خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش‌ «انقلابی‌ها» به توهین روزنامه‌نگار «انقلابی» به مصباح یزدی

توهین حسین قدیانی، نویسنده و روزنامه‌نگار «انقلابی» به آیت‌الله مصباح یزدی با اعتراض‌ کاربران اصولگرا و «ارزشی» توییتر همراه شد.

به‌گزارش انصاف نیوز آقای قدیانی پس از این اعتراضات، عذرخواهی کرد و در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت:

«عذرخواهی به علاوه‌ی یک نکته از سر خیرخواهی
اختلافم با پایداری و اساسا مشرب غلط مخلص‌سازی کور و ریاکارپرور- که همه را جز خود فاسد می‌خواند و همه را کلیشه می‌داند و همه را در همه حالتی، آن‌جور می‌خواهد که خود می‌پسندد- سر جای خود محفوظ. این مهم و نیز بداخلاقی‌های فراوان اعوان و انصار خرد و کلان این گروه- که در صدق دوستی‌شان با علامه مصباح و مؤسسه‌ی امام خمینی تردید جدی وجود دارد- هرگز بهانه نمی‌شود که حقیر بخواهم بر خلاف یادداشت‌های متعدد قبلی‌ام، قلم را در مذمت «مطهری زمان» بچرخانم. از خدا می‌خواهم به این کم‌ترین، صبری عطا کند که هرگز شیطنت مدعیان دروغین حوزه و بزرگان نازنینش، اثری بر مندرجاتم نگذارد. ضمن عذرخواهی، خطاب به شاگردان حقیقی و دوست‌داران واقعی آیت‌الله مصباح، نکته‌ای را عرض می‌کنم. کاش کمی دقیق شوید؛ این روحیه که به آسانی به خود اذن پیش‌بینی عاقبت دیگران را می‌دهد، دقیقا از کجا می‌آید؟ قطع به یقین، جایگاه بالا و مقام رفیع علامه‌ی گران‌قدر، با خوب و بد قلم من و امثال قلم من، اندک تکانی نمی‌خورد اما وای بر آثار مادی، معنوی، دنیوی، اخروی، معرفتی و عقیدتی کسانی که استادند در خراب کردن آبادی‌ها و به شکست کشاندن پیروزی‌ها. وای از دست رفتار و گفتار این نادوستان. من که پناه به الله می‌برم. باز هم معذرت. خداوند منان، عاقبت همه‌ی ما را ختم به خیر کند. یا علی…»

قدیانی نامه‌ای از حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه‌ی کیهان را نیز در همین باره منتشر کرده است که تصویر آن را می‌بینید:


تعدادی از توییت‌هایی که به این بهانه در صفحات کاربران «انقلابی» توییتر منتشر شده را می‌خوانید:

میثم رمضانعلی: ‏داستان قدیانی، داستان دیروز و امروز نیست. بیش از ده سال است باد شده است. از همان ده یازده سال پیش، برجسته‌های کوته‌اندیشِ حاکمیت، به خاطر هیجان چهار تا لیچار بار کردنش به اصلاح‌طلبان، چشم روی فحاشی‌هایش بستند و هر نقدی را حسودی خواندند. کرور کرور پول بیت‌المال خرجش شد تا همین‌جا. ‏فکر می‌کنید قدیانی یک استثناست؟ نه! هم‌الان هم بابت هر چه لات‌تر بودن و فحاش‌بودن و تندخوتر بودن هزینه می‌شود و اسم بی‌ادبی و توهین و دریدگی‌های باقی را، غیرت انقلابی می‌گذارند و خرج‌شان می‌کنند. بنیان، غلط است. دیروز و امروز و قدیانی و دیگران ندارد. ‏همان‌وقت، خصوصی و با واسطه تذکر دادیم. گفتند باید بگذریم که زمانه جنگیم و به او نیاز داریم. مثل منافقین بودند: هدف وسیله را توجیه می‌کند. در وبلاگ نوشتم و نوشتیم. کمپین اخلاق رسانه راه افتاد و کلی نوشتند. گوشی بدهکار نبود. هم برای او هورا کشیدند، هم برای فحاشی‌های روضه‌خوان‌ها

محمد پدرام: ‏عذرخواهی خوبه اما ننگ این حرمت‌شکنی زشتی که اتفاق افتاد رو اصلاح نمی‌کنه. اگر به ما و خانواده‌ی ما توهین شد، مجازیم علما و بزرگان را لعن کنیم و به قبور مطهرشان که مؤمنان و زائران از آن تبرک می‌جویند، تف نثار کنیم؟! ادب که هیچ، شعور سیاسی که هیچ، قدیانی معرفت و مردانگی را هم باخت!

محمدرضا شهبازی: ‏قدیانی هنوز دارد توهین می‌کند. بی‌شرمانه‌تر و وقیحانه‌تر. بزرگترهایش نه موضع میگیرند و نه افسارش را می‌کشند.
نمی‌توانند؟
نمی‌خواهند! تازه اگر خودشان آمر نباشند! ‏فکر میکنید همه چیز به دیوانگی و رددادگی قدیانی مربوط است؟
کسی که قبلا و علنا آیت الله مصباح را لعن کرده بود رفت و سردببر خط حزب الله شد! این جریان کینه‌شان از آیت الله مصباح اگر بیشتر از دوم خردادی‌های زخم خورده از بصیرت و شجاعت او نباشد، کمتر نیست. ‏چنان با رویای حاکمیت یکدست بدمستی می‌کنند که نه تنها از گفتن این عبارت و نگاه ابایی ندارند، که دیگر موی دماغ شدن چهار نفر جوان پابرهنه که غلام حلقه به گوش اصولگراها و پدرخوانده‌ها نیستند را هم نمی‌توانند تحمل کنند و الان را بهترین زمان برای حذف همیشگی اینها می‌دانند. ‏پرده‌دری و وقاحت نسبت به آیت الله مصباح از سوی دیوانه نامتعادلی مثل قدیانی در همین راستاست. اما خواهید دید که خدا چطور در دفاع از عالم مخلصش غیرت به خرج میدهد و مکر شما تمامیت‌خواهان پلشت را به خودتان برمیگرداند.

محمدصالح مفتاح: ‏از سال‌ها پیش نوشته بودم از ادبیات افراد هتاک دفاع نکنید. روزی که حسین قدیانی گفته بود از آوینی برترم، گفتیم بزرگش نکنید. وقتی به بنده تهمت حرام‌لقمگی و حرامزادگی داد، اعتراض کردیم. گفتید مدارا کنید. امروز باید به خاطر اهانتش به آیت‌الله مصباح شرمنده شوید. تحویل بگیرید!

عباس کلاهدوز: ‏آقایانی که از حسین قدیانی نویسنده هتاک بی‌ادب و لجن نویس نسبت به علامه ذالفنون مرحوم مصباح یزدی با سکوتتون و دفاع از مطالب گذشته‌اش در پستوهایتان دارید ازش‌ حمایت می‌کنید، به والله در گناه او مباشرت دارید.

داود مدرسی‌یان: ‏اهانت وقیحانه ‎حسین قدیانی به ساحت مقدس مرحوم ‎علامه مصباح یزدی(ره) کم ازاهانت روزنامه‌های اصلاح‌طلب دردهه ۷۰ به یارقدیمی و با وفای امام ورهبری ندارد! انتظاراست حضرات اصولگرا،آقایان قالیباف،صفارهرندی و شریعتمداری و سایرین این اهانت‌ها را محکوم کنند.حوزه‌های علمیه نباید سکوت کنند.

عیّار: ‏رهبر انقلاب: آقای مصباح، مطهری زمان و طباطبایی دوران هستن
آیت الله بهجت: بروید از آقای مصباح یزدی بخواهید برایتان درس اخلاق بگوید
وجود آدمایی مثل قدیانی ثابت میکنه به صرف فرزند شهید بودن برای کسی شرف و شعور نمیاره

آب سنگین: ‏تاریخ فقط یکبار سراغ دارد که رهبری در میانه آشوب کرونا، سحرگاه برای یک نفر نماز خوانده باشد. آدم برای عزیزترین و صمیمی ترین رفیق‌هایش‌ از اینکارها میکند.
آقای قدیانی دهان هتاکش را به لعن چه کسی باز کرده است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. میشه بپرسم علت انتشار نظرات دیگران چیه؟
    شما از دعوای دیگران چه سودی میکنید؟
    اساسا شما از این آب گل آلود چیزی گیرتون میاد؟

    12
    8
  2. آقای مصباح رو با استاد مطهری مقایسه کردید و تحمل کردیم. تو رو خدا شوخی مقایسه ایشون با علامه طباطبایی رو بس کنید.
    کو بدایه و نهایه ایشون؟ کو المیزان ایشون ؟ کو شاگردانی مثل مطهری و طهرانی و پهلوانی و جوادی آملی و حسن زاده ؟ کو شرح و نقد بحار؟ کو مذاکرات با پروفسور کربن ؟ کو مباحثات با شایگان و نصر و دیگران؟ کو شرح رساله سیر و سلوک؟ کو کیش مهر ؟ …
    بس که گفتم کو صلاح و کو نجاح / برد این کو کو مرا در کوی تو (مولانا)

    29
    39
    1. آقای مصباح نظریه حد وسط ارسطویی رو رد کردن کاری که ملاصدرا و طباطبایی و مطهری انجام ندادن
      ایشون در زمینه اتحاد بین علم و دین کار های زیادی کردن
      ما رو هیچ کسی تعصب نداریم ولی نمیشه نقاط مثبتش رو هم نادیده گرفت

      32
      14
    2. عزیزم در تمام این زمینه‌هایی که اسم بردی، ایشون کتاب دارن و مصاحبه‌ها و مناظراتشون با فلاسفهٔ غربی و سخنرانیشون در مجامع متفکرین غربی در همین گوگل خودمون هست.
      لطفا کمی سرچ و مطالعه، بعد صحبت.

      مقایسه رو هم ما انجام ندادیم، رهبر که فکر کنم بیش از شما با این بزرگان آشنا باشن فرمودند: خلأ مطهری در عصر ما را آیة الله مصباح پر کرده است.

      40
      15
  3. من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد آن آشنا کرد.
    گریه دارم از دست دوستانی که با کار بچه گانه شان، باعث رنجش مقام معظم رهبری می شوند. آنقدر بدم می آید از کسانی که در گفتارشان و نوشتارشان سعی می کنند به مردم بفهمانند که خانواده شهید هستند. شهدا به ارج و منزلت خود دست یافته اند، ایدوست بیا مواظب باشیم با کردارمان و گفتارمان باعث رنجش آن عزیزانمان و خاصه وجود نازنین امامشان نشویم. تعجبم در این است که چطور آقای قدیانی به این شعور نرسیده است که ما خانواده شهدا آماده ایم که سر دهیم. وتو در نامه ات وقیحانه در پیشگاه رهبرت کلمات رکیک آنهم به یک عالم مجاهد به کار می بری، وای بر کسانی که از خط غیر مخلصانی مثل تو رد بگیرند. بیا دوباره مشق “سر باز” بودن رهبری را مانند شهدا پاکنویس کنیم، و از خداوند بخواهیم کمکمان نمایدتا در این دورانی که حق و باطل در هم آمیخته اند، اولا حق را بشناسیم و دوما طرف حق را بگیریم، تا دعای عاقبت به خیریمان مستجاب شود.

    21
    12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا