خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کسری نوری چگونه اخراج شد؟!

کانال شوراهای صنفی دانشجویان در متنی درباره‌ی کسری نوری نوشت:

  1. کسری نوری دانشجوی ارشد حقوق بشر ورودی 96 دانشگاه تهران است. او در تاریخ اول اسفند 96 در گلستان هفتم بازداشت شد. بازداشت او متصل به زندان گشت و تحت حکم 12 سال حبس تعزیری که 7.5 سال آن قابل اجراست، قرار گرفت.
  2. در سال 98، آیین نامه جدید انضباطی (در میان اعتراض دانشجویان به برخی بندهای این آیین‌نامه) به تصویب وزارت علوم رسید. تبصره 1 ماده 113 شیوه‌نامه اجرایی این آیین‌نامه صراحتا تکلیف تحصیل دانشجوی بازداشتی را مشخص کرد: “در صورت پیگرد یا محکومیت قطعی قضایی كه منتهی به بازداشت موقت یا حبس شود، مدت بازداشت یا حبس، جزء سنوات دانشجو محسوب نگردیده و دانشجو پس از پایان مدت محکومیت می‌تواند ادامه تحصیل نموده و دانشگاه به نحو مقتضی نسبت به ادامه تحصیل دانشجو مساعدت مینماید؛ چنانچه مدت محکومیت، از مدت مجاز مقطع تحصیلی بیشتر باشد، دانشگاه نحوه ادامه تحصیل را با موقعیت جدید آموزشی تطبیق می‌دهد.”
  3. پرونده کسری نوری در دانشگاه در سال 99 بررسی شد، یعنی پس از تصویب و اجرایی شدن شیوه‌نامه جدید. در 24 آبان 99، اولین بار حکم اخراج آموزشی کسری نوری به دلیل عدم مراجعه به دانشگاه صادر شد. با اعتراض خانواده‌ی او، موضوع به کمیسیون موارد خاص رفت. یک ماه بعد یعنی در 30 آذر 99، کمیسیون حکم اخراج از دانشگاه را تایید کرد. این حکم مجددا با اعتراض مواجه شد و در دی ماه 99 کمیسیون مجددا حکم به اخراج کسری نوری از دانشگاه داد. در پاسخ به اعتراض نهایی، روز 24 اسفند 99 رئیس دانشگاه تهران دکتر نیلی احمدآبادی، شخصا حکم اخراج این دانشجو را تایید و اعلام کرد.
    به نظر می‌رسد مسئولان دانشگاهی خود را به بی‌خبری از قوانینی زده‌اند که خودشان در غیاب دانشجویان و اغلب علیه آنان تصویب می‌کنند.
    حکم اخراج کسری نوری، در تغایر مسلم با متن قانون است و این حکم باید لغو شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا