تشخیص وجود “واتس‌اپ پلاس” بر روی تلفن‌های همراه کاربران، حساب‌های آن‌ها را غیرفعال می‌سازد. در بخش “پرسش و پاسخ” این نرم‌افزار آمده است: «واتس‌اپ پلاس برنامه‌ایست که از سوی گروه واتس‌اپ طراحی نشده است و مورد تایید آن نیست.»

واتس‌اپ همچنین به کاربران هشدار داده است که این بد‌افزار به کلاهبرداران این امکان را می‌دهد تا بدون اطلاع کاربر داده‌های او را در اختیار شخص سومی قرار دهد.

شرکت واتس‌اپ همچنین در صورت حذف این برنامه از تلفن همراه تا ۲۴ ساعت امکان استفاده دوباره از اپلیکیشن واتس‌اپ را به کاربر نمی‌دهد.

مانند همیشه بهترین راه برای جلوگیری از دسترسی مجرمان سایبری به داده‌هایتان، بی‌اعتنایی به پیام‌های “واتس‌اپ گلد” و پاک کردن آن‌هاست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا