خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حاشیه های جالب روز آغازین مجلس دهم

مراسم افتتاحیه مجلس دهم نیز همچون همه جلسات علنی پارلمان خالی از حاشیه نبود، اما جنس این حاشیه ها با حاشیه های روزهای معمول بهارستان تفاوت داشت.
به گزارش انصاف نیوز خبرگزاری ایسکانیوز در گزارشی نوشت، مراسم افتتاحیه پارلمان در حالی از ساعت 8 و 40 دقیقه صبح آغاز شد که امیدوار رضایی، هیئت رئیسه را برای حاضرین معرفی کرد که عبارت بودند از عبدالرضا هاشم زایی متولد سال 1323، مصطفی ذوالقدر سال 1325 از میناب، فاطمه حسینی متولد سال 1364 بعنوان دبیر اول، و سمیه محمودی متولد سال 1363 دبیر دوم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی، سیدحسن خمینی، علی اکبر ناطق نوری، محمدجواد ظریف، آیت الله صادق آملی لاریجانی، علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و غلامعلی حدادعادل و بسیاری از مقامات کشوری و لشکری از جمله عبدالرضا رحمانی فضلی، محمدرضا باهنر، محسنی اژه ای ، محمدرضا باهنر، سرلشگر یحی رحیم صفوی، سر لشگر فیروزآبادی، محمد باقر قالیباف، عباس جعفری دولت آبادی، مصطفی پورمحمدی، مجید انصاری، ولی الله سیف ،علی طیب نیا از این جمله اند.

همچنین، تعدادی از سفرا، بازیگران و ورزشکاران نیز در میان دعوت شدگان حضور داشتند.

از حاشیه های این جلسه همنشین علی لاریجانی با علی اکبر ناطق نوری و گفت و گو و خنده های این دو نفر بود که هر دو در کارنامه خود سابقه ریاست پارلمان را نیز دارند.

گفت و گوی آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله موحدی کرمانی دو عضو مجلس خبرگان رهبری در ابتدای جلسه نیز جلب توجه می کرد.

همچنین سیدحسن خمینی، غلامعلی حدادعادل و اسحاق جهانگیری نیز در کنار یکدیگر نشسته بودند و به گپ و گفت بایکدیگر مشغول بودند.

یکی از حاشیه های قابل توجه نشست امروز اشتباه عبدالرضا هاشم زایی، رئیس سنی مجلس دهم در قرائت نام رئیس دفتر مقام معظم رهبری بود.هاشم زایی هنگامی که می خواست از “آیت الله محمدی گلپایگانی” برای قرائت پیام مقام معظم رهبری دعوت کند به اشتباه نام او را محمدی گیلانی عنوان کرد در حالی که آیت الله محمدی گیلانی، رئیس اسبق دیوان‌عالی کشور و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سی ام اردیبهشت 93 دار فانی را وداع گفت و این اشتباه لفظی خنده حضار را در پی داشت.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی نیز پس از حضور در جایگاه و در ابتدای صحبت خود به شوخی گفت: نمی دانم آقای گگیلانی چگونه از عالم دیگر می خواهند بازگردند! خداوند ایشان را رحمت کند.

هاشم زایی همچنین پیش از دعوت ازعبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور برای ارائه گزارش برگزاری انتخابات مجلس دهم از تعدادی از حضار از جمله علی اکبر ناطق نوری تشکر کرد و گفت: 30 سال پیش، حاج آقای ناطق رئیس مستقیم ما بودند. وی همچنین از حداد عادل تشکر کرد و او را رئیس قبلی مجلس خطاب کرد. در حالی که حداد دو دوره قبل و در مجلس هفتم ریاست مجلس را برعهده داشت و ریاست مجالس هشتم و نهم با علی لاریجانی بود.

محمدرضا عارف اولین روز نمایندگی اش را در صندلی 195 تجربه کرد و زنان مجلس دهم در ردیف پنجم در کنار هم نشستند.

یکی از موضوعات جنجالی در انتخابات این دوره ابطال آرای مینو خالقی، منتخب سوم اصفهان بود و از این جهت خالقی که در جلسات فراکسیون امید حضور داشت در جلسه علنی امروزحضور پیدا نکرد.

مجلس دهم دارای 290 کرسی است که در نشست افتتاحیه آن، 8 کرسی خالی است. زیرا تاکنون صحت انتخابات 4 کرسی در حوزه انتخابیه تبریز و یک کرسی در اهر از سوی شورای نگهبان اعلام نشده است. علاوه بر این، شورای نگهبان انتخابات بندر دیلم را باطل کرده و با صدور اعتبارنامه برای مینو خالقی نماینده اصفهان مخالفت کرده است. محمدعلی حسین زاده، منتخب مردم مراغه نیز در حالی که برای شرکت در نشست منتخبان مجلس دهم راهی تهران بود، در حادثه رانندگی جان باخت.

از نکات جالب این مراسم نیز می توان به فرش های قرمزی اشاره کرد که زیر پای منتخبان و مهمانان در راهروهای بهارستان پهن شده بود.

همچنین سرود جمهوری اسلامی توسط ارکستر سمفونیک صدا وسیما با ۵۵ هنرمند اجرا شد. این مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس به طور زنده از شبکه‌های خبر و یک سیما و همچنین رادیو فرهنگ پخش شد.

از دیگر حواشی جلسه امروز مجلس این بود که هاشم زایی رئیس سنی جلسه پس از تعیین‌تکلیف شعب ۱۵ گانه دهمین دوره مجلس دو بار زنگ پایان جلسه را به صدا در‌آورد و گفت نمایندگان برای حضور در حرم امام خمینی به بیرون از صحن مراجعه کنند چراکه اتوبوس ها منتظر هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا