خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جهانگیری: به وزیر نیرو اختیارات ویژه خواهیم داد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حداکثر تا اوایل مردادماه بحران خاموشی برق خواهیم داشت، گفت: در نشست فردای هیأت دولت وزیر نیرو فرمانده مقابله با خاموشی‌ها و اختیارات ویژه طبق اصول 127 و 138 قانون اساسی به او خواهیم داد.

به گزارش فارس، جهانگیری امروز (سه‌شنبه) 15 تیر در حاشیه بازدید از بازدید از مرکز ملی راهبردی شبکه برق کشور (دیسپاچینگ) اظهار داشت: ما حداکثر تا اوایل مردادماه بحران خاموشی خواهیم داشت.

وی افزود: وزیر نیرو طبق اصل 127 و 138 قانون اساسی در نشست فردای هیأت دولت اختیاراتی را برعهده خواهد گرفت و قرار است او در نقش فرماندهی این حادثه «بحران خاموشی برق» مدیریت لازم را داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: محدودیت‌هایی قرار است برای واحدهای صنعتی در نظر گرفته شود چرا که ما دچار کمبود برق هستیم و این محدودیت‌ها در 2 تا 3 هفته آینده برای آنها اعمال خواهد شد این در حالی است که این واحدی صنعتی و تولیدی تعطیلات تابستانی داشته و از این ایام برای بازسازی و تعمیرات استفاده می‌کنند لذا از آنها خواسته‌ایم که این کار را در ایام پیش‌رو انجام بدهند و برای آن شرایط و حمایت‌هایی در نظر گرفته‌ایم تا از برق کمتری استفاده کنند.

جهانگیری گفت: وزارت نیرو اجازه دارد به واحدهای صنعتی اعلام کند که آنها می‌توانند از 10 درصد برق‌شان استفاده کنند و این اقدامات وزارت نیرو برای حفاظت از شبکه برق و توزیع برق کشور است.

وی گفت: وزارت صمت با وزارت نیرو توافقاتی را درباره تعطیلی و یا استفاده از فرصت تعطیلات تابستانی و بازسازی و تعمیر واحدهای تولیدی و صنعتی داشته است و در این مسیر همراهی‌های لازم را برای مواجهه با خاموشی‌های برق در نظر خواهند گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا