خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«کاشت ۲ هزار اصله نهال بومی زاگرس در شهر کرمانشاه»

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه از برنامه کاشت ۲ هزار اصله نهال بومی زاگرس در شهر کرمانشاه خبر داد.

سایت نسیم کرمانشاه به نقل از مرکز اطلاع رسانی شهرداری کرمانشاه نوشت: «رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی اقلیم زاگرس و اهمیت جایگزینی درختان مقاوم به کم آبی به جای درختان پرنیاز آبی، کاشت درختان بومی زاگرس در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

کامجو غلامی افزود: طی جلسات متعدد با سازمان‌های مردم نهاد دوستدار محیط زیست اقدام به برنامه‌ریزی برای کاشت نهال‌های بومی زاگرس مانند بلوط، داغداغان، بادام کوهی، پسته کوهی و ارغوان در سطح شهر کرمانشاه کرده‌ایم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در محل پروژه پارک جنگلی سراب قنبر، قسمت جنگلی پارک غربی، قسمت جنگلی پارک شرقی و باغ گل‌ها اقدام به چاله‌کنی جهت کاشت نهال‌های مذکور شده است.

غلامی گفت: در مرحله اول و به عنوان آغاز طرح، تعداد ۲ هزار نهال در مکان‌های هدف کاشته خواهد شد، مزیت بزرگی که این درختان دارند این است که خودرو هستند و نیاز چندانی به آبیاری انسانی ندارند، به این معنی که چنانچه بذر یا نهال آنها در طبیعت کاشته شود تنها در سال‌های اول نیاز به آبیاری مختصری دارند و بعد از آن نیاز خود را از بارندگی‌های سالانه تأمین می‌کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در پایان با تاکید بر حفظ و گسترش فضای سبز شهری گفت: این درختان در فرایند چند میلیون ساله تکامل ویژگی‌های بقا در طبیعت خشن را به دست آورده‌اند و در مقابل آفت‌ها و بیماری‌ها مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا