خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شرط رهبری برای رفع حصر آیت‌الله منتظری چه بود؟

به‌کوشش ناصر غصنفری، انصاف نیوز:

يكشنبه 13 ارديبهشت 1377

گروهى از مديران و همكاران شوراى عالى جوانان آمدند. آقاى دكتر مرتضی ميرباقرى قبل از جلسه، از وضع سيستم مشاورتى ریيس‌جمهور خاتمی كه گروهى‌ شده، انتقادكرد و گفت گروه خودشان، در اين مدت يك جلسه هم نداشته و فلج است و وضع شورا هم سردرگم است.

شب میهمان رهبرى بودم. دربارة مسأله آیت‌الله منتظرى ‌گفتند، اگر بپذيرد اشتباه‌ كرده، رفع محدوديت مى‌شود. از صحبت‌هاى آقاى سیدیحیی رحيم صفوى، فرمانده ‌کل سپاه دفاع كردند. روزنامه‌ها، حملات وسيعى به او دارند. از من توقع دارند كه اين روزها بيشتر سخنراني‌ كنم و در صحنه باشم. بخشي دیگر از خاطرات سال 1360 من را خوانده بودند و تحسين‌كردند. گفتند به آقاى عطاءالله مهاجرانى، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر بازديد از روزنامه جامعه اعتراض‌ كرده‌اند. احتمال تحريك آقاى سید جلال‌الدین طاهرى، امام‌جمعه اصفهان را در حوادث، جدى مى‌گيرند. در مورد آیت‌الله منتظرى، نظرشان را به آقاى ابراهیم امينى گفته‌اند.

دوشنبه 14 ارديبهشت 1377

در مطبوعات هنوز هم بحث درباره اظهارات فرمانده سپاه آمده است. كم‎‌كم نمونه‌هايى از طرفدارى هم منتشر مى‌شود و بيانيه سپاه هم نتوانسته وضع را بهتر كند؛ چون تهديدها تكرار شده و فقط با مطرح‌كردن تحريف صحبت‌ها در صحت متن منتشر شده، ترديد ايجاد شده است.

مخالفت وسيعى در مقابل مصوبه شور اول مجلس در مورد جداسازى زن و مرد در امور پزشكى آغاز شده و به همين بهانه، مسأله مصوبه قبل در مورد چاپ عكس زنان در جرايد مورد انتقاد قرارگرفته است.

خوشبختانه امروز باران زيادى داشتيم. در جنوب غربى تهران، با كشته‌شدن يك دستفروش كه پليس او را از ادامه كار، به خاطر سد معبر منع كرده و در حين انتقال، تصادف و فوت‌كرده، جمعيت زيادى در حد پنج هزار نفر، عليه پليس تظاهرات و راه‌بندان ايجاد كرده‌اند كه در نوع خود بى‌سابقه و هشداردهنده است. رسانه‌هاى خارجى اهميت زيادى به آن مى‌دهند و لابد مدتى در تبليغات و تحريكات از آن تغذيه مى‌كنند.

منبع: خاطرات هاشمی در سال 1377

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا