خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چکش آرای باطله بر بدن نحیف هلال احمر

علی صارمیان، روزنامه‌نگار و عضو هلال احمر، در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز در نقد خبری در سایت تابناک دربارهٔ هلال احمر نوشت:

من علاقمند به برادر محسن هستم. همخونیم. دوست داشتم کمک کارش باشم. در رسانه‌اش گاهی برای هلال احمر نوشته‌ام. اما جفا به این نهاد که صد سال آبرو و حیثیت برای کشور خریده است را مهم‌تر از علاقه‌ام به محسن رضایی می‌دانم.

قضیه‌ای ساده را برای رسانه نزدیک به ایشان می‌فرستند. مساله‌ای که همه روسای این جمعیت بین المللی، به صورت عادی جزو وظایفشان بوده است؛ گرفتن آیدی کارت برای اجازه باز کردن حساب بیمارستان دبی. این آیدی کارت نیازمند گرفتن ویزای اقامت است؛ از دکتر فرهادی و ضیایی و بقیه.

من با رییس فعلی جمعیت هلال احمر زاویه دارم. او اصولگرا و کاندیدای وزیر بهداشت فعلی برای ریاست جمعیت بود که بنده منتقد هستم. اما در پاکدستی و سلامت مالی‌اش هرچه تحقیق کردم، او را پزشکی متخصص که توان آن را دارد بیرون جمعیت درآمدی سرشار داشته باشد، ولی در دوران بعد از دکتر پیوندی که شیرازه هلال احمر از هم پاشید، مسئولیت برداشتن هلال احمر از ویلچر شکستگی زانوانش را نوعی ایثار می‌دانم.

مساله ساده است برادران. بزرگ‌ترین مرکز پزشکی ایران که بسیاری از تصویر سازی‌های معاندین را در کشورهای عربی با خدماتش نقش بر آب کرد، بیمارستان دبی است.

این بیمارستان عملکرد شفافی نداشت. فقط در یک مورد ۲۳ میلیارد تومان از محل دخیره احتیاطی را همین رییس جمعیت فعلی بعد از ده سال وصول کرد. آن پول خرج خرید هلی کوپتر و آمبولانسی که دولت پولش را ندارد می‌شود. مشکل اینجاست که بازدیدهای سرزده و حسابرسی‌ها از این مرکز به دلایل اخذ ویزا بعضاً ۶ ماه به طول می‌کشد.

نکته دیگر اینکه اگر کریم همتی رییس جمعیت فعلی، بخواهد ویزا برای حسابرسی و حتی عزل افراد متخلف و کلونی‌های فساد بگیرد، همان رییس متخلف باید پذیرش ویزا کند.

تحریم‌ها باعث شد که بانک ملی ما نتواند حقوق بیمارستان را پرداخت کند. باید بانک دبی واسط می‌شد. همتی باید برود و آنجا امضا دهد. صدها کار دیگر که در وسط این محدودیت‌ها، نظارت تهران را بر دبی غیر ممکن می‌ساخت و راه حل‌ها چندان با دوران ضیایی و فرهادی تفاوت نکرده بود.

جمعیت حتی برای معرفی مدیر مالی پاکدستی به دبی، ۶ ماه در انتظار ویزا بود تا بالاخره بخشی از دولت این سفر و اقامت را حل کردند.

اما کار رسانه نزدیک به برادرمان دکتر محسن رضایی را چرا شگفتی می‌دانم.

دلیلش اینست که ابزار گروهی که نمی‌خواهند تهران بر بیمارستان دبی نظارت کند قرار گرفت.

کافیست بلیط هواپیما و درخواست آیدی کارت و تبعاتش که آقای فرهادی و ضیایی هم آن را با خیال راحت انجام دادند و کسی فکر نکرد که آنها مانند بنی صدر فرار می‌کنند، برای دکتر همتی معضل می‌شود.

چرا؟ چون چند گروه رانت‌خواری که کارنامه مالی‌شان از وارد کردن خودروهای ارگو تا استادیوم آزادی برای احمدی نژاد تا انتخاب دکتر پیوندی تا مافیای واکسن پشت در هلال احمر منتظرند که دوره ۴ ساله رییس فعلی جمعیت، با دستور رئیس جمهور بعدی به صورت غیر قانونی به پایان برسد.

در واقع آنها با رزومه‌ای که در مورد تک تکشان انگشت اتهام وارد است، جمعیت هلال احمر را می‌خواهند غنیمتی خود در شرایط فعلی کنند.

برایشان مهم نیست که تشنگان سیستان و بلوچستان و طرح نذر آب چه می‌شود.

برادران لطفاً تنها پناهگاه مردم ایران در تأمین واکسن را برای مقاصد سیاسی بمباران نکنید.

در حالیکه هلال احمر این روزها به تنهایی بار چند وزارتخانه در مبارزه با کرونا را به دوش می‌کشد عده‌ای بیرحمانه برای مقاصد سیاسی قصد تخریب این مجموعه مردمی و غیر دولتی را دارند.

من می‌خواهم باور کنم که رسانه عزیزی که همزمان با سفر رییس جمعیت به قم، برای جلب نظر علما برای نذر آب رفته بود، در کنار خبر افتتاح سفارت اسرائیل در دبی، خبر پناهندگی رییس جمعیت را می‌زند، توارد و همزمانی اتفاقی پیش آورده؛ اما قرائن این را می‌گوید؟

آیا می‌خواهید دوباره جمعیت بدنام گردد و کسی دست یاری‌اش را برای کمک به ناتوانان و مددجویانش باور نکند. بسم الله. پتک بیاورید. این بدن نحیف هلال احمر و عزم شما.

اما دوستان، آرای باطله‌ای چون پناهندگی را صادر نفرمائید. این نفع فساد در مراکزی است که با اسم هلال احمر خدمت می‌کنند ولی در قبال وضعیت مالی‌شان پاسخگو نیستند.

رأی باطل آن خبرگزاری، رقابتی با آرای باطله‌ای دارد که به اختلال رأی می‌دهد. به زدن و شکستن و چوب لای چرخ گاری گذاشتن. نه ضرری و نه سودی. فقط نهاد خادمی چون هلال احمر یا نهادی مثل ریاست جمهوری را تخفیف می‌دهد.

این نیت مثبتی نیست.

به هرحال از رییس جمعیت هلال احمر می‌خواهم که جهت عدم نشستن در مواضع التهم، این سفر نظارتی را کنسل کند. انشالله هزینه بلیط را حتماً این برادرانمان تقبل می‌کنند.

در پایان از برادر محسن، می‌خواهیم سوای انصاف در رسانه‌های نزدیک، نگاهی به اقامت کنندگان دبیرخانه مجمع بیندازد. شاید واقعاً کار کار انگلیسی‌هاست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب ـقای صارمیان سلام
    ما که به جنابعالی دسترسی نداریم.اما چون سالها مدیرکل بازرسی هلال احمر بوده اید .
    به نظر شما بعد از 42 سال نباید بیمارستانها و مراکز آموزشی و پزشکی هلال احمر به جمعیت برگردد؟
    اساسنامه می گوید ایداره این اماکن “کماکان” به عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد.
    جنابعالی هم از کلمات” اداره” و “کماکان” همین وضعیت کنونی را استنباط می فرمایید یا باید اقدامی صورت گیرد.؟ ارادت دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا