خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زنگنه: صنعت نفت به دلیل تحریم زیان زیادی را متحمل شد

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در سخنرانی خود در نشست اوپک گفت: جمهوری اسلامی ایران بخصوص در سه سال گذشته تحت شدیدترین تحریم‌های یکجانبه آمریکا قرار داشته است. صنعت نفت ما زیان زیادی را متحمل شده است و از تحقق ظرفیت‌های بالقوه داخلی آن جلوگیری شده است. اما ما ایرانیان باقی می‌مانیم و در برابر زورگویی سر خم نمی‌کنیم . ما بر خلاف آرزوهای و برنامه‌های اعلام شده دولت قبلی آمریکا ، سطح خوبی از تولید و میزان معقولی از صادرات را حفظ کرده‌ایم.

به‌گزارش ایرنا وی خاطرنشان کرد: شناخت و اذعان به ضرورت همکاری در درون اوپک در کنار رقابت‌های اقتصادی و حتی سیاسی در بین کشورهای عضو اوپک تشکیل دهنده این اصل طلایی است. در طول ۶۰ سال گذشته از تاریخ اوپک ، این سازمان با تبعیت از این اصل نقش مهمی در بهبود روابط سیاسی بین کشورهای عضو داشته است. و برخی به درستی اعتقاد دارند که وزیران نفت کشورهای اوپک به نوعی وزیران خارجه دوم کشورهای خود به شمار می‌روند.

زنگنه در ادامه خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای بنیانگذار اوپک همواره بر ارتقای همکاری و همگرایی در درون اوپک و همچنین همکاری با سایر کشورهای تولیدکننده و مصرف ‌کننده مهم متمرکز بوده است. وی افزود: ما سابقه‌ای ۶۰ ساله پشت سر خود داریم و اکنون با طرح جدید همکاری اوپک با تعدادی از دیگر تولیدکنندگان نفت در چهارچوب اوپک‌-پلاس ، فصل جدیدی از حیات اوپک آغاز شده است.

زنگنه در پایان سخنان خود گفت که در آستانه ۷۰ سالگی و با روی کار آمدن دولت جدید ایران به ریاست حجت‌الاسلام رئیسی ، تصمیم به کناره‌گیری از خدمات عمومی و بازنشستگی گرفته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا