خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آینده مصرف محصولات یکبار مصرف

رپورتاژ آگهی

در این مقاله قصد داریم در مورد ظروف یکبار مصرف صحبت

کنیم و از نزدیک با مزایا و معایب و آینده مصرف این محصولات اعم از سفره یکبار مصرف، لیوان یکبار مصرف، بشقاب و قاشق چنگال یکبار مصرف و پلاستیک‌های یکبار مصرف آشنا شویم. بازار استفاده از ظروف یکبار مصرف از همان نقطه آغاز و پیدایش این محصولات داغ بوده و هست. مزایایی که این ظروف برای مصرف‌کننده‌ها به ارمغان می‌آورند باعث شده است تا بیشتر مردم برای برپایی مراسمات مختلف از این محصولات استفاده کنند. یکی از بزرگ‌ترین مزایایی که این محصولات دارند این است که به شستشو و محلی برای نگهداری نیاز ندارند و پس از استفاده به‌راحتی دور ریخته می‌شوند. بازار استفاده از محصولاتی مانند سفره یکبار مصرف و لیوان یکبار مصرف به‌قدری داغ است گه این روزها به‌سختی می‌توان برگزاری تکیه‌ها و مراسم پخش نذری را بدون استفاده از ظروف یکبار مصرف تصور کرد. البته این محصولات معایبی نیز با خود به همراه دارند که عدم زیست‌تخریب‌پذیر بودن آن‌ها، احتمالاً بزرگترین نقطه ضعف آن‌ها محسوب می‌شود. برای آشنایی بیشتر با آینده مصرف محصولات یکبار مصرفی همچون لیوان و سفره یکبار مصرف، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

محصولات یکبار مصرف به چه محصولاتی گفته میشود؟

بسیاری از ظروفی که ما در دور و اطراف خود می‌بینیم یکبار مصرف هستند. طیف استفاده از این محصولات به‌قدری زیاد است که در تمام صنایع غذایی، بسته‌بندی، زینتی و تزیینی، پوشاک و غیره از این محصولات استفاده می‌شود. در طول ۵۰ سال گذشته استفاده از این محصولات به‌خصوص برای بسته‌بندی مواد غذایی،

نوشیدنی‌ها، کیف و کفش و البسه با افزایش و تقاضای بسیار چشمگیری روبرو بوده است.

محصولات یکبار مصرف همان‌طور که از نامشان مشخص است، تنها یک‌بار قابل استفاده هستند. این محصولات عمدتاً از نقت خام و توسط پتروشیمی‌ها استخراج و ساخته می‌شوند. موادی مانند پلی استایرن، پرو پیلن، پلیمرها و مونومرها اجزا اولیه ساخت محصولات پلاستیکی و یکبار مصرف هستند.

این مواد سمی بوده و در حالت کلی با آناتومی بدن انسان سازگاری ندارند. به همین دلیل است که در نحوه و مقدار استفاده از این محصولات باید نهایت دقت را داشته باشیم. خریداری محصولات یکبار مصرف نامرغوب مانند سفره یکبار مصرف، لیوان، قاشق چنگال و بشقاب یکبار مصرف که به‌طور مستقیم با غذا و محیط داخلی دهان ما در ارتباط هستند به‌هیچ‌عنوان مورد توصیه نیست.

البته این روزها ظروف یکبار مصرف با منشأ گیاهی نیز وارد بازار شده‌اند و توانسته‌اند جایگاه خوبی برای خود به دست بیاورند. این محصولات یکبار مصرف از جنس سلولز، ساکارین، مواد نشاسته‌ای و پروتئین‌های گیاهی ساخته می‌شوند و سازگاری بیشتری با بدن انسان و محیط زیست دارند.

حرارات بالا، برودت پایین، رطوبت و تابش نور خورشید تغییری در ساختار محصولات یکبار مصرفی مانند سفره یکبار مصرف گیاهی و موارد مشابه ایجاد نمی‌کند. این ظروف به دلیل منشأ غیرنفتی و عدم نیاز به ماشین‌آلات و فرآیندهای صنعتی خاص

برای تولید، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری نیز دارند. ظروف یکبار مصرفی مانند سفره یکبار مصرف اگر منشأ نفت داشته باشند، به ۳۰۰ الی ۵۰۰ سال زمان برای تجزیه نیاز دارند؛ اما این عدد برای ظروف یکبار مصرف گیاهی کمتر از ۶ ماه است.

تأثیر بازار محصولات یکبار مصرف از پاندمی کرونا

با همه‌گیر شدن ویروس کووید ۱۹ و تغییر سبک زندگی مردم، روند استفاده از محصولات یکبار مصرفی همانند سفره یکبار مصرف، ظرف غذای یکبار مصرف و پلاستیک سیر صعودی چشمگیرتری به خود گرفت. تغییر سبک زندگی مردم و ماندن در خانه‌ها، سفارش‌های برون‌بر مغازه‌داران را در پی داشت. افزایش سفارش‌های برون‌بر، افزایش استفاده از محصولات یکبار مصرف جهت بسته‌بندی را با خود به همراه داشت.

محصولات یکبار مصرف از نظر ایمنی، امنیت و بهداشت بالاتری نسبت به محصولات قابل استفاده مجدد دارند، چرا که محصولات یکبار مصرف پس از استفاده دور ریخته می‌شوند و شما اولین و آخرین شخصی هستید که محصول موردنظر را لمس می‌کنید. با ادامه روند کرونا و افزایش آگاهی مردم، به‌منظور رعایت بهداشت بهتر و کاهش خطر عفونت‌های مسری، انتظار می‌رود بازار استفاده از محصولات یکبار مصرف رونق بیشتری نیز پیدا کند.

استقبال مردم از خدمات تحویل درب خانه و سفارش آنلاین غذا

افزایش شهرنشینی، بیشتر شدن دغدغه‌ها و برنامه‌های شلوغ کاری، همه دست در دست هم گذاشته‌اند تا ترجیح مردم استفاده از غذاهای آماده و نیمه آماده باشد. بازار قاشق چنگال

یکبار مصرف، سفره یکبار مصرف، ظرف پلاستیکی یکبار مصرف و لیوان یکبار مصرف به دلیل تمایل مردم برای استفاده از غذاهای آماده این روزها حسابی داغ است. تمام مواد غذایی آماده و نیمه آماده و نوشیدنی‌هایی مانند آب معدنی و نوشیدنی‌های گازدار جهت بسته‌بندی و ارسال به سمت مشتری، نیازمند ظروف یکبار مصرف هستند. این یک معامله سه سر برد است که یک سر آن تولیدکنن

دگان محصولات یکبار مصرف، سر دوم آن صنف مغازه‌داران و سر دیگر آن مردم و مصرف‌کننده‌ها هستند. بر اساس گزارش‌های منتشرشده معتبر همانند FMI، پیش‌بینی آینده مصرف محصولات یکبار مصرف، رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد. بنابراین، فرصت سرمایه‌گذاری برای افراد در زمینه تولید محصولات یکبار مصرفی مانند سفره یکبار مصرف، ظرف غذا و قاشق چنگال کاملاً مهیا خواهد بود.

سخن پایانی

مصرف‌کننده اصلی محصولات یکبار مصرفی همانند لیوان، ظرف غذا، قاشق و سفره یکبار مصرف، فروشگاه‌های خدمات غذایی، هتل‌ها، کافه‌ها، سوپرمارکت‌ها و رستوران‌ها خواهند بود. آینده مصرف محصولات یکبار مصرف کاملاً روشن و امیدوارکننده است، چرا که مزایای استفاده از این محصولات چربش بیشتری بر معایب و مضرات آن‌ها دارد و سبک زندگی جدید مردم، افزایش روند استفاده از این محصولات را تضمین می‌کند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا