خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پایکوبی برای حماسه‌های خودساخته

سعید زیباکلام، استاد اصولگرای دانشگاه تهران‌ در یادداشتی تلگرامی با عنوان «پایکوبی برای حماسه‌های خودساخته» نوشت:

  1. به قرار اطلاع، در جریان انتخابات مجلس در سال ۹۸ و نیز انتخابات اخیر شورای شهر ایلام، آشکارا رأی خرید و فروش می‌شده است. ظاهرا تا به امروز، نهادهای نظارتی تنها بهانه‌شان برای عدم رسیدگی به این تخلفات بیّن این بوده که اسناد و مدارک مستند و مسجل را افراد در قاب و قدح دودستی به آنها تقدیم نکرده‌اند! اخیرا امّا امام جمعه ایلام، به هر علّت یا نیتی، رسما و علنا اعلام کرده که تخلفات در انتخابات ۱۴۰۰ کاملا محرز است و شخص ایشان اسناد و مدارک لازم را در اختیار دارد.
  2. اینک آیا شورای ملکوتی نگهبان و ستاد انتخابات کشور به این افتضاح علنی یک استان مرزی و محروم رسیدگی می‌کنند یا اسناد و مدارک امام جمعه باید از پیش مورد تصدیق و تایید قوه قضائیه و اداره آگاهی و وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه قرار گیرد تا آنها قدوم مبارکشان را روانه بررسی موضوع کنند؟
  3. براستی شرم‌آور نیست که خرید و فروش رأی در استانی مرزی سالیانی است تبدیل به رویه شده و نهادهای نظارتی مشغول جشن و پایکوبی برای حماسه‌های خودساخته و خودبوق‌کرده هستند؟
  4. آیا بعید است که تخلفات علنی در مقیاس استان ایلام در سایر استانهای مرزی یا مستضعف‌شده مرسوم نباشد؟
  5. آیا امکان دارد شورای مسئولیت‌ناپذیر نگهبان از این قبیل تخلفات مرسوم بی‌اطلاع باشد؟
  6. آیا امکان دارد چشم‌پوشی شورای بی‌طرف و عادل نگهبان از این تخلفات گسترده و علنی، بخشی از سنت مصلحت‌سنجی دیرینه آن شورا باشد؟
  7. بار خدایا! تو شاهد باش که همه این اقدامات و رویه‌های مقامات نظام بنام دین نبی حبیبت و بنام حکومت و عدالت ولی مقربت امیرالمومنین انجام می‌شود. به حرمت میلاد فرزند مکرّم آن ولی مقربت، ما را بیامرز که ما در دهه چهل و پنجاه در خواب هم کمترین احتمال چنین اوضاعی را نمی‌دیدیم و امروزه هم از این اوضاع دلی پردرد و رنج داریم، و مانده‌ایم روز حساب و کتاب چگونه با عیال تو مواجه شویم و چه پاسخی باید به آنها بدهیم. الهی! العفو، العفو، العفو، …

“و من یغلل یات بماغل یوم‌القیامه، ثمّ توفی کلّ نفس ما کسبت و هم لایظلمون”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا