خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صوفی: فراکسیون امید 168 نماینده دارد

عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخابات اصلاح‌طلبان می گوید: 168 منتخب مجلس دهم از لیست امید بوده و همین تعداد کرسی در مجلس متعلق به اصلاح طلبان و حامیان دولت است.

علی صوفی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به انتخاب رئیس مجلس دهم و جلسات برگزار شده فراکسیون امید خاطرنشان کرد : ما ارزیابی قبلی داشتیم که 168 کرسی مجلس دهم متعلق به اصلاح طلبان است و خوشبختانه جلساتی که تاکنون با عنوان فراکسیون امید تشکیل شده است، مؤید همین معناست و با جایگاهی که در مجلس داریم می توانیم حرف اول مجلس را بزنیم.

کاندیدای مطلوب اصلاح طلبان برای ریاست مجلس عارف است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: طبیعی است که کاندیدای مطلوب اصلاح طلبان برای ریاست مجلس دکتر عارف باشد و این عهد و پیمانی بود که از قبل میان اصلاح طلبان بسته شد و آن ها دلیلی نمی بینند که بخواهند از این خواسته عدول کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه در مجلس دهم، اکثریت مجلس را در اختیار داریم گفت: اگر اکثریت را نداشتیم باید ائتلاف می کردیم که طبعا ائتلاف، بستگی به وزن هر جریان داشت اما در حال حاضر تکلیف روشن است.

فراکسیون امید و اصولگرایان معتدل می توانند با یکدیگر تقابل نداشته باشند

وی گفت: لاریجانی در اردوگاه مقابل اصلاح طلبی دیده و تعریف نمی شود و لیست امید از نامزدی وی در قم حمایت کرده است و معتقدیم که اگر وی بخواهد این ارتباط قوی تر شود و این همکاری در مجلس به اشکال مختلف ادامه داشته باشد و می توانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند،همچنان که لاریجانی قبلا این گرایش را نشان داده است که از دولت حمایت می کند و می توانند فراکسیون امید و اصولگرایان معتدل را کنار یکدیگر شکل دهند.

صوفی خاطرنشان کرد: وقتی هدف مشترکی وجود دارد که دولت و مجلس بتوانند با همکاری یکدیگر کشور را از این وضعیت نجات دهند، شایسته است که حول این محور این تعامل بین این دو جریان وجود داشته باشد و به هیچ وجه با یکدیگر تقابل نداشته باشند.

لاریجانی محور معتدلین مجلس دهم باشد

وزیر تعاون دولت اصلاحات در پاسخ به این سئوال که به نظر شما فراکسیون سومی علاوه بر فراکسیون امید و اصولگرایان شکل می گیرد؟ گفت: به نظر می رسد شخص آقای لاریجانی این ظرفیت را دارد که محوریت اصولگرایان معتدل را داشته باشد و آن ها را مدیریت کند و با اصلاح طلبان این تعامل را داشته باشد و با حفظ هویت اصلاح طلبی و اصولگرایی با هم در مجلس به دولت کمک کند و سعی کنند به کمک یکدیگر مشکلات کشور را حل کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا