خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیشنهاد خوش بینانه: رئیسی با خاتمی دیدار کند

علی صارمیان، روزنامه‌نگار، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با طرح پیشنهاد دیدار ابراهیم رئیسی با سیدمحمد خاتمی نوشت:

فرض کنیم اصلاً ما دو احمد زیدآبادی داریم. یکی کسی که انتخابات و اصلاحات را ممتنع می‌داند. دوم کسی که اصلاحات و مهمتر از آن آشتی ملی را ضروری و (با حرکات اخیر آقای رییسی و دفترش) ممکن می‌داند.

شما در عرصه اصلاحات کدامیک را به صلاح کشور می‌دانید؟

قطعاً از نگاه شما، رئیسی باید سید محمد خاتمی شود. نه تنها در اخلاق و رفتار و رفتار سهل پیامبری و اسلام رحمانیت و گذشت که اطرافیان آقای خاتمی را جایگزین افرادش کند. خوب این ممکن نیست لااقل در شق اطرافیان.

اما مگر نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان بر اساس رفع خطر از کشور در شرایط خاص شکل نگرفت.

اگر تا درصدی امکان آن باشد که این خطر توسط روحیه پذیرش نظرات آقای رئیسی تأمین شود، باید با کینه از آن گذشت؟

اصلاحات، اتمسفری دارد که مهدی نصیری و خزعلی را هم پذیرش می‌کند. سوای اینکه این پذیرش سلبی است، باید در پذیرش همکاری با رئیس جمهور منتخب، بسنجد که امکانی اگر برای جامعه وجود دارد، آن را قبل از امتحان، تخطئه نکند.

پیشنهاد به آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب اینست که رأس مزدوج، ولی اخلاقی اصولگرایی، یعنی رأس اصلاح طلبی را دیدار کند. سوای حرکت نمادین آشتی جویانه، اگر طرفین صادق هستند، شکاف قطبی اخیر را به نفع کشور کاهش دهند.

قطعاً اطرافیان آقای رئیسی معتقدند ما پیروز انتخاباتیم و باید مثل دوران احمدی نژاد که انگار سلسله‌ای، سلسله دیگر را منقرض می‌کرد، نفرات و افکار جدید را بر اساس کینه و از بن دندان قبول نداشتن و با نفرت جایگزین کنند.

این میسر است ولی مفید به جامعه‌ای است که اکثرش با مشارکت شانه به شانه نظام در حالت قهر هستند؟

لذا ضمن استقبال از رویه دکتر زیدآبادی که امید به اصلاح را در پیش گرفته‌اند، امیدوارم این دیدار مؤثر، بستری برای آشتی و مشارکت فراهم آورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا